Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

50,38%, media în Bihor, față de 44,47% - media pe țară, înainte de contestații

Bihorul depășește media pe țară la bacalaureat!

50,38%, media în Bihor, față de 44,47% - media pe țară, înainte de contestații

De când așteptau „ienicerii și spahii” din presă să sară la „gâtul elevilor și profesorilor”, să poată folosi cuvinte- șoc, ca să bage părinții și comunitatea în sperieți...!

Numai că s-au înmuiat repede... văzând că cele mai multe licee și unele colegii orădene și bihorene au obținut procente neașteptat de mari pentru a le putea „gâdila” micile orgolii răutăcioase. Și, totuși, luni, televiziunile se călcau în picioare la ușa inspectorului școlar general, în ideea relatării unui „dezastru total”. Din păcate, nimeni nu le-a dat o asemenea satisfacție! Și și-au revenit imediat în fire...
Surpriza cu adevărat mare și plăcută ne-a oferit-o Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, cu un procent de 100%, toți cei 57 de absolvenți luându-și bacalaureatul. Felicitări elevilor și dascălilor! Pe locul II, e Liceul Teologic Penticostal „Betel” – cu 96,77 procente (la 62 de candidați), urmat de Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, cu 96,7 (la 182 de candidați); pe locul următor vin „pedagogiștii” orădeni – Colegiul Național „Iosif Vulcan”, cu 96,67 (la 90 de candidați), urmați de elevii liceului slovac din Budoi (Lic. T. „Josef Kozacek”), cu 94,74 procente (la 57 de absolvenți). Pe locul al VI-lea se situează Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, cu 93,12 procente, urmat de liceenii din Tinca – Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, cea de-a doua surpriză plăcută a acestei sesiuni a bacalaureatului, cu 92,73 - 102 promovați din 110 candidați! Colegiul Național „Mihai Eminescu” ne-a furnizat, însă, cele mai mari medii obținute de bihorenii noștri: 9,95 – Niculescu-Vasi Luana Miruna (din XII B) și Sabău Laura Ancuța (din XII-a A, de loc din comuna Piscolt, județul Satu Mare; Ancuța ne-a demonstrat o dată în plus că cine vrea să învețe poate obține performanțe, chiar și studiind în condiții de internat). Cele două eminesciene sunt urmate în clasament de gojdista Akom Alexandra (din XII C), cu 9,93.
“Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la colegiile tehnice...”
Prezentându-ne, luni (4 iulie 2011), rezultatele de la bacalaureat, înainte de contestații, dl prof. Dorel Luca, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, avea să ne prevină că „cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la colegiile tehnice, atât din Oradea, cât și din județ”. Surprize, sub așteptări, ne-au oferit însă și alții, spre exemplu beiușenii de la C.N. „Samuil Vulcan”, până mai ieri, fruncea, acum doar 70,75 (la 208 candidați). Dar mult mai modest s-au prezentat cei de la C.N. „Avram Iancu” din Ștei, doar 58,26 % (la 153 de candidați). E inexplicabilă căderea celor de la Liceul „Don Orione”, la 41,3 la sută (la 46 de candidați).
În fruntea colegiilor tehnice orădene se situează brâncușienii, cu 38,25, la 217 candidați, urmați de „Traian Vuia”, cu 35,87 din 499 de candidați, la subsolul clasamentului, pe ultimul loc, situându-se C.T. „Dimitrie Leonida”, cu 2,25 la sută, cu patru elevi promovați din 178. Dintre colegiile tehnice din județ, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, Beiuș e în frunte, cu 61,87 din 160 de candidați, urmat de C.T. din Vadu-Crișului, cu 39,16 din 286 de candidați.
În cazul colegiilor tehnice și al grupurilor școlare, procentajele mici au fost „alimentate”, în bună măsură, și de absolvenții de la seral și frecvență redusă, obișnuiți să pomoveze la minima rezistență, fără a tura motoarele, iar acum, camerele video instalate nu le-au permis să se desfășoare în voie, folosind alte surse de inspirație.   
„Procentul de 50,38 este aproape de realitate –ne-a declarat generalul Inspectoratului Școlar, prof. Dorel Luca. Dacă nu montam camerele video, procentul era altul, mult mai mare, apropiat de cel al anilor trecuți, de 87,48 sau 87,26... Copiii sunt supărați că nu au reușit să copieze. Unii au făcut meditații și totuși nu au obținut rezultatele scontate pentru că nu s-au mai putut inspira. Și vor mai avea parte de o surpriză și la contestații. Mulți au depus contestații, peste 2.300 (dar nu avem încă cifra exactă), crezând că lucrările lor vor fi corectate acasă și astfel vor mai ciupi niște puncte, dar s-au înșelat amarnic. Surpriza este că lucrările lor vor fi corectate în județul Maramureș. Noi le vom corecta pe cele din județele Sălaj și Arad”. (Ovidiu DAN)
În foto: cele trei candidate din fruntea clasamentului: Luana-Miruna și Laura-Ancuța de la „Mihai Eminescu” (sătmăreanca e în trei ipostaze) și gojdista Alexandra Akom.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:41:19 Ora de vară a Europei de Est