Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Gala olimpicilor și gala ținutelor eco

„Primăvara eco” la „Mihai Viteazul”

Gala olimpicilor și gala ținutelor eco

Directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, dl prof. dr. Ruben Filimon și catedra de Protecția Mediului ne-au invitat, joi, 12 mai 2011, la „Primăvara eco”.

Un eveniment la care s-a făcut bilanțul la încheierea cu succes a unui proiect de mediu și lansarea unui alt proiect, cu titlul „Educație pentru mediu prin activități extracurriculare în școală și în comunitate”, finanțat de Primăria municipiului Oradea, având ca parteneri Administrația Națională Apele Române – Administrația Bazinală de Apă Crișuri Oradea și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor.
În partea a doua a manifestării, cei mai tari olimpici de la Protecția Mediului care s-au întors laureați de la etapa națională au fost felicitați și premiați cu diplome. În acest an, la nivel de colegiu s-a înregistrat o performanță fără precedent: toți cei șapte participanți la etapa națională a olimpiadelor și concursurilor pe meserii s-au întors laureați (un premiu I – Toma Darian Cătălin Vasile; o medalie de bronz – Gavril Zaica; două premii III – Telegdi Eunike și Laura Antal; trei mențiuni – Drăgan Ana Mihaela, Ioana Suciu și Iosif Ștefoi). Și dacă la cei șapte o mai adăugăm pe Maria Andrei (locul III) la Olimpiada națională a sportului școlar, obținem tabloul complet al olimpicilor naționali în 2011.
O manifestare de ținută s-a încheiat cu Gala ținutelor eco, realizate din materiale reciclabile de către patru echipe de elevi, în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde”.
„Vin cu multă plăcere la o școală de calitate...”
Prezent la eveniment, generalul adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Nicolae Ungur, avea să-și exprime bucuria de a participa la „Primăvara eco”. „Vin cu multă plăcere la o școală de calitate, dată de rezultatele pe care elevii le-au obținut la fiecare olimpiadă, etapă națională. Așa cum s-a întâmplat și anul acesta. Salut închiderea unui proiect și deschiderea unui alt proiect de mediu. Suntem parte integrantă a mediului. Așadar, să ne îndreptăm atenția spre natură, ocrotind-o și ajutând-o să se regenereze acolo unde am stricat, defrișând-o...”
Ceilalți doi invitați, Raluca Strati - reprezentant al ANAR – Administrația Bazinală de Apă Crișuri Oradea și Alina Manolescu – director al Centrului de Informare European din cadrul Universității AGORA, s-au arătat încântați de acțiunile și rezultatele obținute de elevii și profesorii colegiului, considerându-le drept „un suport valoros”, respectiv „un drept fundamental al omului de a trăi într-un mediu sănătos”...
Investigarea malurilor râului Crișul Repede...
Coordonatorul echipei de proiect, dna prof. ing. Marinela Filip a prezentat echipa de proiect (din care mai fac parte: ing. Marcela Mihoc, directorul colegiului – prof. dr. Ruben Filimon, directorul adjunct – prof. Mihai Bacoș, ec. Teodora Pop, inspector școlar – ing. Florian Mieluț și elevii de la profilul Protecția Mediului), scopul, obiectivele și activitățile principale.
„Prin acest nou proiect urmărim educarea elevilor în spiritul utilizării raționale a resurselor naturale, conștientizarea și informarea elevilor cu privire la necesitatea implicării lor în activități de voluntariat, campanii de igenizare și în activități practice de investigare și cercetare a ecosistemelor.”
Dintre activităpțile principale enumerate de coordonatorul de proiect, am reținut: Investigarea malurilor râului Crișul Repede pe sectorul pod CFR Calea Clujului – pod CFR Ioșia pentru depistarea surselor de poluare; acțiune de investigare de debit, prin măsurători de nivel și viteză în diferite puncte ale râului cu participarea unor specialiști din cadrul ANAR; acțiuni de igienizare a secțiunilor aferente studiului; acțiuni de prelevare de probe de apă în scopul analizării compoziției biologice și chimice cu ajutorul truselor de teren din dotare; organizarea unor sesiuni de informare, cu participarea unor specialiști de la Agenția pentru Protecția Mediului Bihor și ANAR – Agenția Bazinală de Apă Crișuri Oradea; realizarea unui DVD cu prezentarea rezultatelor proiectului.
După prezentarea în power point a activităților „verzi” de către prof. Ramona Maghiar și premierea olimpicilor naționali, reprezentanții a patru echipe de elevi și-au prezentat ținutele eco, realizate din materiale reciclabile în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde”.
La finalul „unui eveniment de marcă”, considerat și apreciat astfel de directorul colegiului, aveam să luăm cunoștință despre alte două evenimente ai căror protagoniști sunt tot elevii colegiului: examenul de certificare a competențelor profesionale, pentru elevii clasei a XI-a J, secția maghiară, specializarea cofetar, iar celălalt eveniment: o acțiune extrașcolară, intitulată „Din bucătăria zonală”, ai cărei protagoniști au fost elevii din a XIII-a I, specializarea tehnician în gastronomie, secția română. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gala olimpicilor și gala ținutelor eco.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:21:23 Ora standard a Europei de Est