Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Avem cei mai mulți copii înscriși, din toate școlile din oraș!”

„La școala fără nume, dar cu renume”

„Avem cei mai mulți copii înscriși, din toate școlile din oraș!”

Vorbind la bac cu dl prof. Mircea Gârba (directorul Școlii nr. 16 din Oradea) despre noutățile de la începutul anului școlar 2011-2012, ne-am propus ca vineri (9 septembrie 2011) să vizităm patru școli gimnaziale orădene: Școala nr. 16, Școala nr. 11, școlile „Dacia” și „Oltea Doamna”.

Vineri, la ora 8.00, la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, dascălii erau pe baricade, dar nu de frica directorului (prof. Mircea Gârba), a generalului (prof. Dorel Luca), a premierului sau a ministrului, ci din conștiință, din simțul datoriei și al apostolului (al dascălului model). În clasa I C, Monica Blag (nu Blaga, cum ar crede unii) pregătea atmosfera de Bun venit pentru cei mai mici învățăcei ai școlii. Din respectiva sală de clasă și-au luat zborul 24 de absolvenți ai ciclului primar. În locul lor vor veni 28 de bobocei, pe care Monica îi așteaptă cu sufletul, propunându-și „să-i corupă”, așa încât să vină cu mult drag la școală. În II B, învățătoarea clasei, dna prof. Florica Torjoc, pregătea sala de clasă pentru cei 24 de foști boboci – „o serie foarte bună, neastâmpărați, gălăgioși, alintați, mofturoși, dar foarte buni!” În II A, prof. Otilia Luca avea rânduite, ca în bibliotecă, în fața clasei, caietele auxiliare, multe și interesante care îl ajută pe fiecare să parcurgă în ritm propriu, cu forțele și cunoștințele de care dispune, fiecare pagină, menită să le stârnească curiozitatea și să-i facă să gândească. Din sala de clasă a dnei prof. Corina Gârba și-au luat zborul 28 de vulturi. În locul lor vor veni 30 de „grăniceri”, cei mai grozavi combatanți din 11 grădinițe orădene (grădinițele nr. 52 și 53, 45, 54, 48, 43, 31, 37, 17, 20 și „Trei Ursuleți”)... pentru că i-a mers vestea (Corinei) în tot orașul! „În ciclul primar, copilul (părintele) își alege mai degrabă învățătoarea decât școala”, ca să o cităm pe doamna viceprimar Biro Rozalia. În clasa I D, vor învăța 26 de școlărei și școlărițe; mai mulți cu doi decât au absolvit clasa a IV-a, îndrumați de prof. Florica Mușet.
„Aveți o școală prietenoasă!”
„Avem cei mai mulți copii înscriși din toate școlile din oraș, rezultate foarte bune la Testarea națională. 107 elevi în clasa I pe 100 de locuri; am găsit însă loc pentru toți, 28 la secția maghiară. Așteptăm cu încredere bugetul pe elev, ne-a declarat domnul director, prof. Mircea Gârba.
Dintre absolvenții școlii noastre, 22 sunt la „Eminescu”, câte 12 la „Gojdu” și la „Blaga”, 10 la „Partenie Cosma”, 7 la „Ady Endre”..., iar doamna prof. Smaranda Burcă, director adjunct al școlii, prezentă la discuții, ne supune atenției tabelul, spre a nu avea rezerve...
De vreo doi-trei ani, cei mai buni absolvenți ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” sunt foști elevi ai școlii noastre. Se vede treaba că etalonarea noastră este bună. Cei mai buni elevi ai noștri sunt cei mai buni și în liceele pentru care optează...
Îmi place caracterizarea pe care a făcut-o un părinte școlii noastre: „Aveți o școală prietenoasă!” Cred că are dreptate, iar cei peste 900 de elevi pot să confirme sau să infirme! Orarul este gata, e pus! Privim, însă, cu îngrijorare în viitor din pricina celor peste 80 de metodologii care vin spre noi”, a afirmat domnul director. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Avem cei mai mulți copii înscriși, din toate școlile din oraș!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:27:09 Ora de vară a Europei de Est