Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O mare și plăcută surpriză!

Călători prin spațiul românesc...

O mare și plăcută surpriză!

Moto: „Când nu mai suntem copii, am murit demult.”

Copilăria, vârsta celor mai îndrăznețe visuri, anotimpul spre care, maturi fiind, ne întoarcem mereu ca spre un liman liniștitor, ca spre un reazem în momente de cumpănă...
Copilăria, anotimpul dăruirii necondiționate, al candorii, al visului, al speranței și al culorilor adevărate, iar copiii sunt asemeni copacilor, dacă de mici cresc strâmbi, când sunt mari, anevoie se mai îndreaptă... poate de aceea trebuie, ca dascăli, să ne adresăm și inimii, nu doar minții și să le umplem sufletul cu tot ce înseamnă clipe de frumos...
Pe aripi de lumină și căldură, încet, încet, ne-nvăluie vara în parfum și culoare. Gândul zburdalnic ne-mbie în clipe de răgaz să „punem cartea-n cui”, să ne luăm rucsăcelul în spinare și să pornim la drum, să colindăm prin locuri binecuvântate ale acestui spațiu mioritic, în care ne-am născut și creștem, pentru a ne cunoaște rădăcinile, pentru a ști de unde venim și cine suntem...
Astfel, vineri, 20 mai 2011, înarmați cu bucurie-n suflet, nerăbdare și dorința de-a cunoaște locuri și oameni noi, elevii ciclului primar ai Școlii cu clasele I-VIII din comuna Avram Iancu, însoțiți de doamnele învățătoare: Goina Ana, Șule Nicoleta, Blaj Doina și Cotro Ana, am plecat la drum. Principalele obiective turistice spre care ne-ndreptam erau Salina de la Turda și Grădina Botanică din Cluj - Napoca.
Drumul spre inima Transilvaniei l-am parcurs într-o stare de voioșie și aduceri aminte a lecțiilor de istorie învățate de-a lungul anului școlar și nu știam spre ce anume să ne oprim privirea, atât de nou era totul pentru noi! Nările ne fremătau sub parfumul verdelui de mai al câmpiilor, casele zâmbeau vesele în dimineața însorită, soarele ne învăluia în căldura blândă a razelor sale, admiram adâncimea codrilor răspândiți pe coline, ascultam susurul izvoarelor, ne-mbătam în parfumul florilor de salcâm și viața fremăta din plin în jurul nostru. Am făcut popas la Piatra Craiului și preț de câteva clipe am avut senzația că suntem una cu natura din jur, am ascultat chemarea Cheilor Turzii ce ne-așteptau asemeni unei cetăți ce se dorea cucerită, ne-am îndreptat gândul cu pioșenie spre Alba Iulia, această adevărată „Meccă” a Ardealului, pământ străbun, ancorat cu rădăcini puternice și adânci într-o străveche și zbuciumată istorie, cu oameni venind de foarte departe...
Intrarea în Salina de la Turda ne-a produs o mare și plăcută surpriză! Pășeam prin tunel spre inima muntelui, și dincolo de înfiorarea provocată de misterul necunoscutului, ne întrebam oare câte povești de viață trecută se ascund aici, câte taine, bucurii sau lacrimi am descoperi dacă muntele ar putea să vorbească!? Când am ajuns la baza minei, ni s-a oprit pentru câteva clipe răsuflarea! Aveam senzația că am ajuns pe un alt tărâm, într-o altă lume, din basmele bunicilor... Dascăli și copii am trăit, preț de multe clipe, sentimente amestecate...
Ne-am desprins cu greu din mirajul adâncurilor, dar trebuia s-o facem pentru că un alt miracol al naturii ne aștepta să-i descoperim tainele și farmecul. Spre deosebire de salină, o lume de piatră, o lume a tăcerii, o lume a adâncurilor, Grădina Botanică ne-a oferit o lume plină de freamăt, parfum și culoare, o lume în care sufletul ni s-a primenit cu frumos, o lume în care am rămas muți de uimire în fața atâtor specii de plante și care ne-a făcut să înțelegem, o dată în plus, rostul nostru în a ocroti natura.
Am pornit spre casă târziu, învăluiți în înserare, cu sufletul plin de farmecul și frumusețea acestei zile în care am descoperit două „lumi”, la fel de binecuvântate de Dumnezeu și n-a mai contat oboseala sau ploaia ce bătea în ferestrele autocarului... (Anna Cotro)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:21:55 Ora de vară a Europei de Est