Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prilej de comemorare a pionerilor aviației române

Parteneriat C.T. „Alexandru Roman” Aleșd și C.T. „Traian Vuia” Oradea

Prilej de comemorare a pionerilor aviației române

Un minunat prilej de comemorare a pionerilor aviației române, a savanților români de reputație mondială: Traian Vuia, Aurel Vlaicu și Henri Coandă, a fost evenimentul care s-a desfășurat în 9 iunie 2011. la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea.

Activitatea a avut loc în cadrul unui proiect educațional județean, intitulat „Icarii Carpaților - Aurel Vlaicu, Traian Vuia și Henri Coandă”, proiect realizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea și coordonat de dl director Dorel Șaitoș, dna profesor Corina Negruțiu, în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, coordonator proiect, prof. Valeria Vasile.  Împreună cu un grup de elevi din clasa a X-a F, Podină Ciprian, Lal Cristian, Butuc Samuel, Popa Mircea, Bogdan Marius, Borodan Flaviu, Motoșan Tudorel, elevi pasionați de istorie, sub îndrumarea dnei prof. Valeria Vasile și a dnei profesor de istorie Ramona Hopidea, de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”, Aleșd, am participat cu toții la o expoziție cu adevărat memorabilă cu exponate și foarte multe fotografii care reprezentau viața și activitatea celor trei mari personalități ale aviației românești.
Ghidul nostru, dna prof. Corina Negruțiu, ne-a prezentat toate exponatele (fotografii, manuscrise, schițe ale celor trei „icari ai Carpaților”), a răspuns la întrebările elevilor, la curiozitatea de a vedea pe viu unele documente istorice, pe care le-au studiat la orele de istorie, dar nu le-au văzut în realitate. Toate acestea au dat o mare importanță  evenimentului; s-a creat un entuziasm deosebit în rândul elevilor, care au realizat dorința omului de a zbura și de a contempla lumea de sus, dorință pe care au îndeplinit-o cei trei mari icari. Elevii au fost impresionați de cea mai mare dorință a lui Vlaicu de a trece Carpații în zbor, dorință care i-a fost fatală, dar a construit avionul Vlaicu II, care a dus apoi la terminarea proiectului său - Vlaicu III, realizat de colaboratorii săi. Traian Vuia i-a impresionat prin tehnica dezvoltată pentru construcția unui avion monoplan cu cadru din țevi de oțel, echipat cu motor. Era o revoluție tehnică extraordinară pentru acea vreme. Dar, spectacolul tehnic evolutiv l-a realizat Henri Coandă, inventatorul motorului cu reacție, care pentru elevi este inventatorul român cel mai inventiv și cu un mare curaj.
Evenimentul s-a continuat cu vizitarea Muzeului Militar din Oradea, reușita acestei vizite fiind valorificarea în plan educativ a memoriei celor căzuți pentru țară și neamul românesc, elevii fiind foarte încântați pentru că au putut atinge exponatele, puștile, săbiile, costumele expuse.
Impresionați de curajul, creativitatea, modestia, ambiția, patriotismul, de reușita acestor oameni minunați, elevii au afirmat cu tărie că orice act cutezător trebuie însoțit de încredere, credință și speranță.
 Activitatea desfășurată a avut un impact deosebit, atât informativ, cât mai cu seamă educativ (formativ) pentru valorile și tot ceea ce ne-au lăsat moștenire înaintașii noștri. Asemenea activități extrașcolare le oferă adevăratele modele de curaj, creativitate și patriotism. (Valeria Vasile & Ramona Hopidea)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 00:12:40 Ora de vară a Europei de Est