Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte zile în tabără la Marea Neagră

O nouă premieră

Șapte zile în tabără la Marea Neagră

După un an școlar greu, dar frumos, cu activități multe, școlare și extrașcolare, am purces la (un alt) drum... în perioada 3-11 iulie 2011. Un drum lung cu trenul accelerat (la cușetă), timp de 17 ore, spre litoral.

Cei zece copii curajoși (le spun așa deoarece nu e la îndemâna oricui să plece așa de mici și așa departe, o săptămână... fără familie și nu oriunde, ci tocmai la Marea Neagră) au fost: Miclea Maia (din grupa mare de la Grădinița nr. 55), Filimon Rareș (viitor boboc de clasa întâi), Toader Diana (clasa I, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea), Borșoș Cezara (clasa a II-a la Șc. „Oltea Doamna”), Pop Gabriel, Zaha Diana, Horga Darianna, Miclea Luana, Jurca Maria și Gavrilaș Patricia (din clasa a II-a C, de la Eco Școala „Avram Iancu”, Oradea).
Grupul care a plecat în tabără la Complexul Mamaia Nord a fost coordonat de doamna învățătoare, prof. Monica Toader, sprijinită de bunica Gavrilaș Onița și mămica Miclea Alina.
Deși timpul petrecut în tren până la destinație (dus-întors) a fost parcă fără sfârșit, cei mari au făcut în așa fel încât să nu fie plictisitor și obositor. Astfel, întreaga perioadă, copiii au cântat, s-au întrecut în ghicitori, au spus glume, au jucat cărți, s-au uitat la desene animate și povești (pe laptop), au admirat frumusețile pe fereastră, au mâncat și s-au odihnit.
Ajunse cu bine la malul mării, cele 13 persoane ne-am cazat în patru camere ale complexului (dotate cu de toate: televizor, aer condiționat, frigider, baie proprie...).
Vacanța la mare a ținut șapte zile.
Primordială a fost distracția!
Chiar dacă relaxarea, distracția și jocul au fost primordiale în toate aceste zile, buna organizare, punctualitatea și disciplina au fost reperele acțiunilor noastre.
În fiecare dimineață, trezirea se dădea la ora 7.30, fiind urmată de înviorare (condusă cu mare tact de mămica Alina), luarea micului dejun, plecarea la plajă, dușul și schimbarea pentru prânz, odihna de după-amiază. Până la cină, în funcție de dispoziția copiilor, aveam program de studiu (teme scrise sau citit din lecturile primite pentru vacanță), făceam plimbări pe faleză (când era mai răcoare), ieșeam la cumpărături în oraș, plecam la plajă sau ne jucam în curtea interioară (cu jucării, mingi sau la trambulină).
Pe plajă și-n apă desfășuram diverse activități educative, dar totul sub forma jocului (castele de nisip, ștafete, jocuri cu mingea, cu colacii, cântând foarte mult).
Atât pe plajă, cât și în camere, la restaurant și peste tot pe unde am călătorit (pe jos sau cu mijloacele de transport) au demonstrat cu toții (de la 5 la 9 ani) că știu să se comporte civilizat (mămica Alina le-a citit din cartea „Cei șapte ani de acasă”).
Cu siguranță, nu vor uita din această tabără: plimbarea pe Marea Neagră cu vaporașul, plimbarea prin stațiunea Mamaia cu trenulețul și trăsura, plimbarea pe deasupra stațiunii cu telegondola, vizitarea expoziției de reptile, masa specială de la restaurantul de lângă complex, plimbarea și cumpărăturile din satul de vacanță...
La sfârșitul taberei, în seara dinaintea plecării, copiii au vizionat filmulețele și pozele făcute, moment în care și-au exprimat emoția și bucuria clipelor trăite. Tabăra s-a încheiat cu o mini discotecă sub cerul senin, scăldat de stele argintii.
Trebuie să recunoaștem că nu ne-a fost  ușor, dar în trio am răzbit și am reușit să ducem la bun sfârșit ceea ce ne-am propus.
În dimineața zilei de 11 iulie, în gara Oradea, ne-am bucurat de revederea cu cei dragi care ne așteptau cu mult drag și dor.
Totul a fost minunat, dar....nu putem spune decât că nicăieri nu e ca acasă! (Dorina Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șapte zile în tabără la Marea Neagră.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:55:03 Ora de vară a Europei de Est