Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului

Vineri, la Școala “Oltea Doamna” Oradea

Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului

Astăzi, vineri, 12 octombrie, la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna” din Oradea, a avut loc un concurs de istorie locală (dedicat Zilei orașului), ca o etapă în cadrul proiectului “Educație și identitate culturală locală”, derulat de catedra de istorie, în parteneriat cu Primăria Oradea și Asociația Culturală “Accent”.

Concursul s-a vrut o verificare și fixare a cunoștințelor însușite de la lansarea proiectului “Educație și identitate culturală locală”, cunoștințe de istorie locală (istoria orașului și a Cetății Oradea). Dl prof. Radu Milian, moderatorul activității, a pregătit zece întrebări și o probă practică: reconstituirea unei imagini din piesele unui puzzle (e vorba de imaginea Bisericii romanice – reprodusă după Cronica pictată de la Viena). Răspunsurile au fost formulate în scris, după fiecare întrebare, și corectate imediat de un juriu, alcătuit din prof. Eva Laza, Liliana Mocoi și Lavinia Chorcheș, profesori de specialitate, și prezidat de directorul școlii, profesor Mircea Mitran.
Concurenții și clasamentul
Și fiindcă activitatea fusese programată în și de Ziua orașului Oradea, consilier Augustin Þărău (din cadrul serviciului Activități culturale - Cetatea Oradea), invitatul de onoare al manifestării, a evocat semnificația evenimentului, după care s-a trecut la derularea concursului, între cele opt echipaje de câte trei membri (Diana Andrași, Alexandra Ilisie și Vanessa Indig - clasa a VII-a A; Carina Marin, Adela Berce și Alexandra Moca - a VII-a B; Ștefan Ardelean, Mădălina Varodi și Bianca Păușan - a VII-a D; Fekete Agnes, Kerekes Reka și Gnandt Szilard - a VII-a E; Alexandru Zlibuț, Tudor Vâlceanu și Sebastian Șandor - a VIII-a A, Filip Mirodot, Denisa Stejeran și Horațiu Varga - a VIII-a C; Cristina Guti, Larisa Urs și Bogdan Zigrea - a VIII-a D,  Szabo Tamas, Szucs Daniel și Nagy Edina - a VIII-a E). A existat și o grupă de elevi care a asistat la concurs (Smaranda Sîrca, Cristina Moca, Antonia Cămuescu, Livia Blaga, Maria Foia, Cătălina Brisc și Laura Stana, din a VI-a A, ultimele două dând o mână de ajutor în adunarea și predarea foilor de concurs).
Dacă după primele patru întrebări, în frunte se afla echipajul clasei a VIII-a A, la finalul întrecerii, clasamentul arată astfel: pe locul I - VII D (88 de puncte), locul II - VII A (84 p.), locul III - VIII A (77 p.), locul IV (mențiune) - VIII D (67 p.), urmați de: VII B (66 p.), VII E (65 p.), VIII C (48 p.) și VIII E (38 p.).
Echipajele câștigătoare au fost premiate cu diplome și cărți de specialitate (în valoare totală de 350 RON), iar ceilalți concurenți au primit dulciuri și răcoritoare. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concurs de istorie locală dedicat Zilei orașului.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:43:03 Ora standard a Europei de Est