Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Prietenii pompierilor”

La Grădinița nr. 53 din Oradea

„Prietenii pompierilor”

Marți (5 aprilie 2011), în cadrul proiectului local „Prietenii noștri, pompierii”, preșcolarii grupelor pregătitoare de la Grădinița nr. 53 din Oradea, coordonate de prof. Munteanu Mirela, Jejeran Loredana, Carabiber Diana și Lipai Lavinia, au desfășurat acțiuni de informare preventivă.

„O casă sigură - o viață în plus” (mod de comportare în caz de inundație) și „Pădurea, aurul verde”, acțiuni la care a fost invitat și reprezentantul ISU Crișana, dl plt. adj. ing. Curtui Marin, au urmărit promovarea instituției și a imaginii pompierului profesionist, dar și popularizarea numărului unic de apel 112.
În cadrul manifestărilor au fost prezentate materiale din domeniul prevenirii situațiilor de urgență (prezentări în power point, concurs de desene, labirinturi, precum și întrebări pe această temă). La final, copiii au fost premiați cu diplome de către reprezentantul ISU Crișana.
 Noi, educatoarele considerăm că prin aceste acțiuni formăm valori și atitudini în cazul producerii unor situații de urgență, precum și deprinderi de a  cunoaște unele reguli și măsuri de prevenire.
  Derularea acestui proiect vizează conștientizarea necesității de a respecta regulile de securitate personală. Atât în calitate de educatori, cât și de buni cetățeni, este de dorit să manifestăm o permanentă grijă față de corecta informare a celor mici în legătură cu problemele pe care le impun incendiile. (Mirela Munteanu)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:20:31 Ora standard a Europei de Est