Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Adevărata competiție între universități

În cadrul conferinței de presă de miercuri,

Adevărata competiție între universități

În cadrul conferinței de presă de miercuri (25 mai 2011), susținută de rectorul Universității Oradea, dl prof. univ. dr. Cornel Antal, conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu a vorbit despre „Adevărata competiție între universități”...

Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea, în calitate de membru al Asociației Facultăților de Economie din România – AFER  (http://www.afer.ase.ro/index.asp), este un participant constant la Olimpiadele Naționale ale Studenților Economiști și la Sesiunile de Comunicare Studențești. Încă de la primele ediții desfășurate (2005), studenții Facultății de Științe Economice au avut rezultate remarcabile, concurând cu universități deja consacrate din România: ASE București, Iași, UBB Cluj, Craiova, Timișoara.
Întotdeauna studenții noștri au reușit să surprindă în mod pozitiv prin lucrările prezentate și rezultatele obținute, atât la olimpiade studențești, cât și la alte competiții: sesiuni de comunicări studențești (Cluj-Napoca, Alba-Iulia), programul BNR ,,Zilele Porților Deschise pentru studenții economiști” (vezi link-ul: http://steconomiceuoradea.ro/wp/2011/05/24/participari-ale-studentilor-la-manifestarile-stiintifice-studentesti-catedra-de-finante-contabilitate/).
Anul acesta, în cadrul Olimpiadei Naționale a Studenților Economiști, au existat următoarele secțiuni: secțiunea „Finanțe și instituții financiare”, desfășurată la Facultatea de Științe Economice, Universitatea „Ovidius” din Constanța 12 - 14 mai 2011; secțiunea „Economie și Dezvoltare Durabilă”, desfășurată la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, în perioada 6 - 8 mai 2011; secțiunea „Marketing”, desfășurată la Facultatea de Științe din Petroșani, în perioada 6 - 8 mai 2011.
Fiecare secțiune s-a desfășurat atât la nivel de master, cât și licență.
Marele premiu, mențiune, premiu pentru creativitate...
În cadrul secțiunii „Finanțe și instituții financiare”, desfășurată la Facultatea de Științe Economice, Universitatea „Ovidius” din Constanța, au participat următorii studenți (la nivel de licență): Crișan Maria și Pop Răzvan, cu lucrarea „Utilizarea funcțiilor spline în fundamentarea politicilor fiscale ale autorităților locale” (coordonator conf. univ. dr. Boloș Marcel), au obținut Marele premiu „Vasile Slăvescu”.
Leac Dafina, Gavriș Natalia și Þeudan Ana-Maria, cu lucrarea „Modelul liniar de analiză a inflației în România, Bulgaria, Turcia și Croația” (coordonator conf. univ. dr. Zăpodeanu Daniela), au obținut Mențiune.
La nivel master, Otgon Cristian și Orțan Tudor, cu lucrarea „Fundamentarea sustenabilității datoriei publice cu ajutorul filtrului Kalman” (coordonator conf. univ. dr. Boloș Marcel), au obținut Premiul pentru creativitate, interdisciplinaritate și muncă în echipă. Cea de-a patra lucrare Rent Seeking în domeniul financiar” (coordonator conf. univ. dr. Zăpodeanu Daniela) a fost susținută de Secară Sanda.
Încă două mențiuni
Din toate centrele universitare, studenții orădenii prezenți la această secțiune, au fost singurii care s-au întors acasă cu trei premii.
În cadrul secțiunii „Marketing”, desfășurată la Facultatea de Științe din  Petroșani, s-au obținut următoarele rezultate: Szabo Simona, Săutiuț Anca Loredana, cu lucrarea „Cercetare de marketing privind profilul dorit al angajatului în turism” (coordonator conf. univ. dr. Olimpia Ban), au obținut Mențiune.
În cadrul secțiunii „Economie și Dezvoltare Durabilă”, desfășurată la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Bradea Camelia și Brișan Felicia au prezentat lucrarea „Cauze și efecte ale decalajelor economice în Regiunea N-V a României” (coordonator conf. univ. dr. Adrian Florea), obținând Mențiune.
Rezultatele remarcabile obținute de studenții orădeni la nivel național, confirmă faptul că, deși este o facultate tânără, Facultatea de Științe Economice din Oradea a ajuns una din cele mai bune facultăți de economie din țară”, după cum a ținut să sublinieze conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Adevărata competiție între universități.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:02 Ora standard a Europei de Est