Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Proiectul „Școala, șansa mea”

În perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012

Proiectul „Școala, șansa mea”

Universitatea din Oradea în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012 proiectul cu titlul „Școala, șansa mea”, cofinanțat din Fondul social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele: *creșterea gradului de informare în rândul comunităților din cadrul localităților vizate cu privire la necesitatea prevenirii și corectării părăsirii timpurii a școlii, respectiv la efectele negative pe care acest fenomen le-ar avea în viața persoanelor adulte și a societății în care acestea trăiesc *creșterea atractivității școlii și a performanțelor academice ale elevilor care învață în școlile vizate *dezvoltarea parteneriatului „Școala – comunitate – părinți”, prin conștientizarea faptului că școala aparține comunității și trebuie implicată în demersul educativ, inclusiv în prevenirea abandonului școlar.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș, respectiv Șuncuiuș.
Proiectul se află în luna a 10-a de implementare. Principalele activități, perioadele de derulare și rezultatele aferente acestora sunt următoarele: *Întâlnirea membrilor echipei de management a proiectului în scop organizatoric (lunile 1-24). Rezultate – procesele verbale ale ședințelor, fișele posturilor, contracte de muncă încheiate *Conferință de presă – informare privind obiectivele/ desfășurarea proiectului. (iulie 2010, respectiv aprilie 2011). Rezultate – materiale apărute în presă, public larg informat referitor la proiectul aflat în derulare *Monitorizare și diseminare (lunile 1-24). Rezultate – rapoarte de monitorizare întocmite lunar *Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult (lunile august și septembrie 2010/ martie și aprilie 2011). Rezultate – 2.700 de membri informați din cadrul celor cinci comunități care constituie grupul-țintă al proiectului *Desfășurarea campaniei de chestionare a elevilor și părinților aparținând grupului-țintă în scopul identificării tipurilor de situații personale care generează riscul abandonului școlar (luna octombrie 2010). Rezultate – 500 de elevi, 500 de părinți și 60 de cadre didactice chestionați *Elaborarea procesului de contractare și achiziție (lunile iulie-octombrie 2010/ianuarie-martie 2011). Rezultate – șase contracte și procese verbale privind achiziția de bunuri și servicii *Masa rotundă cu tema „Școală – comunitate – părinți” (25 octombrie 2010). Rezultate – 20 de specialiști informați și conștientizați referitor la impactul problemelor dezbătute *Realizarea cursului de formare „Școală – comunitate” adresat profesorilor care vor asista elevii incluși în programul de terapii cognitive A și B (noiembrie 2010). Rezultate – 60 de profesori formați *Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori” adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii (noiembrie-decembrie 2010 / martie-aprilie 2011). Rezultate –300 de exemplare ale ghidului având 51 pagini format A5 și 10 imagini tipărite și distribuite beneficiarilor *Servicii de consiliere pentru părinți prin intermediul cursului „Școala părinților”, susținut de către formatori agreați ai CCD Bihor (luna decembrie 2010). Rezultate – 100 de părinți ai elevilor cu risc de abandon școlar consiliați în domeniu *Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile decembrie 2010 – iunie 2011). Rezultate – 100 de elevi participanți la program (câte 20 elevi de la Școala cu clasele I-VIII Avram Iancu și  Școala cu clasele I-VIII Bogei, câte 15 elevi din Școala cu clasele I-VIII Cărăsău și Școala cu clasele I-VIII Leș, respectiv 30 de elevi de la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș) *Audit financiar (lunile decembrie 2010 și aprilie 2011). Rezultate – două rapoarte de audit financiar.
Activități preconizate a se desfășura în următoarele trei luni în cadrul proiectului:
*Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile septembrie 2011 – mai 2012). Rezultate – 100 de elevi participanți în continuare la program *Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar (lunile mai-iunie 2011). Rezultate – 100 de elevi participanți din fiecare din cele cinci școli incluse în proiect *Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurii a școlii (luna iunie 2011). Rezultate – nr. de intervenții în cadrul conferinței, fotografii realizate, specialiști informați. (Valentin Cosmin Blândul)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:43:11 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).