Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sesiune de formare privind metodologia SPIRAL propusă de Consiliului Europei

În 26 august

Sesiune de formare privind metodologia SPIRAL propusă de Consiliului Europei

Orașul Oradea este unul din centrele de implementare ale proiectului Rolul Dialogului Social în Dezvoltarea Incluziunii Sociale Active. Proiectul, cofinanțat prin Fondul Social European, este implementat de Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare, într-un parteneriat larg cu organizații și instituții relevante din fiecare oraș de implementare.

 În data de 13 iulie 2011, a fost constituit un Grup Local de Acțiune alcătuit, până în momentul de față, din 12 actori și coordonat de dna Smaranda Maier. Misiunea acestui GLA este aceea de a facilita construirea și implementarea unui Plan Local de Coeziune, fundamentat pe o metodologie participativă elaborată de Consiliul Europei –Metodologia SPIRAL. Această metodologie valorizează cetățenii, provenind din diverse grupuri reprezentative pentru fiecare comunitate, incluzând grupuri de persoane marginalizate și ale căror opinii și experiențe relevante de viață nu sunt, în mod cotidian, luate în calcul în eforturile de diagnoză și planificare a schimbării sociale. Un aspect central al proiectului implementat de asociația CRIES în orașul nostru este dat de promovarea unei noi înțelegeri a comunității, ca un spațiu al co-responsabilității și al efortului conjugat de a dezvolta o bunăstare pentru toți membrii săi.
 În orașul nostru, Grupul Local de Acțiune este compus, până la această dată, din reprezentanții următoarelor instituții și organizații: Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Copiii Făgăduinței, Asociația Filantropia Oradea, Fundația de Scleroză Multiplă, Asociația Națională a Surzilor din România, Asociația Caritas Catolica, Asociația Pro Egal, Asociația Down Oradea, Asociația Sfinții Trei Ierarhi, Fundația Ruhama, Parohia Ortodoxă Leș. Grupul local de acțiune rămâne deschis pentru noi parteneri interesați să sprijine acest demers profund democratic de a articula prioritățile cetățenilor și de a construi o viziune comună, împărtășită, despre progresul societății. Membrii GLA au posibilitatea, pe de o parte, să formuleze propuneri cu privire la grupurile de cetățeni care să participe la consultări, iar pe de altă parte să modereze întâlniri ale cetățenilor.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Rolul dialogului social în dezvoltarea incluziunii sociale active.
Sesiunea de formare privind moderarea întâlnirilor cu cetățenii, conform metodologiei SPIRAL, va avea loc în data de 26 august, în intervalul orar 9.00 - 17.00.
Înscrieri și informații suplimentare pot fi obținute la telefon 0756078416, respectiv prin e-mail la adresa smaranda.maier@cries.ro, persoană de contact – Smaranda Maier, coordonator local.
De asemenea, vă invităm să vizitați pagina de internet http://www.cries.ro/rolulDS.html. (Anda Maier)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:16:30 Ora de vară a Europei de Est