Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiect Grundtvig - Parteneriat pentru învățare

„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”

Proiect Grundtvig - Parteneriat pentru învățare

În perioada 16-20 mai 2011, Grupul Școlar „Ioan Bococi”, Oradea a participat la cea de-a doua reuniune a proiectului de parteneriat pentru învățare Grundtvig – „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”.

La această nouă reuniune au participat profesori și elevi ai proiectului din toate cele cinci instituții partenere din Spania, Italia, Turcia și România (Oradea și Craiova).
Întâlnirea s-a desfășurat în Italia, Trebisacce, la școala Ipsia Ristorazione „Ezio Aletti”.
Reuniunea a fost așteptată cu mult interes de toți participanții deoarece prin intermediul platformei Moodle - realizată de școala coordonatoare a proiectului - IES La Puebla, Almeria, Spania - toți partenerii au putut să comunice on-line și să se cunoască mai bine.
De asemenea, platforma ne-a dat posibilitatea să rezolvăm on-line sarcinile de lucru ale proiectului (lecțiile virtuale), reușind astfel să folosim noul sistem de învățare e-learning.
Activitățile desfășurate au fost deosebit de interesante și au constat în vizitarea școlii, întâlnire cu autoritățile locale, vizite tematice la obiectivele de referință și de cultură din zona Calabria.
Programul întâlnirii a cuprins de asemenea workshopuri - pentru profesori și elevi - în care am aprofundat folosirea platformei Moodle sau am încărcat pe platformă materialele pregătite acasă și care sunt necesare derulării în continuare a proiectului.
Partenerii noștri italieni ne-au lăsat o impresie deosebit de plăcută deoarece au fost foarte prietenoși, atenți la nevoile noastre și dornici să ne transmită din tradițiile și preocupările lor.
Informații suplimentare despre proiect se pot găsi pe site-ul http://www.grundvigieslapuebla.com/moodle/
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții” - programul sectorial Grundtvig, parteneriate pentru învățare și cu sprijinul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, după cum am aflat de la dna prof. Mihaela Popovici – coordonator de proiect și director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”. (Ov. D..)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiect Grundtvig - Parteneriat pentru învățare.

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:57:24 Ora standard a Europei de Est