Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

Investiții, reparații capitale și curente la unitățile școlare orădene

Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

În cadrul conferinței de presă de miercuri (7 septembrie 2011), viceprimarul Biro Rozalia și directorul adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, Benyovszki Tunde, au prezentat stadiul lucrărilor la instituțiile școlare din municipiu, după care au invitat reprezentanții presei pe șantierele de lucru a trei unități de învățământ (în Campusul școlar, la Grădinița nr. 30 și la Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”).

Pentru anul 2011, din bugetul local au fost alocați 7.782.000 lei pentru investiții și reparații capitale și 1.340.000 lei pentru reparații curente la unitățile de învățământ.
În principal, investițiile au fost direcționate spre Campusul școlar și Grădinița nr. 60 (de pe strada Liszt Ferenc).
„Pentru reparații curente, în anul 2011, au fost aprobați de către Consiliul Local 420.000 lei pentru învățământul preșcolar, 305.000 lei pentru învățământul secundar inferior (școli generale), 600.000 lei pentru învățământul secundar superior (licee) și 15.000 lei pentru învățământul profesional, în total 1.340.000 lei”, a precizat doamna viceprimar Biro Rozalia.
În cursul anului s-au încheiat contracte pentru execuția lucrărilor de reparații curente la 40 de unități de învățământ, din care până în prezent au fost finalizate lucrările la 28 de unități. Astfel, la opt unități de învățământ lucrările sunt în curs de execuție, urmând să fie finalizate până la începerea noului an școlar (se menționează în materialul trimis de Biroul de presă, iar din Informare, aflăm mai multe detalii).
La Campus a fost ridicat un corp de școală cu regim de înălțime P+2E, valoarea contractului pentru construirea Campusului fiind de aproximativ 37.354.049 lei, din care până în prezent au fost achitați cca 5.808.000 lei.
La Grădinița nr. 60 au fost executate fundațiile, planșeul de la cota +/- 00, stâlpii și zidăria BCA în proporție de 65%. Valoarea contractului este de 3.963.970 lei, lucrările achitate până în prezent sunt de 1.030.076 lei.
La Grădinița nr. 19 (str. Apelor), s-a executat șarpanta cu învelitoare de țiglă, fațada, inclusiv termoizolația și reparații capitale la instalația electrică, precum și zugrăvelile aferente. Valoarea contractului este de 284.636 lei.
La Grădinița nr. 30 (str. M. Viteazul nr. 6), s-a executat șarpanta cu învelitoare din țiglă, reparații capitale la instalația electrică, termică și sanitară, reabilitare fațadă, zugraveli interioare, pardoseli din podele laminate în săli de grupă și gresie în holuri, oficii și grupuri sanitare. Totodată în corpul de clădire veche s-a amenajat o grupă pentru creșă.
S-a finalizat reparația capitală la sala de sport de la fosta școală „Alexandru Roman”. Lucrările au constat în consolidarea fundației, execuția pardoselii și a acoperișului, inclusiv tencuirea, respectiv zugrăvirea pereților. Valoarea contractului este de 121.750 lei.
La Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu” se asfaltează curtea școlii, valoarea contractului fiind de 77.000 lei.
La Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”, s-a întocmit proiect pentru reabilitarea căminului și grupurilor sanitare aferente, urmând să fie încheiat contractul pentru lucrările ce vor fi executate în viitor.
La Grădinița nr. 51, s-a întocmit proiect pentru reparația capitală a imobilului, lucrările urmând a fi executate anul viitor.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu” au fost executate lucrările de reparații capitale la coridoare, constând în refacerea pardoselii de mozaic și retencuirea, respectiv zugrăvirea pereților de la coridoare. Au fost executate lucrări pe coridoarele de la etajul II, respectiv parțial la parter, în valoare de 150.000 lei. Din totalul sumelor aprobate pentru investiții și reparații capitale, au fost cheltuiți cca 45 %, în valoare de 3.450.000 lei.
Pentru reparații curente, în anul 2011, au fost aprobați de către Consiliul Local 420.000 lei pentru învățământul preșcolar, 305.000 lei pentru cel secundar inferior (școli generale), 600.000 lei pentru învățământul  secundar superior (licee) și 15.000 lei pentru învățământul profesional, deci în total 1.340.000 lei.
S-au încheiat contracte pentru execuția lucrărilor de reparații curente la 40 de unități de învățământ, din care până în prezent au fost finalizate lucrările de reparații curente la 28 de unități de învățământ, la opt unități de învățământ sunt în curs de execuție, cu finalizarea lucrărilor până la începerea cursurilor. Sunt în curs de încheiere patru contracte pentru executarea lucrărilor de reparații curente: la Grădinița nr. 50 și Școala „George Coșbuc”, Grădinița 53 și Grădinița 55.
Datorită lipsei de fonduri, la cinci unități de învățământ s-a renunțat la executarea lucrărilor.
Prin urmare, în anul 2011 s-au executat lucrări de reparații curente la aproximativ 50% din totalul unităților de învățământ din municipiul Oradea”.
De la Alexandru Roman la Vasile Voiculescu
Doamna viceprimar Biro Rozalia s-a referit și la comasarea (prin absorbție) care a avut loc de curând. Prin mutarea Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” pe str. Clujului nr. 66, în clădirea unde a funcționat un an Colegiul Economic „Partenie Cosma”, liceul sanitar a absorbit cele șapte clase ale fostei Școli cu clasele I-VIII „Alexandru Roman”. Prin urmare, de la începerea noului an  școlar, nu mai vorbim despre școala „Alexandru Roman”; nici despre școala „George Coșbuc” care și-a schimbat numele, devenind școală  maghiară, cu numele „Szacsvay Imre”; clasele primare de la secția română au intrat în structura Colegiului Național „Mihai Eminescu”, dar vor funcționa tot pe strada Stânișoarei. Anul trecut a dispărut școala „Andrei Mureșanu”, absorbită de Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”.
Pe post de femei de serviciu!
Vizitând cele trei unități de învățământ (Colegiul Economic „Partenie Cosma” mutat de curând în casă nouă – în Campusul școlar, de pe Armatei Române, Grădinița nr. 30 și Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”), aveam să aflăm de la directorii instituțiilor vizitate problemele cu care se confruntă la început de nou an școlar. Noul director al colegiului economiștilor, prof. dr. Răzvan Vonea, se vede în situația de a face rost de mobilier pentru că cel nou, promis a-i întâmpina pe economiști la începerea cursurilor, întârzie circa 30-40 de zile, după cum a menționat doamna viceprimar la conferința de presă. Prin extinderea Grădiniței nr. 30, doamna director Lucia Negrău are nevoie și de personal nedidactic, dar nimeni nu promite nimic. Prin urmare, în aceste zile de pregătire a localului,  personalul didactic a făcut și munca femeilor de serviciu. La Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”, se lucrează și se va lucra până în mai 2012. Curtea e plină de materiale și utilaje, fațada e acoperită cu plasă de protecție, la subsol și pe coridoare se face curat, iar la etajul I am găsit și o sală de clasă gata pregătită (cu mobilier) pentru a primi elevii. Directorii celor trei unități de învățământ vizitate și doamna viceprimar Biro Rozalia țin să mulțumească dascălilor pentru sprijin și înțelegere în pregătirea unităților de învățământ. „În special părinților elevilor de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” le adresăm mulțumiri pentru răbdare și înțelegere. Copiii lor se văd nevoiți ca în decurs de doi ani să se mute din nou, de data aceasta în casă nouă, nefinalizată în totalitate. Din proiectatul Campus școlar, lipsesc încă sala de sport, cantina și internatul, iar terenurile de sport sunt în curs de amenajare. Pentru sala de sport, am vorbit cu Liceul Sportiv să-i ajute, să găsească soluții împreună, să se gospodărească după posibilități...” a ținut să sublinieze doamna viceprimar Biro Rozalia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dascălii fac și munca femeilor de serviciu!

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 09:56:13 Ora de vară a Europei de Est