Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modulul de evaluare în pedagogia Waldorf

„O cale spre lumină în lumină”

Modulul de evaluare în pedagogia Waldorf

În decurs de un an, în cadrul a cinci module, dna Elena Mariana Voiculescu (profesor pentru învățământul preprimar) a inițiat și coordonat la Oradea un curs de inițiere în pedagogia Waldorf.

Cele cinci module s-au desfășurat la Casa Corpului Didactic Bihor – Oradea, în timpul vacanțelor.
Cel de-al cincilea modul, programat în aceste zile (de început de septembrie 2011), este un modul de evaluare, după cum a ținut să sublinieze doamna profesor Mariana Voiculescu. „Cele douăzeci de educatoare care s-au inițiat (format) în pedagogia Waldorf formează o adevărată pepinieră pentru deschiderea de viitoare grupe Waldorf. Ne-am propus nouă grupe Waldorf în Oradea. Mergând mai departe, ne-am gândit ca în anul școlar 2012 – 2013 să deschidem o școală Waldorf la Oradea. Din luna ianuarie 2012, intenționăm să deschidem, cu ajutorul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și al CCD Bihor, un curs pentru cadrele didactice din învățământul primar. Interes există și la acest nivel. Chiar la primul modul au participat și 10 învățătoare...”
Didactică și antropologie
Lect. univ. Sorin Þigăreanu (de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației - secția germană – a Universității „Babeș – Bolyai” din Cluj-Napoca și coordonator al Seminarului de educatoare Waldorf de la Cluj-Napoca) a predat în cadrul cursului didactică și antropologie.
„Cursantele învață lucruri noi despre copilul mic, văzut ca o ființă în dezvoltare. Învață evoluția copilului ca ființă de voință, de simțire și gândire, specificul lucrului cu copiii foarte mici. O educație pornită de la voință. O viață interioară ca să poată înflori are nevoie de o bază dată de activitățile ritmice. Astfel se realizează bunele obiceiuri, iar copiii au timp să se dezvolte. Nimeni nu-i grăbește. Ei au un mare potențial de învățare. De obicei, această energie este atenuată de solicitările lumii înconjurătoare. Noi le lăsăm timp să-și dezvolte acest potențial...”. Dl profesor a vorbit apoi despre ritmul zilei, al săptămânii și al anului, despre câștigul cursanților, „care au obținut o orientare privind profesionalismul la care au ajuns. Cunoscându-și limitele, ei reușesc să vadă ce anume mai trebuie completat. Sunt pe o cale de autoeducație care este necesară pentru orice cadru didactic. Educație fără autoeducație nu există. Cursurile artistice și cele meșteșugărești se fac pentru autodezvoltare, dar și pentru dezvoltarea abilităților profesionale”. Aceste cursuri (de pictură, desen, modelaj...) au fost coordonate cu multă măiestrie și profesionalism de Mirela Tatoli.
„Am redescoperit copilul din mine!”
Am cunoscut la acest curs un personaj interesant, medic stomatolog, un interlocutor agreabil și un povestitor neîntrecut. Este vorba despre dna Carmen Costrăș, vicepreședinte al Fundației NAD, organizatorul principal al celor cinci module. Interlocutorul nostru și-a deschis sufletul mărturisindu-ne bucuria pe care a simțit-o participând la aceste module.
„A fost o plăcere să particip la aceste module. Astfel am redescoperit copilul din mine, frumusețea, candoarea, farmecul copilului din mine. Am învățat ce greu e să fii educator. Câtă responsabilitate și dragoste trebuie să ai față de copil, de Dumnezeul lor, de Divinul din ei... Toate activitățile sunt pentru sufletul nostru, pentru a cunoaște, recunoaște și a manifesta divinul din noi.
Am organizat și organizăm periodic pelerinaje la locuri sfinte, dragi nouă, care au un potențial energetic foarte mare. E important să decizi cu sufletul ce vrei să faci...
Vrem să deschidem și pentru învățători și profesori un curs de inițiere în pedagogia Waldorf. Intenționăm să deschidem grădinițe Waldorf și în județ. Suntem în negocieri pentru un prim spațiu în municipiul Salonta, pentru o grupă sau două de grădiniță”.
Aflând toate acestea, dorim să concluzionăm spunând că dna prof. Lidia Petrica, directorul Grădiniței nr. 36 („Luceafărul”), a luat o decizie înțeleaptă atunci când a dat undă verde primelor trei grupe Waldorf în cadrul grădiniței. Și pentru a fi în cunoștință de cauză, este nelipsită de la toate modulele, descoperind astfel că pedagogia Waldorf este o alternativă fericită, cu priză la copii, care se adresează sufletului lor, care le respectă ritmul și îi ajută să se dezvolte potrivit particularităților individuale. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, Modulul de evaluare în pedagogia Waldorf.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:24:15 Ora de vară a Europei de Est