Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Sădim flori, sădim bucurie în ochii oamenilor!”

De 9 Mai - Ziua Europei, la Școala din Ghiorac

„Sădim flori, sădim bucurie în ochii oamenilor!”

Degradarea mediului înconjurător se petrece de multe ori sub ochii noștri. Pericolul este foarte mare și de aceea trebuie conștientizată necesitatea protejării mediului în care trăim, a ocrotirii vieții pe pământ în cele mai variate forme ale sale.

În acest context, școala este cea căreia îi revine rolul de a educa tinerii în spiritul mediului ambiant, cadrelor didactice revenindu-le deci obligația de a-i învăța pe copii să înțeleagă și să iubească natura, să-i pătrundă tainele și să o protejeze.
Astfel, la inițiativa doamnei director Simuț Florica (director coordonator al Școlii cu clasele I-VIII din Ciumeghiu) și a doamnei profesor coordonator Supărare Elena, cadrele didactice de la Școala cu clasele I-VIII din Ghiorac (structura Școlii din Ciumeghiu) au organizat acțiuni de semănare și plantare de flori în parcul din curtea școlii, pentru a contribui la înfrumusețarea acestuia.
De asemenea, elevii, educatoarele (Heredea Ileana și Þintea Loredana), învățătorii (Husăsan Mirela, Tarău Camelia, Ianoș Ion și Varga Claudiu) și profesorii (Cuibuș Mihaela, Butișcă Loredana, Ilieș Mariana, Matiu Laura, Manda Crina, Bobiș Georgel și Ambruș Cristian) au ecologizat împrejurimile școlii și canalul care strabate localitatea, cu scopul de a forma și dezvolta conștiința ecologică a tinerei generații din Ghiorac. (Mihaela Cuibuș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sădim flori, sădim bucurie în ochii oamenilor!”

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:47 Ora standard a Europei de Est