Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”

O excursie (didactică) la Praga

Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”

În perioada 12 - 14 mai 2011, un grup de 19 elevi din clasele primare și liceu, cadre didactice (prof. Angela Clonda, Maria Duma Sânziana Neșiu) și părinți, am plecat într-o excursie (didactică) pe traseul Budapesta – Viena - Praga.

 Echipați pentru călătorie, cu rucsac în spate, cu cipilica pe cap, ochelarii de soare și aparatul foto, eram gata de decolare, cei mici s-au trezit cu noaptea-n cap, să nu piardă autocarul care-i ducea spre marea aventură... Pentru unii nu era ceva nou, deoarece au mai fost cu părinții sau cu învățătoarele în scurte excursii de o zi, dar pentru alții era prima lor ieșire peste graniță. După ce și-au ocupat locurile în autocar, au și început să studieze bancnotele și monedele celor trei țări și să-și facă monetarul. Ghidul Adi s-a făcut remarcat cu ușurință. La sfârșitul fiecărei zile venea cu setul de întrebări din obiectivele vizitate în ziua respectivă. Prima escală am făcut-o  
la Budapesta, cu oprire în Piața Eroilor. După trecerea Dunării pe podul cu lanțuri, străjuit de leii fără limbă, ne-am îndreptat spre Bastionul Pescarilor, de unde am admirat superba panoramă a orașului, încălziți de soarele amiezii ce se reflecta în apele cristaline ale Dunării. După - amiază, am ajuns la Viena, unde am vizitat Muzeul de Știință și Tehnică, încântați de diversitatea exponatelor: primele modele de biciclete, motorete, locomotive, automobile, mașini de filmat și tipărit... Am făcut apoi un tur panoramic al Vienei, admirând Piața Albertină, Biserica Augustinilor, Opera de Stat, Primăria Vienei, Teatrul Național, iar spre seară ne-am plimbat prin parcul Palatului Schonbrunn, rezidența de vara a familiei imperiale. Uimiți de tot și de toate, ne-am îndreptat spre Praga, unde am rămas două nopți. Punctul forte al excursiei a fost orașul de pe Vltava – Praga – cunoscut sub diferite denumiri: Mater urbium („Mama orașelor”), „Orașul celor o sută de clopotnițe” sau „Orașul de aur”. După ultimele statistici, Praga este pe locul al șaselea în topul celor mai vizitate orașe europene, după Londra, Paris, Roma, Madrid și Berlin. Copiii au sesizat faptul că peste tot ne intersectam cu grupuri și grupulețe de turiști, de pe întreg mapamondul.
După o plimbare pe străzile orașului, am pornit să vizităm Catedrala Sf. Vitus, Palatul Prezidențial și Palatul Regal, unde am asistat la schimbarea gărzii. Am admirat centrul vechi, monumentele sculpturale și Castelul Praga, ne-am plimbat pe Podul Carol, lung de 500 de metri, dar am trecut și pe la Muzeul jucăriilor, se putea să ratăm o asemenea ocazie? Mii de jucării: păpuși Barbie, prinți și prințese, roboți, ursuleți, căsuțe de basm, jucării din lemn, frumos colorate, personaje din povești și eroi îndrăgiți din filme. După o masă copioasă la mult așteptatul Fast-food K.F.C. a urmat și desertul: o croazieră pe Vltava. Ne-am îmbarcat pe un vaporaș și ne-am lăsat purtați pe apele line ale Vltavei, atenți la explicațiile ghidului - marinar. Seara, ne-am petrecut-o într-un superb complex comercial. La întoarcere, ajungând din nou în Viena, am vizitat superbul Palat Imperial Hofburg, cu galeria de argintărie, am văzut apartamentele imperiale, spațiu privat ce a aparținut împăratului Franz Josef I și împărătesei Elizabeta, precum și Muzeul Sisi. Copiii au beneficiat și de un ghid audio disponibil și în limba română. Drumul pietonal până la Catedrala Sf. Ștefan a fost captivant: clădiri impunătoare și vitrine ingenios decorate.
La întoarcere, ghidul a organizat un concurs cu premii: cu un set de 24 de întrebări din cele trei zile de excursie. Locul I a fost ocupat de eleva Tămășiloniu Lea, din clasa a IV-a A, pe locul II - Ciavoi Sergiu, din clasa a III-a A, iar pe III - Băbțan Mara, din I B. Și ceilalți elevi au participat la o tombolă cu premii... (Angela Clonda)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tineri și vulcanici în … „Orașul de aur”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:44:43 Ora de vară a Europei de Est