Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activități școlare și extrașcolare dedicate sărbătorii Paștelui

La Școala „Avram Iancu” din Oradea

Activități școlare și extrașcolare dedicate sărbătorii Paștelui

Pentru că au mai crescut, elevii clasei a II-a C, dinamici, creativi și implicați în ceea ce li se propune, au demarat o paletă variată de activități școlare și extrașcolare legate de Sărbătoarea Învierii Domnului Iisus Hristos.

Au început, așa cum se cuvine cu o vizită la Biserica Sf. Nicolae, din cartier (coordonați de dna prof. de religie Agoșton Simona), unde pr. Măluțan Gheorghe și pr. Măluțan Cernea Florin au purtat un dialog deschis despre importanța postului, despre taina spovedaniei și împărtășaniei pe înțelesul micilor creștini.
În timpul orelor de curs, precum și la programul prelungit: au pictat imagini reprezentative pentru marele praznic, au confecționat felicitări pentru cei dragi, au realizat colaje cu aceeași temă, au amenajat sala de clasă cu obiecte de decor făcute tot de ei, au învățat troparul Învierii lui Hristos, au vizionat filmul „Patimile lui Hristos”, au transcris caligrafic după care au memorat poezia Elenei Farago „În ziua de Paște”.
 În ultima zi de școală, înaintea vacanței de primăvară, au participat la un șir de concursuri organizate sub amprenta aceleași sărbători: rezolvarea unor exerciții și probleme de matematică dintr-un coș special cu ouă de plastic, căutarea prin iarba din grădina școlii a ouălor de ciocolată ascunse, rostogolirea ouălor fierte cu un băț, alergarea pe un traseu dat și ștafeta cu un ou într-o lingură.
Toate activitățile desfășurate au fost încununate de participarea în cadrul școlii noastre (coordonator prof. Cozma Aurica) la expoziția cu vânzare a unor obiecte de Paște, organizată în cadrul proiectului umanitar cu finanțare „Dăruind vei dobândi”.
Au plecat în vacanță, așteptând sărbătoarea creștină, despre care acum știu mult mai multe, cu un gând bun pentru toți creștinii.
Fie ca Lumina Sfântă a Învierii Domnului nostru Iisus Hristos să vă călăuzească pașii și să vă aducă sănătate și bucurie! (Monica Toader)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:44 Ora standard a Europei de Est