Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Responsabili față de „corola de minuni” a naturii!

22 mai - Ziua Biodiversității

Responsabili față de „corola de minuni” a naturii!

Un scriitor italian spunea că natura a fost creată deopotrivă să fie deschisă și spre bine, și spre rău, pentru ca omul să hotărască liber încotro s-o ia.

Noi am hotărât ce să facem, și cu ocazia celebrării la nivel mondial a Zilei Biodiversității pe data de 22 mai, am desfășurat o serie de activități prin care să formăm o atitudine corespunzătoare față de mediul înconjurător, să cultivăm dragostea față de Pământul care ne hrănește cu tot ce intră în componența acestuia și să păstrăm sănătatea mediului natural în care trăim.
Și pentru că anul acesta 22 mai a fost într- o zi de duminică, noi am sărbătorit cum se cuvine această zi începând de vineri și continuând și în cursul zilei de luni, 23 mai 2011. Dl prof. Andrei Blaj și dna prof. Janina Baciu, împreună cu dna director, prof. Rodica Păunescu, au organizat cu elevii școlii o serie de activități educative, cu scopul de a forma tineri și mai târziu adulți responsabili față de „corola de minuni” a naturii.
Elevii claselor I-IV, coordonați de Janina Baciu au vizitat pădurea din apropiere, unde au realizat picturi cu „Plămânii verzi ai Planetei” și s-au întâlnit cu o prietenă dragă... veverița, iar apoi au confecționat o machetă a unui peisaj de munte, încercând să reprezinte bogăția florei și faunei. Și pentru că în școala noastră cei mici lucrează foarte bine în echipă cu cei mari, elevii claselor primare cu elevii din gimnaziu au realizat două panouri în care au ilustrat: varietatea formelor de viață în cazul fericit când acțiunile umane nu afectează diversitatea bilogică (echipa condusă de Janina Baciu) și, în al doilea caz, transformarea profundă a mediului înconjurător produsă de acțiunile iresponsabile umane (echipa condusă de Andrei Blaj).
Poate nu am salvat mult din ce ne-am propus, dar am salvat prin activitățile noastre mai mult decât dacă nu am fi făcut nimic... (Janina B.)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:55:13 Ora standard a Europei de Est