Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Echipa „Bunii Samariteni”

La C. T. „Ioan Ciordaș” Beiuș

Echipa „Bunii Samariteni”

Motto: „Nu există realitate decât în acțiune… omul nu este altceva decât propriul său proiect, nu există decât în măsura în care se realizează pe el însuși, nu este nimic altceva decât ansamblul actelor sale.” (Jean-Paul Sartre, Existențialismul este un umanism).

Totul a început din dorința de a face ceva deosebit și folositor, ceva nou… Aflând de Proiectul Național de Parteneriat Comunitar „Pentru noi oamenii” inițiat de Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, am hotărât să încerc. Încurajările și toate detaliile despre proiect le-am primit de la Eugenia-Carmen LEZEU- director adjunct al școlii, unul dintre inițiatorii și coordonatorii proiectului. Ce era de făcut? Să scriu un proiect cu care să particip la concursul național. Și astfel, am format o echipă de lucru, am gândit câteva activități ce urma să le desfășurăm, am încheiat câteva parteneriate și iată-ne gata de drum. Copiii, adică elevii clasei a X-a C, au fost și ei încântați de idee, implicându-se foarte mult. Așa s-a născut echipa „Bunii Samariteni” înscrisă în concurs cu microproiectul „Din suflet pentru Voi”.
Florina SALA (psihologul școlii) a ținut prima activitate cu echipa de elevi implicată în proiect. Ea le-a explicat că într-o societate cu probleme întâlnim oameni cu nevoi speciale, de aceea intenționăm să dezvoltăm în rândul tinerilor capacități de empatie și într-ajutorare. Elevii au discutat în cadrul a mai multor ore de dirigenție teme legate de voluntariat.
Acțiunile propuse vizează sensibilizarea colectivității pentru strângerea de fonduri pentru a oferi sprijin unor copii defavorizați. Elevii clasei a XII-a D, împreună cu dirigintele lor, prof. Gheorghe CAP, au coordonat o acțiune la nivel de școală pentru a ajuta financiar un coleg ce suferise o operație pe creier. Ei au mobilizat întreaga școală: copii, părinți, profesori, personal nedidactic reușind să adune suma de 3.450 de lei.
O altă activitate de voluntariat a precedat ziua de 1 Iunie. Am donat cu această ocazie obiecte și materiale de folosință personală (scutece, biberoane, pastă și periuțe de dinți, detergenți etc), alimente (dulciuri și sucuri, lapte praf), haine și încălțăminte, jucării celor aproximativ 250 de copii din centrele de copii din județul Prahova.
Fiind Anul voluntariatului, am dorit să ne implicăm cât mai mult în viața socială a comunității și prin acțiuni de ecologizare a Văii Nimăiești. Elevii au realizat fluturași care au fost împărțiți copiilor și locuitorilor orașului pentru a transmite un mesaj comunității cu privire la impactul negativ pe care-l are neglijența oamenilor, poluarea asupra mediului înconjurător. Clasa a VI-a ne-a sprijinit și ea în acest sens prin sceneta ecologică „S.O.S. – Pământul”, prezentată pe scena Primăriei Beiuș cu ocazia „Zilelor școlii”.
În urma jurizării portofoliilor proiectelor înscrise în concurs, echipajul Bunii Samariteni a primit mențiune și prin urmare am fost invitată ca și profesor coordonator împreună cu trei elevi să particip la Tabăra Națională a Voluntarilor, la Stâna de Vale (8-12 august).
A fost o săptămână de provocări: ateliere de dans, teatru contemporan, muzică, desen, engleză, activități sportive, drumeții. Însă cea mai mare provocare a constituit-o concursul de proiecte pentru elevi. Temele s-au ales prin tragere la sorți, echipajul nostru realizând proiectul „Eco-turist responsabil”. Raul CAP (VI), Ionela COPĂCIAN (X C) și Denisa TOMA (X C) au pus mult suflet în conceperea proiectului și l-au prezentat punând în scenă o mică piesă de teatru. Au atras multe aplauze și un binemeritat premiul II.
Distracție a fost „cu caru`”, iar după festivitatea de premiere, la care a fost prezentă și Hajnal KERY - inspector școlar adjunct al I.S.J. Bihor, a urmat masa festivă, tort și un frumos foc de tabără în jurul căruia am dansat cu toții: 30 de copii, 15 profesori coordonatori și încă 5 dintre profesorii organizatori ai taberei. Distracția s-a încheiat cu un concurs de Miss și Mister Stâna de Vale organizat de copiii voluntari, urmat de discotecă până dimineața.
Am legat prietenii și am făcut schimb de experiență cu echipaje din Botoșani, Galați, Sibiu, Reșița, Mediaș, Finiș, Beiuș, Călărași (Oltenița), cu reprezentanți ai Centrului de Voluntariat din Simeria. Trebuie să recunosc că atât noi, profesorii, cât și elevii, am avut foarte multe de învățat în această tabără. Am participat la un workshop – Management proiect pentru profesori, în cadrul căruia am avut ocazia să și aplicăm practic conceptele și metodele folosite, metoda pozitivării problemei, diagrama Gantt, Analiza Swot. Elevii au participat, la rândul lor, la un workshop – proiectul „Acțiunea tinerilor împotriva violenței”. Toate acestea au fost posibile prin susținerea președintelui AEPADO (Asociația Europeană pentru Apărarea Drepturilor Omului), Gabriel Brezoiu.
Doresc să sfătuiesc pe toți elevii să se implice în acțiunile de voluntariat desfășurate în școală sau comunitate și să participe la activitățile organizate de profesorii și diriginții lor. (Simona-Elena CAP)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Echipa „Bunii Samariteni”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:49:43 Ora de vară a Europei de Est