Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Școala, șansa mea”

În perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012

Proiectul „Școala, șansa mea”

Universitatea din Oradea în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012 proiectul cu titlul „Școala, șansa mea”, cofinanțat din Fondul social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele: *creșterea gradului de informare în rândul comunităților din cadrul localităților vizate cu privire la necesitatea prevenirii și corectării părăsirii timpurii a școlii, respectiv la efectele negative pe care acest fenomen le-ar avea în viața persoanelor adulte și a societății în care acestea trăiesc *creșterea atractivității școlii și a performanțelor academice ale elevilor care învață în școlile vizate *dezvoltarea parteneriatului „Școala – comunitate – părinți”, prin conștientizarea faptului că școala aparține comunității și trebuie implicată în demersul educativ, inclusiv în prevenirea abandonului școlar.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș, respectiv Șuncuiuș.
Proiectul se află în luna a 10-a de implementare. Principalele activități, perioadele de derulare și rezultatele aferente acestora sunt următoarele: *Întâlnirea membrilor echipei de management a proiectului în scop organizatoric (lunile 1-24). Rezultate – procesele verbale ale ședințelor, fișele posturilor, contracte de muncă încheiate *Conferință de presă – informare privind obiectivele/ desfășurarea proiectului. (iulie 2010, respectiv aprilie 2011). Rezultate – materiale apărute în presă, public larg informat referitor la proiectul aflat în derulare *Monitorizare și diseminare (lunile 1-24). Rezultate – rapoarte de monitorizare întocmite lunar *Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult (lunile august și septembrie 2010/ martie și aprilie 2011). Rezultate – 2.700 de membri informați din cadrul celor cinci comunități care constituie grupul-țintă al proiectului *Desfășurarea campaniei de chestionare a elevilor și părinților aparținând grupului-țintă în scopul identificării tipurilor de situații personale care generează riscul abandonului școlar (luna octombrie 2010). Rezultate – 500 de elevi, 500 de părinți și 60 de cadre didactice chestionați *Elaborarea procesului de contractare și achiziție (lunile iulie-octombrie 2010/ianuarie-martie 2011). Rezultate – șase contracte și procese verbale privind achiziția de bunuri și servicii *Masa rotundă cu tema „Școală – comunitate – părinți” (25 octombrie 2010). Rezultate – 20 de specialiști informați și conștientizați referitor la impactul problemelor dezbătute *Realizarea cursului de formare „Școală – comunitate” adresat profesorilor care vor asista elevii incluși în programul de terapii cognitive A și B (noiembrie 2010). Rezultate – 60 de profesori formați *Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori” adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii (noiembrie-decembrie 2010 / martie-aprilie 2011). Rezultate –300 de exemplare ale ghidului având 51 pagini format A5 și 10 imagini tipărite și distribuite beneficiarilor *Servicii de consiliere pentru părinți prin intermediul cursului „Școala părinților”, susținut de către formatori agreați ai CCD Bihor (luna decembrie 2010). Rezultate – 100 de părinți ai elevilor cu risc de abandon școlar consiliați în domeniu *Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile decembrie 2010 – iunie 2011). Rezultate – 100 de elevi participanți la program (câte 20 elevi de la Școala cu clasele I-VIII Avram Iancu și  Școala cu clasele I-VIII Bogei, câte 15 elevi din Școala cu clasele I-VIII Cărăsău și Școala cu clasele I-VIII Leș, respectiv 30 de elevi de la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș) *Audit financiar (lunile decembrie 2010 și aprilie 2011). Rezultate – două rapoarte de audit financiar.
Activități preconizate a se desfășura în următoarele trei luni în cadrul proiectului:
*Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile septembrie 2011 – mai 2012). Rezultate – 100 de elevi participanți în continuare la program *Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar (lunile mai-iunie 2011). Rezultate – 100 de elevi participanți din fiecare din cele cinci școli incluse în proiect *Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurii a școlii (luna iunie 2011). Rezultate – nr. de intervenții în cadrul conferinței, fotografii realizate, specialiști informați. (Valentin Cosmin Blândul)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:15:26 Ora de vară a Europei de Est