Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proba A - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală la limba și literatura română

Examenul de bacalaureat

Proba A - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală la limba și literatura română

Prima sesiune a examenului de bacalaureat 2011 a început luni, 6 iunie, cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală la limba și literatura română (proba A), pentru care au fost rezervate nu mai puțin de trei zile (?!), în intervalul 6-8 iunie.

Această probă este considerată de unii (elevi, dar și de profesori) ca o „floare la ureche” (în sensul că nu trebuie să te fi stresat prea mult în liceu ca să o treci cu bine, ea nefiind o verificare a cunoștințelor de limbă și literatură română, ci doar de comunicare...
Următoarea probă (proba B), cea de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (croată, maghiară, germană, sârbă, slovacă, turcă, ucraineană...), a fost programată a se desfășura între 8 și 10 iunie.
Subiectele pentru probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă, cuprind texte literare și nonliterare, funcționale și nonfuncționale, precum și itemi corespunzători descriptorilor de competențe din programele pentru bacalaureat.
Rezultatul obținut de fiecare candidat la proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă, nu se exprimă prin note sau prin calificativ (admis/respins), ci prin stabilirea nivelului de competență corespunzător grilei aprobate la nivel național (utilizator de nivel mediu; utilizator avansat sau utilizator experimentat).
Marți, la Liceul Teoretic„Lucian Blaga”
La Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea, marți (în cea de-a doua zi de bacalaureat), atmosfera era degajată; candidații erau cât se poate de relaxați și optimiști, iar profesorii examinatori, mulțumiți de răspunsurile primite. La fiecare din cele două comisii, au fost repartizați câte doi profesori examinatori (evaluatori), respectiv: prof. Andreea Pădurean – Anda Ardelean; Ioana Trempe – Claudia Creț. Fiecare din cele 75 de variante de subiecte (pe zi) cuprinde un text literar sau nonliterar și câte două întrebări (pe fiecare bilet). Prima întrebare cuprinde trei chestiuni legate de textul dat, referitoare la situația de comunicare și stilul funcțional; răspunsul la cea de-a doua întrebare presupune exprimarea nuanțată a unei opinii personale despre o problemă ridicată de text (influența cărților asupra vieții; influența sportului; influența TV asupra formării intelectuale a tinerilor; opinia despre fericire...).
Andreea și Narcisa (două dintre candidatele care au susținut proba A cu o zi înainte) s-au arătat încântate de rezultatele obținute și încrezătoare în victoria finală. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proba A - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală la limba și literatura română. 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:52:31 Ora de vară a Europei de Est