Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primii pași spre reabilitare și modernizare

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”

Primii pași spre reabilitare și modernizare

În cadrul unei conferințe de presă susținută luni, 2 mai 2011, de către viceprimarul Biro Rozalia împreună cu reprezentanții Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea au fost prezentate lucrările de reabilitare, modernizare și dotare a Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, lucrări care se realizează în baza unui contract de finațare REGIO.

„În municipiu există o lipsă evidentă de specialiști în domeniul tehnic, astfel încât orice investiție în ateliere sau în laboratoare de specialitate, care vor pregăti specialiști în acest domeniu, este mai mult decât binevenită”, a spus Dumitru Sim, șeful Biroului Turism, Cultură, Regenerare Urbană din cadrul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea.
„În ceea ce privește atragerea de fonduri nerambursabile, în domeniul social avem deja nouă proiecte depuse, cu contractele aferente încheiate. Proiectul de reabilitare, modernizare și dotare a Colegiului Școlar „Andrei Șaguna” vine în beneficiul celor 1.412 elevi înscriși aici, dar și în beneficiul generațiilor viitoare de elevi care se vor specializa în atelierele și laboratoarele pe care le reabilităm acum”, a spus viceprimarul Biro Rozalia.
Valoarea totală a finanțării este de 5.980.440,78 lei, iar contribuția municipiului se ridică la 262.088, 74 lei. Durata de implementare a proiectului este de 12 luni, respectiv 26 noiembrie 2010 – 25 noiembrie 2011.
Contractul cu executantul lucrărilor, firma Abed Nego S.R.L, s-a încheiat deja, urmând să fie dotate: atelierul de sudură, laboratorul pentru cunoașterea și funcționarea motoarelor, laboratorul de alimentație publică, laboratorul de mecatronică, laboratorul de electronică, atelierul de prelucrare prin așchiere.
„Proiectul prevede și amenajarea a trei noi laboratoare pentru specializarea tinerilor în domeniile cerute de piața locală. Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” va fi astfel,  în viitor și un centru de perfecționare a forței de muncă, ce urmează să deservească Parcul Industrial Eurobusiness”, a spus Marcel Boloș, directorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 16 decembrie 2025 la 02:44:05 Ora standard a Europei de Est