Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Diversitate și unitate în Europa”

Festival cultural cu participare națională „Special Kids”, ed. a IV-a

„Diversitate și unitate în Europa”

Marți, 3 mai 2011, la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea, a avut loc deschiderea Festivalului cultural „Special Kids” – ediția a IV-a, care, anul acesta, are ca temă „Diversitate și unitate în Europa”.

Festivalul-concurs este organizat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, director - prof. Lucia Popa.
După cum spunea coordonatorul festivalului, prof. Teodora Pantazi, festivalul se adresează unor copii pe care dascălii lor îi numesc nu copii cu cerințe speciale, ci copii „cu totul și cu totul speciali!”
Manifestarea se derulează în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius „Învățăm făcând, trăim muncind”, iar în acest an se derulează sub egida „Săptămânii Comenius”.
Cele trei secțiuni deja consacrate sunt:
*Secțiunea Muzică și dans, dramă și joc (pentru elevii din învățământul special)
*Secțiunea Muzică și dans, dramă și joc (pentru elevii cu CES integrați, însoțiți pe scenă de un număr maxim egal cu numărul de colegi)
*Secțiunea Artă și meșteșuguri (pentru elevii din învățământul special și elevii cu CES integrați)
Expoziția pentru secțiunea Artă și meșteșuguri a fost organizată la intrare, iar pe scenă au urcat grupuri și formații de la CSEI nr. 1 Oradea, CSEI „Orizont”, Școala „Octavian Goga”, Grupul Șc. „I. Bococi”, Șc. „I. Bogdan”, Centrul de Educație Incluzivă nr. 2, Grădinița nr. 54, Grădinița nr. 45, CSEI Tileagd, Aleșd, Grădinița nr. 4 din Marghita, precum și de la grădinițe din Bistrița-Năsăud, Argeș și Cluj.
Evenimentul a fost sponsorizat de Clubul Liones și Era Carrefour, eforturile copiilor fiind răsplătite cu pachete cu dulciuri.
Diseminarea evenimentului a avut loc miercuri, la Era Carrefour. (Floare Bernad)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:25:23 Ora standard a Europei de Est