Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Două clase Freinet la gimnaziu

În premieră națională la Școala nr. 11 din Oradea

Două clase Freinet la gimnaziu

Prof. drd. Adelina Iacob (directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea) este un dascăl plin de idei și de bune intenții, deschisă la nou, care vibrează la fiecare sclipire a elevilor și dascălilor școlii, care primește cu brațele deschise toate provocările care vin în direcția revoluționării sistemului de învățământ pentru eficientizarea lui, pentru alinierea lui la cerințele învățământului european de calitate.

Din cele 37 de clase, 31 sunt tradiționale (16 la ciclul primar și 15 la gimnaziu), iar șase clase abordează două alternative: o clasă step by step și cinci clase Freinet (o clasă I la secția română, două clase la secția maghiară, câte una de clasa I și a II-a, iar din acest an școlar, în premieră națională, clasele a V-a A și B (română și maghiară) vor aplica pedagogia Freinet.
Școala „Ion Bogdan” a devenit structura Școlii nr. 11
Tot din acest an școlar (2011-2012), Școala „Ion Bogdan” a devenit structura Școlii cu clasele I-VIII nr. 11. Așa se face că de-acum, Școala nr. 11 va număra 45 de clase (37 de clase proprii, la sediu, plus 8 – la structura „Ion Bogdan”).
„Ideea de revitalizare a școlii este susținută în principal de nevoia de a exista în continuare în cartier o școală. S-au păstrat clasele și specificul de clase vocaționale de sport la învățământul primar”, ne-a declarat directorul Adelina Iacob.
În vară au avut loc lucrări de reabilitare a școlii: au fost montate geamuri termopan la corpurile 2 și 3 de clădire, s-au făcut igienizări, iar clasele Freinet au fost dotate cu aparatură și mobilier specifice, conform cerințelor acestei alternative. „Dacă la nivelul întregii școli (inclusiv structura „Ion Bogdan”), prima limbă modernă (obligatorie) este engleza, iar cea de-a doua, germana, ne propunem în oferta educațională servicii de formare în sprijinul comunității: cursuri de învățare a limbii germane. Un model de bună practică sunt examenele de tip Cambridge. Am oferit copiilor pregătire suplimentară și un opțional pentru pregătirea și susținerea examenului Cambridge”.
„În luna mai 2011, școala noastră a fost centru pentru examenele Cambridge. Toți candidații au luat examenul cu rezultate foarte bune” a ținut să precizeze dna prof. Zoia Ciogu, profesor de engleză și consilier educativ. Dorim să oferim cursuri de pregătire pentru obținerea certificatelor lingvistice Cambridge și pentru comunitate. Ne bucură să avem în fruntea școlii un manager cu viziune, cum este doamna director Adelina Iacob.” (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Două clase Freinet la gimnaziu.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:06:14 Ora de vară a Europei de Est