Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Informații privind sesiunea a II-a de admitere pentru Republica Moldova

Între 1 și 6 septembrie, înscrierile

Informații privind sesiunea a II-a de admitere pentru Republica Moldova

Urmare a suplimentării locurilor acordate cetățenilor de origine etnică română din Republica Moldova în învățământul preuniversitar și superior de stat din România, vă aducem la cunoștință următoarele termene și condiții de aplicare pentru cea de-a doua sesiune de admitere.

1. Înscrierea în învățământul preuniversitar se realizează prin depunerea dosarelor de concurs la Inspectoratul Școlar al județului Iași. Informații puteți obține la adresa: http://www.isjiasi.ro. Dosarul completat cu documentele menționate, se va depune în intervalul 1 – 6 septembrie 2011 (dar nu mai târziu de 5 septembrie – data poștei) la următoarea adresă: Inspectoratul Școlar al județului Iași (Str. Nicolae Bălcescu nr. 26) – în atenția comisiei de admitere.
În cazul elevilor înmatriculați deja în învățământul preuniversitar de stat în clasele X-XI, care au obținut media generală pentru ultimul an de studiu mai mare de 8,50, inspectoratele școlare județene vor transmite propuneri către MECTS-DGRIE până la data de 07.09.2011.
 2. Înscrierea în învățământul superior pentru studii universitare de licență, în cazul absolvenților de studii liceale cu diplomă de bacalaureat din România, pentru studii universitare de masterat și doctorat, se realizează conform prevederilor Metodologiei de școlarizare a cetățenilor de origine etnică română din Republica Moldova, din alte state învecinate și a etnicilor români cu domiciliul stabil în străinătate în învățământul din România, în anul școlar/universitar 2011 – 2012, aprobată prin Ordin comun nr. 4608/15.07.2011 al ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și al ministrului Afacerilor Externe.
3. Înscrierea în învățământul superior pentru studii universitare de licență și masterat în cadrul extensiunilor universitare ale Universității „Dunărea de Jos” din Galați de la Universitatea „Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Cahul și ale Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași la Universitatea „Alecu Russo” din Bălți se realizează direct la reprezentanții universităților, conform metodologiei proprii de admitere, dar nu mai târziu de 6 septembrie 2011. Universitățile publică, în timp util, pe site-ul oficial, informații privind calendarul de admitere și repartizarea locurilor.
Absolvenții de liceu cu diplomă de bacalaureat din Republica Moldova, cu studii liceale complete în Republica Moldova, care și-au depus dosarele de concurs la Comisia Mixtă MECTS – MAE - DRP, și nu s-au regăsit pe lista provizorie a admișilor din prima sesiune, vor depune o cerere de inscriere, cu opțiunile formulate conform noi oferte de locuri acordate, în perioada 03 - 10.09.2011, prin fax, la numărul 021 312 6614 sau prin mail, la adresa admitere2moldova@medu.edu.ro.
Cetățenii care au beneficiat deja de bursă, nu mai sunt eligibili pentru o nouă finanțare pentru același ciclu de studii. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:07:42 Ora de vară a Europei de Est