Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs cu premii (nr. 3)

„Să învățăm să circulăm corect” (IV)

Concurs cu premii (nr. 3)

1. Ce le este interzis bicicliștilor?
a.Să circule fără a ține cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale;
b.Să circule în spatele autovehiculelor la o distanță mai mică de 25 de metri;
c.Să circule atunci când partea carosabilă este acoperită de polei.

2. Cum semnalizează bicicliștii intenția de a schimba direcția de mers?
a.Cu brațul întins orizontal;
b.Cu brațul întins către înainte;
c.Prin balansarea brațului în plan vertical.
3. Până la ce vârstă copiii pot fi transportați pe biciclete care au suport special așezat în față?
a.Până la 10 ani;
b.Până la 8 ani;
c.Până la 7 ani.
Răspundeți, alegând variantele corecte la cele trei întrebări.
Așteptăm răspunsurile voastre pe adresa: ovidanm@yahoo.com
Nu uitați să ne scrieți:
Numele și prenumele vostru, localitatea, școala, clasa, telefonul (la care vă putem contacta).
Despre premii
Se vor acorda câte trei premii I, II și III, constând în sume de bani, cupe și diplome, precum și mențiuni, în diplome.
Materialul din care veți primi întrebări săptămâna viitoare:
Folosirea  mijloacelor  de  transport  în  comun
Mijloacele de transport în comun folosite de către elevi sunt: autobuzele, microbuzele, tramvaiele, troleibuzele sau alte vehicule destinate și amenajate pentru astfel de transport.
Când un pieton folosește mijloace de transport în comun, el devine călător sau pasager.
Călătorii au următoarele îndatoriri: să nu urce, să nu coboare și să nu deschidă ușile autovehiculului în timpul mersului; să nu călătorească pe scările sau părțile laterale ale caroseriei tramvaielor, troleibuzelor, autobuzelor sau ale altor mijloace de transport, ori stând în picioare în caroseria autocamioanelor sau remorcilor; să nu distragă prin discuții atenția conducătorilor de autovehicule de transport în comun.
Momentele mai importante în folosirea mijloacelor de transport în comun sunt: așteptarea în stație, urcarea, călătoria și coborârea.
Reguli de așteptare în stații
Stațiile mijloacelor de transport în comun sunt semnalizate prin indicatoare sau marcaje speciale. Așteptarea se face pe trotuare sau sub copertine special amenajate. Acolo unde nu există trotuare, așteptarea mijloacelor de transport în comun se face numai în afara părții carosabile. Așteptarea se face până în momentul în care mijlocul de transport în comun a oprit în stație și s-au deschis ușile.
Reguli de urcare în mijloacelor de transport în comun
La vehiculele cu două sau mai multe uși, urcarea se face, de regulă, prin ușa din spate în dreptul căreia, de altfel, este scris „URCARE”. Nerespectarea acestei reguli produce întârzierea plecării din stație și dereglarea circulației mijloacelor de transport în comun.
Reguli de călătorie
După urcare, pasagerii trebuie să înainteze rapid în interiorul autovehiculelor, pentru a da posibilitatea și celor aflați jos să urce. Normele morale obligă tinerii să ofere loc pe scaune persoanelor invalide, mai în vârstă sau cu copii în brațe. În același timp, acest gest este pentru elevi și un act de respect și de politețe.
Reguli de coborâre
Coborârea se face pe ușile special destinate acestui scop, pasagerii trebuind să se apropie din timp de ușa de coborâre. Politețea îi obligă pe elevi să aștepte coborârea călătorilor mai în vârstă, iar pe cei bătrâni sau pe cei cu infirmități fizice să-i ajute la coborâre.
Din clipa coborârii pasagerul a redevenit pieton și trebuie să se supună altor reguli de circulație.

prof. Virgil Matei,

Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:38:59 Ora de vară a Europei de Est