Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În vizită, la partenerii de proiect din Ungaria

De la Grupul Școlar „George Barițiu”, Oradea

În vizită, la partenerii de proiect din Ungaria

Elevii și profesorii Grupului Școlar „George Barițiu” din Oradea au întors vizita partenerilor lor de proiect de la Baross Gábor Közèpiskola, Szakiskola ès Kollègium, Debrecen.

Activitatea s-a desfășurat în cadrul parteneriatului semnat între cele două școli, în luna februarie (2011), cu ocazia vizitei făcute de aceștia la școala noastră.
Relația stabilită între cele două școli s-a consolidat în urma vizitei pe care elevii și profesorii școlii noastre au  făcut-o în 23 - 24 martie, la Debrețin, de unde s-au  întors cu multe amintiri plăcute.
Iată câteva impresii notate de eleva Ursuțiu Daniela, din clasa a XI-a E (prof. îndrumători: Dobai Valentina și Borbely Dana).
„După o călătorie plăcută cu microbuzul,  am ajuns la școala din Ungaria, unde am fost întâmpinați de doamnele profesoare și elevii pe care îi cunoșteam din vizita lor la Oradea din luna februarie. După ce am vizitat școala și am asistat la câte o oră de informatică și fizică, după-amiaza a fost dedicată sportului (băieții jucând un meci de fotbal, iar fetele ping-pong și badminton) și vizitării orașului. Organizat ca o căutare de comori, drumul ne-a condus pe la câteva monumente din centrul orașului: Muzeul Deri, Biserica mare, Teatrul etc. A doua zi, am vizitat Școala Profesională „Konyuipari Szak Iskola” unde elevele au pregătit o prezentare de modă. Înainte de a porni spre casă am promis colegilor noștri că ne vom revedea în următorul an școlar.”
Întreaga activitate s-a desfășurat cu sprijinul conducerii celor două școli din Ungaria. Mulțumim direcțiunii școlii noastre: doamna director – prof. Alina Vese și doamna director adjunct – prof. Marcela Todica. (D. V.)

Trimite email
miercuri, 17 decembrie 2025 la 16:34:03 Ora standard a Europei de Est