Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul interjudețean „Noi și chimia”

De „Zilele școlii”, la C.N. „Iosif Vulcan”

Concursul interjudețean „Noi și chimia”

Cu prilejul „Zilelor școlii”, marți, 24 mai 2011, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, a avut loc Concursul interjudetean de chimie pentru elevii claselor a VII-a, intitulat „Noi și chimia”.

Prima ediție s-a desfășurat în 1996, iar din 1999, de la ediția a IV–a, concursul a devenit județean. Concursul este organizat de noi, spre sfârșitul anului școlar, moment până la care elevii școlilor înscrise au parcurs aproape integral materia clasei a VII–a, fiind pregătiți pentru un concurs de calitate, capabili să rezolve subiecte cu grad înalt de dificultate.     
Din anul școlar 2009-2010, când Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” a devenit colegiu național, concursul nostru de chimie a fost înscris în Calendarul Activităților Educative Regionale și Interjudețene. Din acel an școlar, concursul s-a desfășurat la fel ca în edițiile anterioare, dar a primit caracter (rang) interjudețean – ediția I, păstrându-și numele „Noi și chimia”, după numele revistei de chimie a școlii – cu aceeași vechime.
În acest an școlar, s-a derulat a XVI-a ediție (respectiv a II-a ediție de când este interjudețean), desfășurându-se, simultan, în patru județe: Arad, Bihor, Hunedoara și Satu-Mare.
Au concurat 3 echipaje în județul Arad, 9 în județul Hunedoara, 7 în județul Satu Mare, iar în județul Bihor 16 , în total 105 concurenți. Cele 35 de echipaje formate din câte trei elevi fiecare au susținut o probă teoretică -  însemnând rezolvarea a trei subiecte în decurs de două ore, din programa integrală a clasei a VII-a.
Concurentii aparțin școlilor: C.N. „Mihai Eminescu”, C.N. „Kolcsey Ferenc”, Șc. cu clasele I-VIII „Mircea Eliade”, respectiv „Lucian Blaga” din Satu Mare, Șc. din Tiream și din Viile, județul Satu Mare; C.N. „Iancu de Hunedoara” ,C.E. „Emanuil Gojdu”, C.N. Informatică „Traian Lalescu” -  structura Școala cu clasele I-VIII nr. 2, Gr. Șc. Telecomunicații și Lucrări Publice, toate din Hunedoara, C.N. „Aurel Vlaicu” - structura Școala cu clasele I-VIII „Dominic Stanca” din Orăștie, C.E. „Hermess” - structura Școala cu clasele I-VIII nr. 7, Școala Europeană „I.G. Duca”, din Petroșani, județul Hunedoara; C.N. „E. Ghiba Birta”, Gr. Șc. „C. Gergely”, Liceul Pedagogic „D. Þichindeal” din Arad, județul Arad; C.N. „M. Eminescu”, C.N. „Emanuil Gojdu”, Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Lic. Teologic Penticostal „Betel”, Lic. Teoretic „Aurel Lazăr”, Lic. Teoretic „Ady Endre”, Lic. Teoretic German „Fr. Schiller”, Lic. Teoretic „O. Ghibu”, școlile gimnaziale „Octavian Goga”, „Oitea Doamna” din Oradea, Școala cu clasele I-VIII din Chijic, Sîntandrei, C.N. „Arany Janos” și Școala cu clasele I-VIII „Arany Janos”, ambele din Salonta, județul Bihor, precum și C.N. „Iosif Vulcan” din Oradea - gazda evenimentului.
Subiectele au fost echilibrat elaborate de dna profesor Luncan Anița, de la C.N. „Emanuil Gojdu” Oradea, conținând subiecte interesante, cu grad de dificultate diferit, astfel că majoritatea elevilor au obținut premii și mențiuni. Pentru elevii care studiază în limba maghiară ca limbă maternă s-au tradus subiectele de o echipă formată din dna prof. Takacs Tunde de la Lic.T. „Ady Endre” Oradea, Kleszken Eva și Toth Martha de la C.N. „Iosif Vulcan”Oradea.
Nouă premii și 11 mențiuni
Respectând Regulamentul concursului, care precizează că se acordă premiul I elevilor din echipajele care au acumulat 91-100 de puncte, premiul II – pentru 81-90 de puncte, premiul III - pentru 71-80 puncte, mențiuni - până la limita de 25% din numărul participanților, s-au acordat: patru premii II: două în Bihor, echipelor de la  Lic. T. „Ady Endre” și Lic. Teologic Penticostal „Betel”, un premiu în Arad, echipei de la Lic. Ped. „D. Þichindeal”, unul în Hunedoara, echipei de la C.N. „Iancu de Hunedoara”; cinci premii III: unul în Hunedoara, echipei de la C.E. „Emanuil Gojdu” din Hunedoara, unul în Satu Mare, echipei de la Școala cu clasele I-VIII „Mircea Eliade” din Satu Mare și trei premii în Bihor, echipelor de la Lic. T. „O. Ghibu”, C.N. „Emanuil Gojdu” și C.N. „M. Eminescu” din Oradea; 11 mențiuni: 3 în Hunedoara, echipelor de la C.N. „Aurel Vlaicu” - structura Șc. „Dominic Stanca” din Orăștie, C.N. Informatică „Tr. Lalescu” - structura Șc. nr. 2 din Hunedoara și C.E. „Hermess” - structura Șc. nr. 7 din Petroșani;  4 în Satu Mare, echipelor de la C.N. „Mihai Eminescu” și C.N. „Kolcsey Ferenc”, două mențiuni, Șc. „Lucian Blaga” din Satu Mare și..............; și patru mențiuni în Bihor, echipelor de la Lic. T. German „Fr. Schiller”,  Șc. „O. Doamna” și C.N. „Iosif Vulcan” din Oradea, ambelor echipe.
După corectarea lucrărilor și premierea echipajelor, a urmat participarea la etapa interjudețeană. În acest sens, organizatorii fiecărui județ (Liceul Pedagogic „D. Þichindeal” Arad, Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara și Colegiul Național „Mihai Eminescu” Satu Mare) au trimis lucrările premiate la colegiul inițiator al concursului, C.N. „Iosif Vulcan”, pentru clasificarea interjudețeană. Așadar,
Clasamentul la etapa interjudețenă
1.Premiul I - Lic. T. „Ady Endre” din Oradea
2.Premiul II - C.N. „Iancu de Hunedoara” din Hunedoara,
3.Premiul III – Lic. Teologic Penticostal „Betel” din Oradea
4.Mențiune – Școala cu clasele I-VIII „Mircea Eliade” din Satu Mare.
Felicitări și mulțumiri partenerilor
Echipa de organizare a concursului din județul Bihor,  formată din prof. Crăciun Rodica (director adjunct al colegiului), Bondor Gabriela, Pușcaș Dorina, Kleszken Eva, Mihincău Dana, Chirilă Adriana, Lucaciu Maria și prof. Savu Adriana (informatician) ține să felicite și să mulțumească echipelor partenere din cele trei județe, coordonate de prof. Niculae Anca (Lic. Ped. „D. Þichindeal” din Arad), prof. Maria Ana Albuțiu (C.N. „Iancu de Hunedoara” din Hunedoara) și prof. Pop Claudia (C.N. „M. Eminescu” din Satu Mare).
Toate etapele evenimentului au fost realizate în timp și postate pe site-ul concursului http://www.cnivor.ro/chimie/indexc.html pe care vă invităm să-l accesați.
În Anul Internațional al Chimiei
Pentru 2011 - Anul Internațional al Chimiei -, elevii de la secția Stiințe au participat la sesiuni de comunicări legate de acest eveniment în lume, au marcat prin afișe, planșe și portofolii realizările științifice importante obținute de Marie Courrie, de chimiștii români, efectele poluării și folosirea materialelor neconvenționale. Produsele realizate de elevi au fost expuse în sala de sport, unde a avut loc premierea, și au putut fi admirate de participanții la concurs. Împreună cu colegii lor din clasele a IX-a A și a X-a D, de la cercul de desen (coordonați de dna prof. Kosa Andrea), au prezentat o paradă a costumelor realizate din materiale neconvenționale, materiale reciclabile, marcând prin aceasta interesul lor special pentru protejarea mediului. Cu aceste costume vor participa și la un concurs în perioada următoare.
Pentru acest eveniment, ne-am bucurat de sprijinul conducerii școlii, al dnei director, prof. Simona Martin, care ne-a făcut bucuria de a fi alături de noi la momentul premierii, unde ne-a împărtășit faptul că „iubește chimia”, de ajutorul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, al inspectorului școlar de specialitate, prof. Silviu Torjoc și al dlui inspector școlar general, prof. Dorel Luca, pentru care le mulțumim. (Crăciun Rodica & Dan Ovidiu)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:35:15 Ora de vară a Europei de Est