Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta

Impact în activitatea didactică a proiectului Comenius

ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta

Proiectul a fost obținut prin aplicația realizată de către prof. ing. Vasile Valeria, de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman” din Aleșd, la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

Am realizat aplicația pentru cursul de formare ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning susținut de Smart Solution – Malta, desfășurat în perioada 17-23 iulie 2011. Cursul a însumat 40 de ore, realizat din cursuri, aplicații de laborator, lucru pe ateliere și în grup, precum și evaluare. Obiectivele proiectului au urmărit  efectuarea unei activități de formare continuă Comenius. Cursul s-a desfășurat la Colegiul „St.Clares” din Pembroke – Malta, fiind  accesibil privind aplicațiile practice în pregătirea activității didactice prin realizarea de proiecte și rularea unor etape din cadrul activității didactice cu ajutorul programelor informatice. Din cele șapte zile, în șase s-au desfășurat cursuri (de la 9 la 16), iar în ultima zi, fiecare cursant a realizat o aplicație practică într-un program învățat. Limba de predare a fost engleza, ceea ce a determinat formarea unor competențe de limbă într-un mediu real.
Astfel, au fost realizate aplicații ale următoarelor programe: *Prodcasting, program  care prelucrează imagini, le transpune într-un colaj de film video, ce ne va permite să aplicăm pentru realizarea unor lecții concrete, prin derularea unor imagini, la aria curriculară „Tehnologii”, cu un impact deosebit în folosirea stilului vizual în cadrul orelor și pentru anumite tipuri de clase al căror stil de predare vizual este mai accesibil *Stop Motion Animation Tehniques, aplicație care va permite realizarea de animații, părți componente ale unor dispozitive și aparate de măsură sau elemente electronice, la specialitatea mea, dar și la alte discipline de învățământ *Digital Story Telling - un program de informatică prin care se pot realiza prezentări de imagini, prelucrarea lor și înregistrarea vocii umane în timpul rularii programului. Elevii vor fi foarte interesați de acest program în prezentarea de proiecte sau alte activități din domeniul Electronică și Automatizări, Automate Programabile pentru a realiza simulări ale unor dispozitive *Etwinning - crearea de platforme educaționale la nivel european, pe diferite teme și specialități, unde profesorii își pot descărca informații, pot transmite informații și aplicații din Didactică și metodică *Blogs - realizarea de bloguri pentru profesori, elevi, cu informații necesare, pentru a putea fi accesibile la ore, dar și altor cadre didactice interesate pentru a schimba diferite idei în realizarea scenariilor didactice ale diferitelor lecții într-o manieră nouă, modernă, atractivă pentru elevi, cu implicarea lor directă în activitatea didactică, așa încât elevul să fie ancorat în realitatea activității, să devină responsabil pentru informația achiziționată *Prezi - program IT, care ne va permite să realizăm on-line activități didactice, într-o manieră atractivă și mult mai interesantă pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice *Wikispaces este un website care permite crearea unei platforme de lucru în care se pot introduce imagini, se poate edita, realizând o comunitate on line pe anumite teme, la noi fiind utilă această platforma Wiki, pe care am realizat-o în timpul cursului pe domeniul Electric și Electronică. Astfel se pot încărca și descărca materiale necesare domeniului de aplicație necesar didacticii și metodicii moderne de lucru *Power Point - într-o altă abordare decât cea cunoscută, aplicația Quiz, care este necesară în evaluare, întocmirea de teste de evaluare on line, în care elevul se poate autoevalua.
Așadar, în urma absolvirii cursului, experiența didactică a profesorul este alta, ea îmbogățindu-se substanțial cu noi abordări ale școlii  europene, fiind în măsură să împărtășească și altora din experiența de învățare trăită, exemple de bune practici în domeniul informaticii, organizării activității de laborator în predarea modulelor tehnice și obținerea de competențe tehnice generale și specializate, cunoașterea de către profesori a tematicii cursului, a câtorva repere despre cultura și civilizația malteză.
În timpul cursului, am avut parte și de excursii pentru cunoașterea culturii malteze și a unor obiective turistice de interes internațional (Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul, Catedrala Sfântul Paul din Valetta, Templele megalitice, Laguna Albastră, Insula Gozo, Comino și Mdina) - o adevărată lecție de istorie și civilizație malteză. O asemenea experiență ar trebui trăită de tot mai multe cadre didactice din țara noastră. De aceea, eu îi îndemn pe toți colegii profesori să profite de șansele care li se oferă, să aplice, să-și depună candidatura pentru aceste aplicații. Informațiile necesare le găsiți pe site-ul Agenției Naționale (www.anpcdefp.ro). Valeria VASILE

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:47:33 Ora de vară a Europei de Est