Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

„În pași de dans”

În și de Ziua Mondială a Romilor

„În pași de dans”

Dascălii de la Husasău de Tinca țin să ne demonstreze că sunt mereu pe fază în derularea proiectelor educaționale.

Vineri, 8 aprilie 2011, în și de Ziua Mondială a Romilor, au desfășurat o nouă întâlnire în cadrul proiectului pentru parteneriat educațional, intitulat „În pași de dans” – un superb spectacol, la scenă deschisă, susținut în curtea școlii.
Între Clubul Copiilor și Elevilor din Carei, județul Satu Mare, reprezentat de prof. Torzsa Ioan - directorul Clubului, coregraf Cătălina Oana Curceanu și Școala cu clasele I-VIII din Husasău de Tinca (structura Școala din Fonău), reprezentată de prof. Nicolae Vrăbieș – directorul școlii coordonatoare, prof. Cătălin Borha, Georgeta Gligor și Ramona Cernea, se derulează un proiect pentru parteneriat educațional. Prima întâlnire de proiect a avut loc la Clubul din Carei, în 10 decembrie 2010, iar vineri, a urmat „replica” de la Husasău de Tinca. Coordonatorii și echipa de proiect, intitulat „În pași de dans” își propun cunoașterea și învățarea unor dansuri clasice și moderne, formarea deprinderilor de a dansa ritmic și cu grație după o melodie dată, precum și cultivarea simțului estetic; o bună colaborare între cadrele didactice de la cele două instituții școlare, descoperirea elevilor cu simț ritmic și aptitudini reale pentru dans și realizarea de formații reprezentative în cadrul celor două instituții școlare.
Moto: „Un pas, un gest, o mișcare sau o atitudine spun ceea ce nimic altceva nu poate exprima; cu cât sunt mai puternice sentimentele pe care trebuie să le descrii, cu atât există mai puține cuvinte. Clamările, care sunt ultima modalitate a limbajului pasiunilor încordate la maximum, devin insuficiente și, atunci, sunt înlocuite de gest” (J.G. Noverre).
„În pași de dans” - un spectacol pe cinste
În deschiderea întâlnirii, directorul școlii, dl profesor Nicolae Vrăbieș, a salutat și a urat un bun venit oaspeților și partenerilor de proiect de la Carei, după care a ținut să marcheze evenimentul din 8 aprilie – Ziua Mondială a Romilor, sărbătorit(ă) pentru a treia oară (consecutiv) la Husasău de Tinca; în 2009, s-a organizat chiar și un concurs – „Din istoria romilor”. După audierea imnului romilor - „Gelem, gelem” („Am mers, am mers”), a pornit „maratonul” de dans, deschis de prof. Ramona Cernea (îmbrăcată țigancă) și elevii clasei a V-a, cu un dans țigănesc. Următorul moment a fost realizat de elevii de la Școala din Fonău (coordonați de prof. Cătălin Borha, Laura Sabău și Crina Roșca), cântece și dans cu specific tradițional romani. Pentru început, copiii din Fonău au prezentat imnul compus de Cătălin pentru Școala din Husasău de Tinca. Georgeta Gligor și artiștii săi au pus punctul pe i, au cântat „Muro Shavo”, au „regizat” Șatra și au prezentat un dans țigănesc de mare efect, care a avut darul de a mobiliza spectatorii la dans, astfel încât, mulți dintre elevii școlii, frații și chiar părinți de-ai artiștilor au inundat ringul de dans...
Momentul artistic de final a aparținut partenerilor din Carei; elevi din clasa a III-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Vasile Lucaciu” din Carei, îndrumați de prof. Monica Zurik, membri ai Clubului din Carei, au prezentat un număr de dans de societate, în coregrafia dnei profesor-instructor Cătălina Curceanu.
„Cea de-a doua întâlnire de proiect se va finaliza cu o mini excursie la Oradea, în Orășelul copiilor, cu vizitarea centrului municipiului Oradea, a unor obiective culturale, poate ajungem chiar și la Muzeul Militar”, ne-a declarat Georgeta Gligor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (84 de poze), accesați Galeria foto: „În pași de dans”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 27 februarie 2021

Poza zilei

Flori și mărțișoare, fără interdicție

Ministerul Educației nu a transmis și nu va transmite către unitățile și instituțiile de învățământ nicio interdicție expresă cu privire la oferirea de flori și mărțișoare!!!