Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„În pași de dans”

În și de Ziua Mondială a Romilor

„În pași de dans”

Dascălii de la Husasău de Tinca țin să ne demonstreze că sunt mereu pe fază în derularea proiectelor educaționale.

Vineri, 8 aprilie 2011, în și de Ziua Mondială a Romilor, au desfășurat o nouă întâlnire în cadrul proiectului pentru parteneriat educațional, intitulat „În pași de dans” – un superb spectacol, la scenă deschisă, susținut în curtea școlii.
Între Clubul Copiilor și Elevilor din Carei, județul Satu Mare, reprezentat de prof. Torzsa Ioan - directorul Clubului, coregraf Cătălina Oana Curceanu și Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Tinca (structura Școala din Fonău), reprezentată de prof. Nicolae Vrăbieș – directorul școlii coordonatoare, prof. Cătălin Borha, Georgeta Gligor și Ramona Cernea, se derulează un proiect pentru parteneriat educațional. Prima întâlnire de proiect a avut loc la Clubul din Carei, în 10 decembrie 2010, iar vineri, a urmat „replica” de la Husasău de Tinca. Coordonatorii și echipa de proiect, intitulat „În pași de dans” își propun cunoașterea și învățarea unor dansuri clasice și moderne, formarea deprinderilor de a dansa ritmic și cu grație după o melodie dată, precum și cultivarea simțului estetic; o bună colaborare între cadrele didactice de la cele două instituții școlare, descoperirea elevilor cu simț ritmic și aptitudini reale pentru dans și realizarea de formații reprezentative în cadrul celor două instituții școlare.
Moto: „Un pas, un gest, o mișcare sau o atitudine spun ceea ce nimic altceva nu poate exprima; cu cât sunt mai puternice sentimentele pe care trebuie să le descrii, cu atât există mai puține cuvinte. Clamările, care sunt ultima modalitate a limbajului pasiunilor încordate la maximum, devin insuficiente și, atunci, sunt înlocuite de gest” (J.G. Noverre).
„În pași de dans” - un spectacol pe cinste
În deschiderea întâlnirii, directorul școlii, dl profesor Nicolae Vrăbieș, a salutat și a urat un bun venit oaspeților și partenerilor de proiect de la Carei, după care a ținut să marcheze evenimentul din 8 aprilie – Ziua Mondială a Romilor, sărbătorit(ă) pentru a treia oară (consecutiv) la Husasău de Tinca; în 2009, s-a organizat chiar și un concurs – „Din istoria romilor”. După audierea imnului romilor - „Gelem, gelem” („Am mers, am mers”), a pornit „maratonul” de dans, deschis de prof. Ramona Cernea (îmbrăcată țigancă) și elevii clasei a V-a, cu un dans țigănesc. Următorul moment a fost realizat de elevii de la Școala din Fonău (coordonați de prof. Cătălin Borha, Laura Sabău și Crina Roșca), cântece și dans cu specific tradițional romani. Pentru început, copiii din Fonău au prezentat imnul compus de Cătălin pentru Școala din Husasău de Tinca. Georgeta Gligor și artiștii săi au pus punctul pe i, au cântat „Muro Shavo”, au „regizat” Șatra și au prezentat un dans țigănesc de mare efect, care a avut darul de a mobiliza spectatorii la dans, astfel încât, mulți dintre elevii școlii, frații și chiar părinți de-ai artiștilor au inundat ringul de dans...
Momentul artistic de final a aparținut partenerilor din Carei; elevi din clasa a III-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Vasile Lucaciu” din Carei, îndrumați de prof. Monica Zurik, membri ai Clubului din Carei, au prezentat un număr de dans de societate, în coregrafia dnei profesor-instructor Cătălina Curceanu.
„Cea de-a doua întâlnire de proiect se va finaliza cu o mini excursie la Oradea, în Orășelul copiilor, cu vizitarea centrului municipiului Oradea, a unor obiective culturale, poate ajungem chiar și la Muzeul Militar”, ne-a declarat Georgeta Gligor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (84 de poze), accesați Galeria foto: „În pași de dans”.

Trimite email
sâmbătă, 13 aprilie 2024, 12:07:18 Ora de vară a Europei de Est