Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Admiterea la masterat și doctorat

Clasificarea universităților din România

Admiterea la masterat și doctorat

Vă informăm că a fost publicat Ordinul Ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (OMECTS) nr. 5262 din 2011 privind constatarea rezultatelor clasificării universităților, în care Universitatea din Oradea (UO) se află în categoria universităților de educație și cercetare științifică.

Ca urmare a clasificării tuturor universităților din România (de stat și particulare), UO a obținut un onorant loc 19 din aproximativ 100 de universități evaluate. Conducerea UO apreciază că „această clasificare a instituțiilor de învățământ superior din România realizată de Asociația Universităților Europene, conform criteriilor și standardelor europene, scoate în evidență calitatea actului educativ și a cercetării științifice de la UO, cu atât mai mult cu cât în categoria sa, UO este clasată pe locul 7 alături de alte universități de prestigiu din țară”.
Se poate aprecia că acest loc este rezultatul eforturilor depuse de corpul academic al UO pentru îmbunătățirea procesului educativ și a cercetării științifice, a relației cu studentul, a eficientizării managementului instituției, a transparenței decizionale și nu în ultimul rând a remedierii observațiilor ARACIS făcute cu ocazia evaluărilor instituționale din 2007 și 2011.
Repartizarea locurilor bugetate pentru Admiterea 2011 la Masterat și la Doctorat
Au mai fost publicate două ordine de ministru cu privire la repartizarea cifrei de școlarizare pentru studiile universitare de masterat și doctorat în vederea admiterii.
Pentru Admiterea 2011 la studiile universitare de masterat, (OMECTS nr. 5271 din 2011) Universitatea din Oradea a primit 700 de locuri bugetate care vor fi repartizate pe facultăți în ședința de luni 12 septembrie 2011 a Senatului universitar.
Pentru concursul de Admitere 2011 – studii universitare de doctorat, în acest an au fost alocate UO, pe baza OMECTS nr. 5271 din 2011, 12 locuri pentru patru domenii de doctorat: Geografie, Inginerie Electrică, Inginerie Industrială și Istorie. Și aceste locuri vor fi distribuite tot în ședința de Senat de luni, 12 septembrie 2011. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:49 Ora standard a Europei de Est