Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educația primește 6% din PIB pentru 2008

Chiar o să fie adevărat?

Educația primește 6% din PIB pentru 2008

Bugetul alocat educației pentru 2008 este de 6% din PIB, ceea ce reprezintă o creștere cu 27% față de bugetul alocat învățământului în anul 2007.

Principalele proiecte ale MECT derulate în anul 2007, care vor continua și în anul 2008 sunt:
-
Acordarea de rechizite școlare:
2007: 20.145 mii lei; 829.300 beneficiari;
2008: 27.458 mii lei; 945.780 beneficiari;
-
Program pentru calitate și evaluarea calității în educație, facilitarea accesului la educație și activități extrașcolare:
2007: 96.846 mii lei;
2008: 113.063 mii lei;
-
Acordarea de ajutor financiar pentru elevi și studenți în vederea stimulării achiziționării de calculatoare:
2007: 25.440 mii lei; 38.466 beneficiari;
2008: 26.960 mii lei; 41.098 beneficiari;
-
Ameliorarea activităților de învățământ prin crearea de facilități pentru transportul elevilor din mediul rural defavorizat:
86.429 mii lei pentru achiziționarea a 800 microbuze școlare ce servesc pentru transportul a 12.800 beneficiari;
150.000 mii lei pentru achiziționarea a 1.000 microbuze școlare ce servesc pentru transportul a 18.080 beneficiari;
-
Granturi pe educație - programul vizează încurajarea unităților de învățământ și a comunităților locale să identifice împreună problemele cu care confruntă, să formuleze și să implementeze propriile soluții pentru rezolvarea acestora:
2007: 18.100 mii lei;
2008: 18.824 mii lei;
-
Program pentru dotarea unităților de învățământ preuniversitar cu mobilier școlar:
2007: 78.000 mii lei; pentru dotarea cu mobilier școlar a 1796 de școli și a 5.175 grădinițe; numărul beneficiarilor fiind 134.700 elevi și 284.625 preșcolari;
2008: 100.000 mii lei; pentru dotarea cu mobilier școlar a 4.886 de școli și a 3.244 grădinițe; numărul beneficiarilor fiind 879.480 elevi și 194.640 preșcolari;
-
Campusuri școlare:
2007: 151.206 mii lei; pentru 84 de campusuri (noi, reabilitate și extinse); beneficiari 65.700 elevi;
2008: 450.000 mii lei; pentru 168 de campusuri (noi, reabilitate și extinse); beneficiari 116.000 elevi;
-
Bani de liceu; programul vizează acordarea unui sprijin financiar elevilor proveniți din familii cu venituri reduse:
2007: 228.582 mii lei; beneficiari 126.990 elevi;
2008: 236.811 mii lei; beneficiari 131.562 elevi;
-
Dotarea laboratoarelor școlare din învățământul preuniversitar și dotarea școlilor cu echipament sportiv:
2007: 144.243 mii lei; pentru dotarea a 7.124 unități școlare;
2008: 150.117 mii lei; pentru dotarea a 7.420 unități școlare;
-
Continuarea procesului de informatizarea a unităților de învățământ și cercetare:
2007: 123.279 mii lei; beneficiari 656.873 elevi;
2008: 177.500 mii lei; beneficiari 945.780 elevi;
-
Crearea unor școli de arte și meserii pilot:
2007: 157.162 mii lei; crearea a 96 de unități pentru un număr de 72.400 beneficiari;
2008: 450.000 mii lei; crearea a 138 de unități pentru un număr de 100.800 beneficiari;
-
Asigurarea de utilități sanitare pentru unitățile școlare din mediul rural:
2007: 160.684 mii lei pentru dotarea a 1.533 unități;
2008: 370.000 mii lei pentru dotarea a 2.911 unități;
-
Reforma educației timpurii, construiri și reabilitări grădinițe;
2007: 285.464 mii lei pentru 1.191 unități;
2008: 450.000 mii lei pentru 1.726 unități;
Biroul de presă

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:10:08 Ora de vară a Europei de Est