Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Partenerii germani trag tare la renovare!

În campusul școlar de la Tămășeu

Partenerii germani trag tare la renovare!

Partenerii de proiect din Germania (14 elevi și șase profesori, de la Colegiul Nymphenburg din Munchen) au sosit la Tămășeu duminică seara (10 aprilie 2011), așa după cum au promis!

Luni, a fost zi de acomodare, socializare și asistență la câteva ore (la biologie și educație tehnologică, la lecțiile susținute de prof. Annamaria Bucurean, respectiv prof. Popovici Magdolna – directorul școlii; la lecții de matematică și engleză, susținute de prof. Viorica Purdea – directorul adjunct, respectiv prof. Szasz – Butiri Mihaela, iar prof. Racz Imola a organizat jocuri dramatice. După-masă, profesorul de sport Gheorghe Oneț i-a bine dispus cu jocuri sportive. Seara, după cină, s-a lăsat cu o oră de discotecă, urmată de prezentarea unui rezumat al zilei (ilustrat cu poze) din partea gazdelor și de o prezentare specială din partea oaspeților, cu ajutorul unui filmuleț, prin vocea autorizată a coordonatorului de proiect, dl Christian Sautier.
Pe șantier, la târnăcop... și roabă!
Astăzi (marți), la ora vizitei noastre, echipele de proiect erau pe baricade, pe șantier, muncind la renovarea clădirii care va adăposti sala multifuncțională, în atelierul de reparat biciclete, în curte, la reparat băncuțe și cuptor, respectiv în sala media...
Scopul principal al proiectului vizează renovarea clădirii și amenajarea sălii multifuncționale unde activitatea instructiv-educativă se va desfășura la alți parametri de calitate și eficiență, folosindu-se mijloace și metode moderne de predare-învățare. Renovarea nu înseamnă doar ceea ce se vede în aceste imagini. Renovarea a început cu descoperirea clădirii, refacerea acoperișului care sta să se prăbușească, înlocuirea unor coarne și grinzi și a țiglelor sparte. Alături de echipa de proiect germană acționează și echipa gazdă, alcătuită din 16 elevi din clasele VI-VII. Programul riguros alcătuit de conducerea școlii (director – prof. Popovici Magdolna, director adjunct – prof. Viorica Purdea) și coordonatorul de proiect – prof. Szasz – Butiri Mihaela a fost apreciat ca excelent de partenerii de proiect, coordonați de dl Christian Sautier. Ei l-au adaptat și completat, l-au afișat pe zile, cu responsabilități precise, pe ateliere de lucru. Aminteam mai devreme faptul că activitatea se desfășoară pe ateliere, chiar dacă centrul de greutate, concentarea de forțe și polarizarea înseamnă renovarea clădirii. Există și funcționează cu bune rezultate un atelier de reparat biciclete,biciclete aduse de partenerii germani în cadrul primului proiect din anii trecuți. Reparate, bicicletele sunt testate imediat. Ele vor rămâne în folosința gazdelor. În cadrul atelierului din curte, se repară băncuțe și cuptorul făcut tot de germani în ediția anterioară. Sala media funcționează în clădirea sălii festive. Aici, reporterii și fotoreporterii pregătesc materialele de peste zi care sunt prezentate și vizionate în fiecare seară, sub îndrumarea dlui Konstantin Sautier (fratele lui Christian), un rezumat al zilei în imagini (fotografii, dar și filmuleț), interviuri și comentarii realizare în ziua respectivă. Așadar, un program „nemțesc”, bine organizat, cu elevi disciplinați, de ambele părți, serioși, responsabili și pasionați, care acționează în echipă, dar fiecare știe ce are de făcut. De remarcat echipa germană alcătuită din 10 fete și doar patru băieți, fete care dau la târnăcop și cară moloz cu roaba, care nu se eschivează și nu plasează responsabilitățile colegilor. La colegiu, elevii germani (de clasa a X-a) fac multă practică, multe aplicații... Ei chiar s-au angajat, s-au oferit să vină să renoveze această clădire în cadrul proiectului. Din echipa germană mai fac parte: Peter Nieder – responsabil cu elementele de lemnărie în cadrul echipei de renovare și de reparare a cuptorului, Alfred Burghard – șoferul, care ajută și el la renovare, precum și dna Martina Holler – profesor de muzică.
Din programul zilei de marți aveam să mai surprindem momentul în care au sosit căruțele să-i ducă în vizită. Ca și în ediția trecută, elevii și profesorii din Munchen au ținut să viziteze localitatea... cu căruța, urcați în căruțe. Pentru unii, caii înseamnă o curiozitate și o plăcută surpriză..., să-i poată atinge, admira și mângâia, în premieră. După această vizită, vor da fuga până la Oradea, la Real (la cumpărături), dar nu cu căruța!  
Hansel și Gretel – în variantă modernă  
Doamna director Magdolna și Mihaela (coordonatorul de proiect) ne-au prezentat în esență întreg programul celor 10 zile de proiect, care cuprinde multe alte activități interesante. Miercuri după-masă, urma să fie pusă în scenă Hansel și Gretel, o adaptare în variantă modernă după Frații Grimm (în trei limbi, germană, română și maghiară), iar formația „Onix”, formația școlii, condusă de prof. de muzică Þigani Ștefan, a pregătit un recital din repertoriul clasic german. Pentru joi după-masă, a fost programată amenajarea unui spațiu verde în curtea campusului, în fața clădirii principale. Pământul și pietrele (de codru) erau pregătite. Grădinița cu flori va însemna o oază de frumusețe care va atrage toate privirile și albinele... Vineri (după-amiază), partenerii germani vor fi invitați în vizită la copiii din Tămășeu care fac parte din echipa de proiect. Pentru sâmbătă dimineața, a fost programată o excursie la Oradea, cu vizitarea unor obiective culturale din municipiu. După-masă, în sala festivă a școlii, o formație de muzică populară și instructorii de dans vor pregăti atmosfera pentru o petrecere folclorică tradițională; artiști îmbrăcați în straie populare tradiționale (maghiare, românești și germane) vor prezenta dansuri populare. S-a nimerit ca tot sâmbătă, la biserica reformată din localitate, să fie planificată o cununie religioasă, prilej pentru oaspeți de a asista la această cununie. Seara, la cina festivă de la școală, vor fi invitați și reprezentanți ai Primăriei Tămășeu, în frunte cu primarul, dl Szucs Ferenc și viceprimarul, dl Matyi Miklos.
Excursie la Sibiu
Duminică, echipele de proiect vor porni  spre Sibiu (îmbarcați în autocarul germanilor), pentru a cunoaște zona locuită de sași. Noaptea se vor caza la tabăra de la Cisnădioara. Luni, vor vizita „capitala europeană”. Cu toții trag speranță să fie primiți de însuși primarul Sibiului, Klaus Werner Iohannis. După-amiază vor pleca spre Arad. Noaptea vor fi cazați la internatul Colegiului „Csiky Gergely” din Arad. Marți dimineața, germanii vor pleca spre casă, iar echipa din Tămășeu se va întoarce acasă cu trenul. Toate acestea se vor putea întâmpla cu sprijinul sponsorilor de proiect, Fundația KIRU din Germania, care sprijină copiii nevoiași din România și Asociația Careing din Tămășeu, care sprijină școala.
„La noi nu există școli cu predare în limba minorităților”
Christian Sautier (coordonatorul de proiect german) este o persoană sociabilă și amabilă și un interlocutor agreabil. A venit în România (la Timișoara), pentru prima oară în 1981, în vizită la un profesor de muzică, de loc din Banat, pe când era student, preocupat fiind de mișcarea pacifistă. Dorea să se convingă cum e în comunism, dacă se trăia în România așa cum se vorbea. În paranteză fiind spus și președintele Fundației KIRU din Germania, doamna Sabine Frei, a avut firmă de confecții în Oradea și atunci și-a propus ca parte din banii câștigați în România să se întoarcă în România, prin aceste ajutoare pe care le acordă copiilor din Tămășeu și Mișca (începând din 2004). Frumos și nobil gest, doamnă Sabine Frei!
În 2008, dna Sabine i-a propus lui Christian acel proiect derulat în parteneriat cu Școala din Tămășeu. Coordonatorul de proiect e impresionat de școala, dascălii și elevii din Tămășeu, apreciind felul în care se muncește și se învață în România, chiar dacă condițiile și dotarea materială sunt departe de cele din Germania. Faptul că o ducem greu nu ne împiedică să fim creativi. La colegiul lor, care este unul particular, de elită, programul zilnic este de la 8 la 16,30, dar nu cu școală după școală, ci cu multe activități extracurriculare, cu multe ateliere, inclusiv de ceramică și olărit, de tâmplărie și electronică, design, cu mult sport și teatru; la baschet, elevii colegiului sunt campioni; în clasa a IX-a se face practică în domeniul economic, iar în a X-a, practică socială. După Revoluția din România, după imaginea deformată pe care ne-au creat-o conaționalii noștri care au ieșit peste hotare, dar nu ca turiști pașnici, însetați de cunoaștere, ci dornici de înavuțire rapidă, nu prin muncă, ci prin cerșit, furt și pe alte căi murdare, am ajuns să fim percepuți în afară ca fiind foarte periculoși! Mulți vin și acum în România cu frica în sân. Apropo de școala din România, Christian se miră că la noi sunt școli în limba minorităților naționale (liceu german, școli în limba maghiară și slovacă...); faptul că în școala românească e mai multă disciplină..., nu ne împiedică să fim creativi...
Una peste alta, Christian și ceilalți colegi, dar și copiii din Germania se simt bine la Tămășeu. Întorși acasă, ei se vor strădui să-i convingă și pe alții că nu e deloc riscant să vii în România, pentru că aici e liniște și pace, oamenii sunt buni, pașnici și ospitalieri. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (133 de poze), accesați Galeria foto: Partenerii germani trag tare la renovare!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:43:36 Ora de vară a Europei de Est