Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lumea dansului – ediția a V-a

Miercuri, la „Onisifor Ghibu”,

Lumea dansului – ediția a V-a

În cadrul proiectului național „Mișcare pentru sănătate”, miercuri (25 mai 2011), în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, a avut loc cea de-a V-a ediție a Festivalului „Lumea dansului”.

Organizatorii evenimentului sunt chiar gazdele, reprezentate de prof. Daniela Marinău - director adjunct al liceului, prof. Camelia Timofte – consilier educativ și prof. Valeriu Laslău, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentat de inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca și inspectorul școlar de specialitate, prof. Tiberiu Sîncelean, Casa Corpului Didactic Bihor, reprezentată de director Virginia Tiurbe, Direcția Județeană pentru Tineret și Sport, reprezentată de director Sorin Buhaș, Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, Oradea, reprezentat de prof. univ. dr. Vasile Marcu și Universitatea Oradea, Facultatea de Educație Fizică și Sport, reprezentată de prof. univ. dr. Octavian Bâc.
La acest proiect sunt invitate să participe toate unitățile de învățământ din țară, festivalul adresându-se elevilor din cele trei cicluri de învățământ: învățământ primar, gimnazial și liceal și fiind structurat pe trei secțiuni: dans popular, dans modern (majorete, dans tematic și dans de societate), respectiv hip-hop.
Prezentatorii festivalului au fost: Lavinia Cosman, Mădălina Pantiș. Daiana Poleac și Răzvan Meșter, din clasa a X-a C.
La actuala ediție a manifestării au participat 26 de formații din ciclul primar de la Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga”din Oradea (hip-hop), Liceul Teoretic din Vadu-Crișului (dans popular), Clubul Copiilor din Aleșd (dans modern), Școala din Balc (dans popular), Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”  (hip-hop, cls. III F), Școala „Dacia” (majorete și dans popular, cls. I D),  Școala din Stâncești, comuna Buntești (dans modern), Școala „Dimitrie Cantemir” (dans popular), Școala din Oșorhei (dans modern), Școala „Dacia” (dans modern, cls. III C), Liceul Tehnologic din Dobrești, structura Șc. din Hidișel (dans popular), Lic. Teoretic „Lucian Blaga” (majorete), Școala „Oltea Doamna” (dans modern), Lic. T. „O. Ghibu” (dans popular), Lic.Tehnologic din Dobrești (hip-hop), Șc. „Dacia” (dans de societate), Lic. T. „O. Ghibu” (dans modern), Școala „Nicolae Bălcescu” (dans modern, cls. I A), Școala „Avram Iancu” (dans modern), Șc. „N. Bălcescu” (dans modern, cls. I B), Șc. din Oșorhei (dans popular), Șc. „Dacia” (dans popular, cls. III E), Școala „Alexandru Roman” din Oradea (dans modern), Șc. „N. Bălcescu” (dans modern, cls. III D) și Lic. T. „O. Ghibu” (dans popular); 23 de formații din ciclul gimnazial, de la Școala „Balasko Nandor” din Sălacea (dans modern), Școala din Tulca (dans popular), Școala „Avram Iancu”, Oradea (dans modern), Școala din Nucet (hip-hop), Școala din Tileagd (dans popular țigănesc), Școala din Tărian (dans modern), Școala „Oltea Doamna” (hip-hop), Lic. Teoretic din Vadu-Crișului (dans popular), Lic. T. „O. Ghibu” (dans modern), Școala din Tămășeu (hip-hop), Lic. T. „Lucian Blaga” (majorete), Școala din Tileagd (dans popular maghiar), Șc. „O. Doamna” (dans modern), Lic. T. „O. Ghibu” (hip-hop), Lic. Tehn. din Dobrești (dans popular), Clubul Copiilor din Aleșd (dans modern), Grupul Școlar Agricol din Salonta (dans de societate), Școala din Ciumeghiu (dans popular), Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca (dans modern), Școala din Tărcaia (dans popular), Școala „Iosif Gâlgău” din Păgaia (dans modern) și Școala din Sântandrei (dans modern); cinci formații din ciclul liceal, de la Lic. T. din Vadu-Crișului (hip-hop), Clubul Copiilor din Aleșd (fantezie coregrafică), Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” (hip-hop), Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” (dans modern) și Liceul Teoretic „Petofi Sandor” din Săcuieni (hip-hop).
Participanții la festival au fost premiați cu diplome, cupe și medalii, după cum ne-a spus coordonatorul de proiect și coordonatorul festivalului, prof. Daniela Marinău. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: Lumea dansului – ediția a V-a.  

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:35:37 Ora de vară a Europei de Est