Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 42 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 42 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu ședința directorilor de unități de învățământ, ocazie cu care inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”.
În cadrul unei conferințe de presă, doamna viceprimar Biro Rozalia și directorul adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, dna Benyovski Tunde, au prezentat (miercuri, 7 septembrie 2011) stadiul lucrărilor la instituțiile școlare din municipiu, după care au invitat reprezentanții presei pe șantierele de lucru a trei unități de învățământ (în Campusul școlar, la Grădinița nr. 30 și la Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”). În pagina „Eveniment”, am relatat despre festivitățile de deschidere a cursurilor de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” și Liceul (particular) „Don Orione”. Pagina dedicată Universității din Oradea cuprinde în acest număr informații despre sesiunea de admitere din septembrie, despre admiterea la masterat și doctorat. În pragul deschiderii cursurilor, directorul Școlii nr. 16, dl prof. Mircea Gârba, ne-a spus tare și răspicat: „Avem cei mai mulți copii înscriși, din toate școlile din oraș!”
Directorul Școlii „Dacia”, prof. dr. Florian Hava, a ținut să sublinieze faptul că cei de la Școala „Dacia derulează două proiecte din foduri nerambursabile”. Și beiușenii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” joacă  tare atunci când este vorba despre proiecte. Domnii profesori Maria Mada și Manuel Bercovici chiar au făcut bilanțul proiectului „De la planșetă la interfața calculatorului”. Paginile din mijlocul revistei cuprind un fotoreportaj de la Zilele comunei Oșorhei, prilej cu care au fost inaugurate grădinița, școala, parcul și terenul de sport din Fughiu, precum și grădinița cu program prelungit din Oșorhei. Făcând bilanțul împlinirilor din anul școlar precedent, dl prof. Mircea Mitran, directorul Școlii „Oltea Doamna” din Oradea a ținut să evidențiere faptul că absolvenții Școlii „Oltea Doamna” s-au situat pe locul I pe județ la repartiție (cu două note de 10 și șapte medii peste 9.90). Din pagina Școlii „Avram Iancu” din Oradea, aflăm despre „Re-creația de vară”, un proiect cu mare priză la copii, aflat la cea de-a doua ediție și despre o premieră a copiilor din acest cartier de a-și petrece șapte zile în tabără la Marea Neagră. La Școala „Nicolae Bălcescu”, când este vorba de adunat hârtie, cei mai tari sunt cei mai mici – „primarii” din clasele I A (înv. prof. Simona Vancea), cu Paula Nan (medaliata cu aur), a II-a D (înv. Vasilica Ienei), cu Eduard Þeudan (medaliat cu argint) și a III-a D (înv. prof. Andaluza Raț). Din spusele lui Flaviu Bunoiu, directorul Casei de Cultură a Municipiului, aflăm că în acest an festivalul „Toamna orădeană” începe în 23 septembrie... și se încheie de Ziua orașului, pe 12 octombrie. La Școala nr. 11, directorul școlii, doamna profesor drd. Adelina Iacob, se ține de premiere. În această toamnă vorbim de o premieră națională – două clase Freinet la gimnaziu. Două școli își promovează imaginea cu două proiecte de mediu: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, diseminând proiectul național „Să ocrotim natura”, iar Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” cu proiectul clasei I B (înv. inst. Simona Stanca și Mihaela Bar), intitulat „Salvați Pământul!” Cinci elevi de la Grupul Școlar Industrial din Popești ne-au scris despre proiectul lor „O șansă pentru fiecare” (articol semnat de doamna profesor Chira Anca).
Dragi elevi și stimate cadre didactice, vă așteptăm să ne scrieți și în acest an școlar despre activitățile voastre deosebite (ca bune practici), despre succesele voastre (la olimpiade și concursuri județene, naționale și internaționale)...
Tuturor, succes în noul an școlar!
Moise-Ovidiu DAN

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:53:26 Ora de vară a Europei de Est