Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Forumul olimpic din Grecia

Din agenda tinerilor parlamentari europeni

Forumul olimpic din Grecia

Interesați și preocupați de problemele cu care se confruntă Europa, tinerii parlamentari europeni s-au întrunit în cadrul Forumului olimpic (24.08-01.09.2007), organizat în Grecia-Riviera Olimpică de către Parlamentul European al Tinerilor România. La eveniment au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 22 de ani, care au tratat și au dezbătut cu maximă seriozitate tematica europeană cu privire la integritatea, stabilitatea și funcționalitatea Uniunii Europene.

Dar cum astfel de subiecte delicate au nevoie de un anumit nivel de relaționare între participanți, structura unei astfel de întruniri presupune înainte de toate ruperea barierelor, familiarizarea cu restul participanților și dobândirea încrederii în cei cu care trebuie să lucrezi. La fiecare eveniment  de acest tip participanții sunt divizați pe grupuri (comitete de lucru), iar apoi aceștia primesc o temă anume despre care trebuie să se informeze pentru ca la finalul întâlnirii să fie capabili să găsească o soluție reală problemei în cauză.
Un program educativ
Tematica abordată vizează probleme europene economice, culturale, educaționale,  până la problemele referitoare la mediu sau sănătate. Tinerii participanți sunt incluși într-un program educativ care urmează o stuctură unitară: team-building, munca în comitet și adunarea generală cu prezentarea în plen a moțiunilor de rezoluții propuse de participanți pe tematica abordată. Programul a inclus de asemenea o seară folclorică și un concert de muzică clasică susținut de tinerii participanți talentați muzical.
Am avut deosebita plăcere și onoare de a beneficia de patronajul onorific al evenimentului din partea d-lui Leonard Orban, comisar european responsabil pentru multilingvism, a dlui Stavros Dimas, comisar european responsabil pentru mediu și a dlui Dumitru Hrituleac,  consulul României la Salonic. Am găsit un sprijin real din partea municipalității Lithohoro în persoana dlui primar Athanasios Tsifodimos și a companiei Tramp Travel Interinational, care ne-au fost alături pe toată durata forumului și care au apreciat abordarea matură a tematicii propuse.
Parlamentul European al Tineretului se află sub patronajul onorific al dl Hans Gert-Pottering, președintele Parlamentului European și al dl. Terry Davis, secretar general al Consililui Europei (www.eypej.org, www.eyp-romania.cabanova.com). Această structură educațională este practic un liant între oficialii europeni și cetățenii pe care aceștia îi reprezintă, scopul educațional al organizației fiind pregătirea viitoarei generații de politicieni europeni și realizarea dialogului intercultural între tinerii participanți la program.
Mădălina SUCIU, Sebastian HOSU

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:49:38 Ora de vară a Europei de Est