Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

La Limba și literatura română

Perle de la Bac - 2011

La Limba și literatura română

Subiectul I
1. Rolul punctelor de suspensie este de a lăsa un moment de reculegere cititorului.
2. Punctele de suspensie au rolul de a încheia citatul.
3. a sta pe gândire
Din gând în gând. Gând de gând, bucurie cu bucurie
4. Naratorul și personaj îi narator personaj.
Textul e citat din perspectiva unui citat.

Mircea Eliade ne descrie din fragmentul de mai sus un personaj creat de ,,el” și în același timp ar putea să ia, să intre în rolul persoanei pentru a îndeplini toate gândurile și imaginațiile din fragment.
5. Cuvintele care aplanează sunt artistice.
6. Inversiunea eliminatoare intervală dă valoare de adjectiv antepus subliniind astfel nevoia artistului de a crea în detimentrul iubirii.
8. Două mijloace de expunere din text sunt narațiunea și transcrierea.
    prezența unui număr mare de persoane care participă la întreaga clasă
    text repic
    personaj naracton
9.  Patima mea de creație nu a fost niciodată stânsă.
     Nu am de gând să enunț la această idee.
     El (autorul) vrea să spună că toate lucrurile și chestiile făcute de noi în această viață nu au rost.
     Romanul este artist linistul în text este dragostea a doi bărbați un artist și unu simplu iubesc pe parcursul romanului se naște bănuiala de aceiași femeie concluzia este pt. amândoi aceeași dragoste adevărată.
Subiectul II
,, A avea un ideal înseamnă a avea o oglindă.” (Nichita Stănescu)
Perle
Nichita Stănescu va fi arbitru la echipa națională de fotbal...
Nichita Stănescu este o femeie care are dreptate când spune că...
Scopul unui om este de a merge la cârciumă în fiecare zi - același elev continuând: - un ideal nu ți-l faci, altcineva ți-l face.
Munca mă va fura.
Subiectul III
 
Numeroși elevi au considerat,evident în mod complet eronat, că următoarele romane aparțin genului dramatic, scriind mult și prost, dar cu punctaj zero:
         ,,Ultima noapte de dragoste, întâia nopate de război” de Camil Petrescu;
         ,,Patul lui Procust” de Camil Petrescu;
         ,,Enigma Otiliei” de George Călinescu;
         ,,Ion” de Liviu Rebreanu
O altă categorie de elevi scriu rezumat și nu caracterizarea personajului dramatic.
Alții nu prea știu ce e cu ,,Iona” de Marin Sorescu:
        Nuvela dramatică ,,Iona”....
        Romanul ,,Iona” este scris de Marin Sorescu.
        Romanul dramatic ,,Iona”...
        Acești pești este disperarea lui Iona.
        ,,Iona” apare în 1968 înscriindu-se în perioada pașoptistă.
Alți elevi ,,nimeresc” oprea dramatică - ,,O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale, dar ,,scapă” și perle precum:
        ,,O scrisoare pierdută” a fost scrisă în 7884.
        Personajul principal este I.L.Caragiale. I.L.Caragiale a scris ,,Pupăza din tei”.
        ,,La cireșe” de I.L.Caragiale...
        ,,O scrisoare pierdută” este comedie de năravuri.
        ,,O scrisoare pierdută” este o comedie împopoțonată cu diverse artificii de către Caragiale. Nae Cațavencu fiind tipul încornoratului fură scrisoarea de la cetățeanul turmentat. Opinia mea despre comedie este că autorul ne arată că omul este prost. (Anamaria K.)

Trimite email

marţi, 20 aprilie 2021