Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Etapa națională a concursului „Copiii și drepturile lor”

Joi și vineri la C.T. „Transilvania”

Etapa națională a concursului „Copiii și drepturile lor”

Sucevenii joacă tare și la Concursul național „Copiii și drepturile lor”. Echipajul Școlii „Miron Costin” din Suceava ne-a transmis, din start, mesajul lor: „Suntem în vacanța mare/ Nici la munte, nici la mare,/ Ci la Oradea, în Bihor/ La concursul drepturilor.

Din Suceava, de la „Miron Costin”/ Noi am venit/ Dreptul de participare, noi l-am dobândit/ Și cum dreptul la exprimare noi îl știm/ Vrem de la început să vă mulțumim.
Că după acest concurs/ De-o fi vreme și soare/ Un alt drept cred că toți vom aplica/ Acela de-a face baie-n ștrand la Felix/ Acordu-l vom obține, nu-i așa?”
Așadar, Ionuț Rusu, Cosmin Mariei și Claudiu Lucescu, echipajul sucevenilor de la „Miron Costin”, însoțit de prof. Valerica Ignătescu, și-au prezentat mesajul încă de la deschiderea competiției, după ce dl pr. prof. inspector școlar Florin Negruțiu (coordonatorul concursului național) a prezentat membrii prezidiului și programul celei de-a V-a ediții a Concursului național „Copiii și drepturile lor” – etapa națională. Competiția este găzduită, joi și vineri (23-24 iunie 2011), de Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea.
Ieri, după momentul festiv și ședința tehnică, liceenii au intrat primii în focul luptei, răspunzând, în scris, la testul teoretic (cu 10 întrebări). La cea de-a două probă, ei au trebuit să reconstruiască o imagine cu ajutorul pieselor jocului de Puzzle. Pe baza imaginii, liceenii au avut de compus un eseu, iar gimnaziștii, de alcătuit o compunere. A treia probă le-a cerut să rezolve un studiu de caz. La cea de-a patra probă, ei vor viziona un film, iar pe baza lui vor răspunde la câteva întrebări, după cum aveam să aflăm de la dna inspector școlar Gyori Doina.
Astăzi, vizite la Fundația Ruhama și la Tinca
Astăzi, probele practice ale competiției naționale vor fi susținute pe teren, în vizită la Fundația Ruhama din Oradea și la Tinca, unde vor vizita Centrul de Recuperare și Reabilitare a Copiilor cu Handicap, Școala de romi și Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca; la întoarcere, va avea loc festivitatea de premiere, tot la C.T. „Transilvania”. Pentru sâmbătă, gazdele le-au propus concurenților un program de vizitare a unor obiective culturale din municipiul Oradea.
Să mai spunem că la cea de-a cincea ediție a Concursului național „Copiii și drepturile lor” participă câte șase echipaje de câte trei elevi, atât la gimnaziu, cât și la liceu, din Bihor, Caraș-Severin, Brăila, Suceava, Maramureș, Cluj și Timiș.
Clasamente
la gimnaziu
1.Lic. Teoretic „Aurel Lazăr”, Oradea
2.Șc. cls. I-VIII nr.12, Reșița
3.C.N. „Iosif Vulcan”, Oradea
Mențiune – Șc. cls. I-VIII nr. 27, Timișoara
la liceu
1.C.N. „Avram Iancu”, Ștei
2.Lic. Teoretic „Onisifor Ghibu”, Oradea
3.C.Ec. „Nicolae Titulescu”, Baia Mare
Mențiune – C.N. „Gh. M. Murgoci”, Brăila
Cel mai bun pliant: (la gimnaziu) – C.N. „Iosif Vulcan”, Oradea; (la liceu) – C.Ec. „Nicolae Titulescu”, Baia Mare
Cele mai bune fotografii: (la gimnaziu) – Șc. nr. 27, Timișoara; (la liceu) – C.N. „Gh. M. Murgoci”, Brăila
Cea mai bună compunere (la gimnaziu) – Șc. nr. 11 – „Miron Costin”, Suceava
Cel mai bun eseu (la liceu) – C.N. „Avram Iancu”, Ștei
Cel mai bun afiș (la gimnaziu) – Șc. nr. 12, Reșița; (la liceu) – Seminarul Teologic Liceal Ortodox, Cluj-Napoca.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Etapa națională a concursului „Copiii și drepturile lor”. 

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 07:16:39 Ora standard a Europei de Est