Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„MATHS WITHOUT FRONTIERS” - proiect eTwinning

La C. T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

„MATHS WITHOUT FRONTIERS” - proiect eTwinning

După cum spune și titlul proiectului „Matematica este fără granițe!”, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș în perioada martie – iunie 2011, elevii din clasele a VII-a și a VIII-a au fost antrenați într-un nou proiect internațional.

Școlile implicate în proiect au fost: Collège „Jean Rostand” Draguignan, Franța; Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beius, Bihor, România; IES „Miguel Crespo” Fernán Núñez, Spania.
Proiectul a fost implementat folosind  platforma profesorilor europeni, eTwinning (Adresa: http://www.etwinning.net/en/pub/index.htm).
Obiectivele proiectului au fost: fixarea și recapitularea termenilor matematici prin joc; crearea unor legături între mai multe discipline; aducerea unor argumente ale faptul că limbajului matematic este universal; încurajarea unor dezbateri între elevi pe probleme de matematică; stimularea creativității elevilor; dezvoltarea competențelor TIC.
În activitatea 1 (cuvinte mixte) – echipe de patru elevi. La nivel de grupă au fost distribuite sarcinile de lucru: căutătorii de cuvinte, artiștii, informaticienii etc. Au fost recomandate elevilor site-uri tematice.
În activitatea 2 (criptogramele), s-a lucrat individual. Fiecare elev și-a stabilit un mesaj care prin codificare a devenit secret. Operațiile matematice folosite au fost în concordanță cu programa elevilor din școlile partenere.
În activitatea 3 (labirintul de cuvinte), elevii au explicat termenii matematici cu cuvinte proprii, dând exemple sau folosind definițiile cunoscute.
Activitatea 4 - gruparea și publicarea produselor elevilor s-a finalizat prin tipărirea a două cărți (iulie, august 2011), crearea unui blog: http://mathswithoutborders.wordpress.com/, realizarea unor filme care pot fi urmărite la adresele: http://www.ciordas.ro/proiecte/act1.html, http://www.ciordas.ro/proiecte/act2.html, http://www.ciordas.ro/proiecte/act3.html.
La proiect s-a lucrat în cadrul orelor de cerc de matematică, de informatică sau în timpul liber al elevilor. Elevii au avut la dispoziție birotica din laboratoarele de informatică și din cabinetul de matematică și proiecte internaționale.
Echipa de profesori din școala noastră care au îndrumat elevii a fost formată din: Crina Bercovici (profesor de matematică, coordonator principal), Manuel Bercovici (prof. informatică, coordonator principal), Liana Drăgoi (prof. engleză), Edit Szatmari (prof. informatică), Gabriela Briscan (prof. limba română, diriginte - clasa a VIII-a), Georgeta Cristea (prof. limba franceză, diriginte - clasa a VII-a), Pavel Bența (prof. arte plastice) și alte cadre didactice din școală.
Ca apreciere a seriozității cu care au lucrat de-a lungul activităților din proiect, elevii au devenit autori prin publicarea volumului I al cărții „Proiecte de vacanță”. La buna desfășurare a proiectului și la celebrarea lui (15-16 iunie 2011) au contribuit: conducerea școlii, Primăria Beiuș (sponsorizare materiale publicitare), firma Remtours Oradea (sponsorizare tipărire carte), părinții elevilor, elevii, coordonatorii de proiect etc.
Nu uitați că: participarea la un proiect eTwinning poate oferi satisfacții atât cadrelor didactice, cât și elevilor. Mult succes! (Manuel Bercovici)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „MATHS WITHOUT FRONTIERS” - proiect eTwinning.

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:47:58 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!