Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Stagii de pregătire profesională la Universitatea Franche-Conte din Montbeliard, Franța

În cadrul proiectului internațional Leonardo da Vinci

Stagii de pregătire profesională la Universitatea Franche-Conte din Montbeliard, Franța

Din 2005, între Universitatea din Oradea și Universitatea Franche-Conte din Montbeliard (Franța) s-au înfiripat relații de colaborare internațională, prin programul Erasmus.

Întrucât la Montbeliard s-a creat un masterat în Tehnologia informației și Multimedia, din 2006, de la Universitatea din Oradea, s-au înscris primii 10 absolvenți (masteranzi) în Tehnologia informației și Multimedia, care au participat la un curs de trei luni în cadrul proiectului internațional de mobilități Leonardo da Vinci cu finanțare în formare profesională. În 2008, a urmat a doua serie, în cadrul celui de-al doilea proiect Leonardo, pentru șase absolvenți orădeni. Din prima serie, Radu Balog-Crișan a beneficiat din partea Universității din Montbeliard de susținere financiară (parțială) în pregătirea tezei de doctorat. Anul acesta, Radu urmează să-și susțină teza de doctorat - „Modelizarea obiectelor pedagogice pentru o platformă semantică de învățare”. Din cea de-a doua serie, a fost selectat pentru bursă (de data aceasta completă, de 1.500 de euro pe lună) pentru a-și pregăti teza de doctorat Szilagyi Ioan.
Aveam să aflăm toate acestea nu de la Radu Balog-Crișan sau de la Szilagyi Ioan, cum era normal și firesc, cei dintâi beneficiari ai unor burse, ci de la directorul Departamentului Multimedia din cadrul Universității Franche-Conte din Montbeliard, prof. univ. dr. Ioan Roxin, prezent la Oradea, timp de 10 zile, când a ținut cursuri pentru masteranzii orădeni. Pe românul și bihoreanul nostru, fost coleg de liceu pedagogic, nu l-am mai văzut de mai bine de un sfert de veac. Din 1991, dl profesor Roxin Ioan s-a stabilit în Franța, împreună cu familia (soția - doamna Luminița Roxin - e profesor universitar la masterul de comerț electronic, iar cele două fiice sunt absolvente de universitate: Simina a făcut master în finanțe și risc, iar Ana-Maria a absolvit Facultatea de Informatică, beneficiind de o bursă post doctorat).
Revenind la U.F.C., dl profesor Ioan Roxin avea să delimiteze exact genul proxim și diferența specifică, în sensul că Universitatea Franche-Conte Besancon are mai multe secții – unități de învățământ, iar una dintre aceste unități de învățământ și cercetare este cea din Montbeliard, în cadrul căreia ființează un Departament Multimedia, al cărui director este. Pe partea de cercetare, există un laborator de cercetare LASELDI, axat pe Tehnologiile Web semantic, aplicate în învățământul la distanță, edițiile numerice (digitale) și mediile interactive. Pentru cei interesați de bazele mediilor numerice (digitale) și Tehnologia informației, trebuie să spunem că dl profesor Ioan Roxin a scos o carte (în 2005, la editura Vuibert) – „Fundamentele Multimedia”, care se adresează studenților cu licență și master în specializările de Tehnologia informației, profesorilor de informatică, precum și tuturor celor interesați de bazele mediilor numerice (digitale).
În 2011 – cel de-a III-lea proiect Leonardo
În acest an, în cadrul proiectului internațional de mobilități Leonardo da Vinci (cu numărul LLP-LdV/PLM/2010/RO/043), intitulat „Tehnologii de Web Semantic pentru biblioteci digitale”, finanțat de către A.N.P.C.D.E.F.P. (Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale), având ca parteneri Institutul de Studii Euroregionale, Oradea și Universitatea Franche-Conte, Montbeliard, Franța, s-a organizat stagiu de pregătire profesională adresat absolvenților din domeniile Tehnologia informației, Biblioteconomie și specializări conexe. De pregătirea dosarelor pentru acest nou proiect Leonardo se ocupă prof. univ. dr. Ioan Horga și prof. univ. dr. ing. Mircea Curilă. Coordonatorul proiectului din partea română este prof. univ. dr. ing. Mircea Curilă, iar tutorele părții franceze este prof. univ. dr. Ioan Roxin. În baza acestui proiect, șase stagiari români (Adrian Florin Hava, Florin Adrian Popa, Mihaela Anca Gavrilă, Claudia Dorina Popovici, Ioana Nicoleta Galea și Aron Szilagyi) își desfășoară activitatea de formare profesională în domeniul Tehnologiilor de Web Semantic la Universitatea din Montbeliard, pe o durată de trei luni (în perioada 7 martie - 29 mai 2011). Cea de-a doua serie este programată în perioada 26 septembrie – 20 decembrie, pentru patru stagiari.
Într-un asemenea stagiu, cursanții desfășoară 35 de ore pe săptămână în sala multimedia și în laboratoarele de cercetare, beneficiind însă și de nenumărate oportunități pentru a vizita regiunea și Franța (Parisul), participări (gratuite) pe stadionul de fotbal la meciurile echipei locale, vizită la Uzinele Peugeot, vizite în familiile franceze, transport gratuit pe mijloacele de transport în comun în oraș, dar și în cele 29 de comune ale zonei metropolitane (gratuitatea fiind acordată de însuși primarul orașului și al zonei metropolitane, dl Pierre Moscovici, ai cărui părinți se trag din România), excursii în Elveția, iar în 5 mai vor vizita Parlamentul European (de la Strasbourg).
În foto: dl prof. univ. dr. Ioan Roxin, dl prof. univ. dr. ing. Mircea Curilă, doctorand Radu Balog-Crișan, precum și secvențe din Franța, cu stagiarii români...
Moise-Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Stagii de pregătire profesională la Universitatea Franche-Conte din Montbeliard, Franța.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 00:12:43 Ora de vară a Europei de Est