Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivitatea de premiere (ed. IV)

Concursul național „Bune practici” – aplicația practică la Roșia

Festivitatea de premiere (ed. IV)

Miercuri dimineața (22 iunie 2011), echipajele participante la cea de-a patra ediție a proiectului - Concurs național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului, au plecat la Roșia, pentru o aplicație practică programată a se desfășura în arealul carstic al comunei Roșia.

După o zi plină de drumeție și aplicații în mijlocul naturii mirifice, aseară, după ora 19,30, au revenit la Colegiul Tehnic „Transilvania” (gazda concursului). În cantina liceului, unde urma să se desfășoare festivitatea de premiere, obosiți, dar încântați de tot ceea ce au văzut, au schimbat impresii, au imortalizat prin desen imagini din zona vizitată, iar sucevenii au ținut să rezume evenimentul de ieri în versuri. Iată cum apare „expediția” de la Roșia în versurile doamnei prof. Valerica Ignătescu, de la Școala „Miron Costin” din Suceava.  
„Timpul repede-a trecut
Practici multe-am reținut
Plecăm acasă mai bogați,
Mai plini de verde, mult mai învățați!
Unii mai veseli: sunt cei premiați
Că-n acest an au fost apreciați
Cei triști își spun, desigur, în gândul lor
Vă arătăm noi, frate, la anul viitor!
Astăzi am vizitat un colț de rai: Roșia Bihor
Plăcutu-ne-a teribil tuturor
Flămânzi, dar veseli pe dealuri am urcat
Ca și cadou, la finiș,
O moșocoarnă am mâncat.
Platoul Runcuri, Cheile Albioarei
Câmpuri de ferigi privirea ne-au încântat
Și gustoase frăguțe noi am mâncat
Dansatorii din Roșia Bihor
Au încântat privirea tuturor.
Eu spun ca-n prima zi,
Spunea doamna inspector Roșu, din Bihor
„Câștigul e al nostru, este al tuturor!”
Mai multe practici, mai multă implicare
De la cei mici până la cei mai mari
Pentru ca Terra noastră
Să mai existe peste ani!
Noi, cei prezenți la ăst frumos concurs,
Desigur, multe încă am avea de spus
Vrem deci să mulțumim acum la încheiere
După festivitatea de premiere.
Tuturor celor care au organizat,
S-au implicat, au evaluat
Ne-au plimbat, cazat și dat de mâncat
Mulțumim Domniilor lor!
Dar atenție, încă puțin
Vă spunem în cor
Noi cei prezenți venim și la anul viitor!
Nu de alta, dar primarul din Roșia a promis
La anul păstrăv pe grătarul încins!”
Câteva versuri a ținut să ne citească și Kun Adela, din clasa a II-a (step by step), de la Școala cu clasele I-VIII nr. 12 din Reșița (înv. Mariana Mone și Neta Novac).
„Dragi copii, și mici și mari
Și voi dascăli temerari
De concurs dacă vorbim
Gazdelor le mulțumim
C-am avut primire aleasă
Și activitate frumoasă!
În vacanță de porniți
Tuturor să le vorbiți
Mediul cum să-l ocrotiți!
Vacanță plăcută!”
La festivitatea de premiere, prof. inspector Elisaveta Roșu (inițiatorul și coordonatorul proiectului concurs) i-a avut alături pe inspectorul general adjunct, prof. Nicoale Ungur, insp. de biologie Luminița Citrea, lect. univ. dr. Lucian Blaga, de la Departamentul Geografie al Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale din cadrul Universității Oradea și pe prof. Valeria Bunica, membru al comisiei de evaluare. Vorbitorii au felicitat participanții pentru portofoliile prezentate și pentru aplicația practică de la Roșia, doamna inspector Elisaveta Roșu, în calitate de coordonator principal, a mulțumit gazdelor și sponsorilor generoși.
Cu regretul că diplomele de la minister sunt încă pe drum, dl inspector general adjunct, prof. Nicolae Ungur, a înmânat diplomele de participare și premiile în bani, iar sponsorii, premiile speciale.
Clasamentul concursului
la liceu
1.C.N. „Gh. M. Murgoci” din Brăila
2.Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, Oradea
3.C.T. „M. Viteazul” din Vulcan, jud. Hunedoara
la gimnaziu
1.Lic. Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”, Oradea
2.Școala „Miron Costin” din Suceava
3.Școala „Mihail Sadoveanu” din Brăila
la ciclul primar
1.Școala din Tichilești, județul Brăila
2.Școala din Roșia, jud. Bihor
3.Școala nr. 11 din Oradea.
După patru ani de „Bune practici”, elevii și dascălii participanți au devenit și buni prieteni, iar noi ne-am convins de această realitate încă din prima zi a manifestărilor. Pozele vorbesc în graiul lor cât se poate de sugestiv! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 08:44:59 Ora standard a Europei de Est