Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar

Miercuri, la sediul ProCariere din Oradea

„I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar

La sediul ProCariere (din Parc I.C. Brătianu nr. 58), a avut loc, miercuri, 13 aprilie 2011, conferința de prezentare a programului „I am I” (Das Ich bin Ich Programm), program de dezvoltare orientat pe nevoile copiilor preșcolari, creat de dr. Christina Krause.

Invitata specială a fost însăși dr. Christina Krause, specialist cu peste 30 de ani de experiență în domeniul dezvoltării și educării copiilor. Am avut de asemenea plăcerea să avem invitate 20 de cadre didactice și psihologi școlari de la Grădinițele nr. 44, 30, 50, Grădinița „Planeta Copiilor”, G.P.P. Marghita, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI „Orizont”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel” și Universitatea din Oradea. Le mulțumim și pe această cale pentru interesul manifestat încă o dată pentru ceea ce este în folosul copiilor și al părinților, în special în astfel de momente când specialiști recunoscuți vin cu propuneri interesante, de parteneriate în scopul realizării unor proiecte la nivel european.
În deschiderea conferinței, am ascultat-o pe Luminița Popa, directorul general al centrului ProCariere, urmată de Delia Bîrle, în calitate de supervizor al programelor derulate în centru și, totodată în calitate de responsabil pentru implementarea programului european „I am I”. Aproape două ore, am ascultat-o, cu maxim interes, pe dr. Christina Krause, într-o amplă, detaliată și interactivă prezentare a programului creat de domnia sa.
Programul „I am I” este implementat deja în mai multe grădinițe din Germania, dovedindu-se a fi un succes. Programul este unul deosebit de complex, constând în opt module, fiecare modul cuprinzând între două și cinci ședințe. Cele opt module fac referire la corp și relaxare, mișcare, auto-cunoaștere, joc creativ, comunicare, emoții, conflicte și rezolvarea conflictelor, nutriție.
Acest program va fi implementat în Oradea, începând cu luna iunie, prin centrul ProCariere, centru deja prezent în câteva din grădinițele orădene prin intermediul programului binecunoscut deja, „Upi, Þestoasa stelară”, grădinițe cu care avem o frumoasă și fructuoasă colaborare: Grădinița nr. 30, Grădinița nr. 44 și, de curând, Grădinița nr. 53.
Au fost apreciate eforturile echipei de specialiști de la ProCariere de a aduce cele mai noi programe pentru copii, părinți și cadre didactice, programe ce se bucură de succes și care și-au dovedit deja eficiența în unele state occidentale. Dr. Christina Krause ne-a asigurat de sprijinul total în implicarea centrului ProCariere și, implicit, a unor grădinițe și școli din Oradea în parteneriate europene, fiind extrem de impresionată de profesionalismul specialiștilor cu care a intrat în contact.
Delia Bîrle
Foto: Ovi Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „I am I” – program european de dezvoltare a copilului preșcolar.

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 19:13:51 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...