Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Opt olimpici ne-au reprezentat județul la națională!

De la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”

Opt olimpici ne-au reprezentat județul la națională!

Grație profesorilor Ramona și Florin Iștoc, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, care pregăteau, până mai ieri, olimpicii în cadrul grupelor de excelență la istorie și geografie, an de an, aveam „abonați” la etapa națională.

Din lipsă de fonduri, Bihorul a renunțat (unilateral) la acest „lux”!? În alte județe, cum este Maramureșul, se găsesc, totuși, fonduri pentru pregătirea olimpicilor naționali! Totuși, Manuela Gavriș și David Popa, elevii dnei profesor Ramona Iștoc, ne-au reprezentat cu cinste județul și în acest an, la etapele naționale ale olimpiadelor de geografie și istorie de la Timișoara și Alba Iulia. Ceilalți șase, Denis Derecichei, Florin Corde, Adrian Șuteu, Codrin Hora și Georgia Bercea, ne-au reprezentat la Olimpiada națională de astronomie și astrofizică, matematică, religie și fizică. Denis se pregătește în continuare la astronomie cu dl prof. Marin Bica, de la Școala „Dacia” și continuă să țină ștacheta ridicată, cu cele patru mențiuni și câte un loc I și II la națională; Codrin Hora, elevul dlui prof. Sergiu Berian, participând la ultimele trei ediții ale Olimpiadei naționale de fizică, s-a întors cu câte o mențiune de la Arad, Constanța și Râmnicu Vâlcea. Codrin este și un creator de roboți, medaliat cu argint, anul trecut, la concursul internațional InfoMatrix, deținător a mai multor premii I la concursul interjudețean de proiecte tehnologice „Inventica” de la Suceava, concursul de fizică și inventică „Inenaeus” de la Oradea, în 2009, 2010 și 2011; anul acesta, a obținut mențiune la concursul internațional „InfoMatrix”; a participat la simpozionul de la Beiuș; de două ori s-a clasat pe locul II la Concursul memorial de fizică Schwartz; deține două mențiuni la Concursul național de fizică „Evrika” de la Brăila... „Codrin ne uimește cu inteligența sa, cu gândirea creatoare care depășește granițele vârstei, lansându-se cu succes în ingineria electronică, având perspective mari în viitor. Pe urmele sale calcă mai tânărul său coleg din clasa a VIII-a B, Paul Gordan, cu cele două participări la ultimele ediții ale Olimpiadei naționale de fizică de la Arad și Constanța”, ne-a declarat dl prof. Sergiu Berian.
Pe Manuela și David, doamna Ramona Iștoc ni i-a prezentat într-o lumină cât se poate de favorabilă. Manuela deține un palmares impresionant, cu participări la Concursul național de proiecte de mediu, de la Iași; la Simpozionul național „Priorități și perspective pentru un mediu durabil”, de la Baia Mare; la Simpozionul național „Gustă știința” de la Beiuș; la Concursul național de creație literară „Credința – lumina sufletelor noastre”, de la Constanța, premiul III (la secțiunea de poezie). „Și în cazul lui David, sunt mulțumită. Citește mult și simt că și în cazul lui este vorba de pasiune pentru istorie. Mai trebuie doar să se maturizeze”, ne-a declarat doamna Ramona.
De trei ani, Florin Corde, elevul dlui profesor Marius Cicortaș, se numără printre primii 10 olimpici județeni la matematică, iar anul acesta s-a calificat la națională, ocupând prima poziție la etapa județeană, la clasa a XI-a. Adrian Șuteu și Georgia Bercea au reprezentat liceul „Emanuel” și județul la prima ediție a Olimpiadei naționale de religie, Alianța Evanghelică. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:01:23 Ora standard a Europei de Est