Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vrednicii noștri ambasadori!

Copiii și dascălii Grădiniței „Lotus”

Vrednicii noștri ambasadori!

În săptămâna care s-a încheiat, dascălii și copiii Grădiniței nr. 56 – „Lotus” din Oradea au fost ambasadorii noștri oficiali, ai Oradiei, Bihorului, dar și ai României.

În cadrul proiectului multilateral Comenius 2009 - 2011 (THE HAPPY S.C.I.E.N.C.E.), ei au găzduit reuniunea de proiect, la care au participat parteneri de la Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezitsi din Plevna, Bulgaria, Zespol Szkolno – Przedszkolny nr. 1, Tarnowskie Gory, Polonia și Instituto Comprensivo Centro Storico din Florența, Italia.  Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de învățare pe tot parcursul vieții. De luni (30 mai 2011) și până vineri (3 iunie), inclusiv, programul reuniunii a cuprins activități bogate și variate: sesiuni de lucru în cadrul proiectului; întâlnire cu autoritățile locale; vizite de documentare: vizitarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea și a Colegiului Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, unde au avut loc întâlniri cu conducerile liceelor și cu alte cadre didactice, dar și cu elevii, privind sistemul de învățământ, organizarea școlii, metode de predare - învățare, despre performanțele elevilor; vizitarea  Grădiniței nr. 49 din Oradea; asistențe la ore și la atelierul de creație în Orășelul copiilor; vernisajul expoziției „Lupul iscusit”- concurs național cuprins în Calendarul Activităților Educative 2011; evaluarea finală a proiectului; discuții privind pregătirea raportului final și posibile colaborări viitoare.
„Programul organizat de unitatea noastră în această perioadă a urmărit  realizarea obiectivelor principale ale parteneriatului și anume: *cunoașterea și înțelegerea similarităților și deosebirilor culturale, sociale și educaționale în câteva regiuni din țările Europei care participă la proiect *cunoașterea tradițiilor, a diferitelor obiceiuri și moduri de viață *promovarea educației interculturale *preluarea de la colegii parteneri a unor noi metode de predare, schimburi de materiale pedagogice, organizarea unor expoziții *activizarea copiilor în scopul cunoașterii și protejării mediului în care trăiesc”, ne-a declarat directorul grădiniței, prof. Daniela Lukacs.
Din momentele săptămânii
Luni, 30 mai 2011 - primirea oficială, cu pâine și sare, a partenerilor de proiect, preșcolarii Grădiniței „Lotus” fiind îmbrăcați în costume naționale.
Prezentarea țărilor a fost făcută inedit - preșcolarii costumați în personaje îndrăgite din desene animate specifice fiecărei țări i-au încântat pe participanți; în power point au fost prezentate etapele derulate până acum. A urmat vizitarea celor trei corpuri de clădire și discuții cu cadrele didactice și copiii  privind sistemul de învățământ, organizarea grădiniței... În curtea grădiniței de pe str. Liszt Ferenc, a fost plantat „copacul prieteniei”, la rădăcinile căruia fiecare și-a scris pe o bucățică de hârtie câte o dorință; vizitarea liceului „Onisifor Ghibu”; datele despre liceu au fost oferite chiar de dl director Vesa Mihai; în sala festivă, elevii clasei I (unii foști preșcolari ai Grădiniței „Lotus”) au prezentat un moment artistic, iar școlarii mai mari ne-au încântat cu o suită de dansuri populare din Bihor. S-a vizitat liceul și s-au purtat discuții cu profesorii și elevii. Modulul Nature a fost abordat la Băile Felix, cu vizitarea stațiunii și un descălecat la lacul cu nuferi.
 Marți, s-a vizitat Grădinița nr. 49, centrul orașului Oradea, cu urcare în Turnul Primăriei, dar și vizitarea Primăriei. Miercuri (1 iunie), în vizită la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, la Muzeul Militar, dar și la Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Fiind zi de sărbătoare, oaspeții au fost conduși și în Orășelul copiilor unde se derulau diverse manifestări, partenerii s-au arătat încântați să participe la atelierul de creație - pictură pe ipsos.
Joi, 2 iunie, ieșire în județ, în zona etnografică Beiuș, cu oprire în Piața Þărănească; vizitarea Colegiului Național „Samuil Vulcan”, unde ghidul a fost chiar directorul colegiului, dl prof. Traian Stanciu; următorul obiectiv a fost Peștera Urșilor de la Chișcău.
Evaluarea proiectului s-a făcut, vineri, 3 iunie, la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret ,,Arcadia”, tot aici a avut loc și lansarea produsului final după cel de-al doilea an de proiect, precum și  vernisajul expoziției cu tema „Lupul iscusit”. Fiind un moment de bilanț și evaluare, au avut loc discuții, precum și înmânarea produselor finale și a certificatelor de participare.
Programul reuniunii s-a încheiat cu o seară românească, asortată cu cântece populare românești și dansuri tradiționale din țările partenere.
„Cu sufletele încărcate de emoție, ne-am luat adio de la partenerii noștri, cu care vom comunica de acum înainte prin intermediul site-urilor proiectului sau ale celor de socializare, urmând să le împărtășim din experiența acumulată. În calitate de coordonator al proiectului,  țin să adresez mulțumiri tuturor copiilor, părinților, colegelor și în egală măsură tuturor instituțiilor care ne-au ajutat să ne prezentăm ca niște adevărați ambasadori ai școlii românești”, a conchis directorul grădiniței, prof. Dana Lukacs.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vrednicii noștri ambasadori!

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 06:47:02 Ora de vară a Europei de Est