Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Povestea împărătesei Estera

Serbarea preșcolarilor de la „Emanuel”

Povestea împărătesei Estera

Educatoarea Diana Buzle, de la Grădinița Creștină „Emanuel” din Oradea, a oferit miercuri, părinților un prilej de meditație, dar mai cu seamă o ocazie de a-și admira micii actori în roluri mari.

Căci cele 25 de personaje și-au dat măsura talentului și a  spontaneității, fără rateuri, cu profesionalism și intense trăiri. Copiii și-au jucat admirabil rolurile. Inspirată din Sfânta Scriptură, povestea împărătesei Estera este o lecție de morală și toleranță, povestea tradițională – conflictul cu iudeii, comportamentul împăratului și al împărătesei față de slujitori, educația și atitudinea supușilor, loialitatea unora și nesupunerea altora, tradarea și minciuna, bunătatea și sinceritatea, toate au fost prezente, sancționate, respectiv apreciate. Eleganța și bunul gust, manierele pozitive au primat, totuși, impresionând spectatorii. Copiii și-au depășit condiția și vârsta, demonstrând că sunt în stare de lucruri mari, atunci când li se dă încredere în forțele proprii, când sunt tratați și considerați egali cu cei mari, când li se recunosc și apreciază calitățile și personalitatea.
Doamna educatoare este un bun psiholog și pedagog. Cunoscându-și foarte bine copiii, le-au repartizat rolurile cele mai potrivite, care le veneau ca o mănușă. Trăsăturile de caracter și de temperament ale personajelor au fost bine evidențiate, tocmai pentru a oferi modele pozitive, iar atitudinile negative au fost condamnate, sancționate...
„După cum ați putut remarca, personajele noastre și-au jucat bine rolurile. Copiii au fost minunați, ca și părinții lor. Fără sprijinul lor, nu am fi putut realiza toate aceste decoruri și aceste ținute, iar piesa noastră și mesajul nu aveau același impact la public. Mulțumesc copiilor care au fost admirabili, mulțumiri părinților pentru tot sprijinul acordat la reușita serbării...”
Pe prințesa Diana au ajutat-o nu numai părinții, ci și zânele (ea însăși fiind o zână bună), iar copiii o adoră pentru sensibilitatea sa, pentru atitudinea sa plină de căldură și dragoste. Ea îmbină admirabil dragostea cu respectul și exigența față de copii și de aici reușita în educație! (Ovidiu Dan)

Trimite email

duminică, 16 mai 2021