Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Grădinița cu program prelungit din Oșorhei

Programul „Laptele și cornul”

Grădinița cu program prelungit din Oșorhei

Vineri și sâmbătă (17 și 18 iunie 2011), de Zilele comunei Oșorhei, gospodarii Primăriei din Oșorhei, primarul Ioan Pop, vicele - Ioan Gligor și consilierii locali au inaugurat grădinița, școala, parcul și terenul de sport din Fughiu, precum și grădinița cu program prelungit din Oșorhei.

O investiție de peste 3,5 miliarde, după cum aveam să aflăm de la dl primar Ioan Pop, 2,5 miliarde din bugetul local și un miliard cu sprijinul senatorului Popa Cornel și al deputatului Lakatos Peter; sâmbătă, 18 iunie, a fost inaugurat și sfințit localul Grădiniței (cu program prelungit) din Oșorhei; la tăierea panglicii inaugurale, alături de dl primar Ioan Pop, dna prof. Adriana Camelia Indrie și reprezentanții copiilor, au participat senatorul Cornel Popa și invitații speciali din Biharkeresztes (Ungaria), localitate înfrățită cu comuna Oșorhei...
Vineri, 16 septembrie 2011, am revenit la Oșorhei să-i cunoaștem pe beneficiarii Grădiniței cu program prelungit, dar nu numai. De la tăierea panglicii și până luni, 12 septembrie, în prima zi de școală, s-a muncit serios pentru procurarea mobilierului și a lenjeriei, pentru amenajarea și pavoazarea sălilor de clasă.
La ora vizitei noastre, cei 24 de copii din Oșorhei, Alparea și Fughiu se concentrau asupra fișelor individuale de lucru, colorând cu atenție pentru a nu depăși conturul. Fișele erau pentru ei un fel de teste pentru evaluarea inițială. Copiii stau la grădiniță de la ora 7 la 17, fiind îndrumați de educatoarele prof. Csadi Irina și Mariana Bot. Tot în acest local, situat între două biserici (Biserica Ortodoxă și Biserica Reformată) funcționează și o grupă (combinată: mică și mijlocie) cu program normal, îndrumată de prof. Maria Brata. Celelalte două grupe învață în alte două localuri. Grupa pregătitoare învață într-o clădire proprie, fiind îndrumată de ed. Monica Puiu, iar grupa mare, în clădirea Pro Progresio (ridicată de elvețieni, în 2005), sub îndrumarea ed. Cîmpan Edit.
„Toată dotarea necesară Grădiniței cu program prelungit (dulăpioare, pătuțuri, măsuțe, saltelele și lenjeria) a fost finanțată tot de Primărie și Consiliul local, masa fiind asigurată prin sistem catering, de la Motelul „Krinon” din localitate.
Tot la capitolul realizări să mai notăm faptul că în vară, a fost introdusă încălzirea centrală în ambele clădiri ale școlii (clădirile de la șosea), iar la Felcheriu a fost refăcut acoperișul și grupurile sanitare, care acum sunt interioare”, a precizat dna director, prof. Adriana Indrie.
Laptele și cornul se distribuie din prima zi de școală
Când am revenit la școală, secretarul șef, dna Alina Mercea, tocmai împărțea laptele și cornul.
„Noi distribuim laptele și cornul încă din prima zi. O dată pe săptămână primim circa 2.700 de produse, pentru 530 de copii pe o perioadă de cinci zile (în două zile corn simplu, iar în trei zile Eugenia). Laptele este UHT, cu 1,8 grăsime, distribuitorul produselor fiind Derpan Galați”, ne-a spus secretarul șef.
Vorbind cu dl viceprimar Ioan Gligor despre programul guvernamental „Laptele și cornul”, am felicitat Primăria Oșorhei și Consiliul local pentru toate investițiile făcute în domeniul învățământului, dar și pentru acest program, demarat încă din prima zi de școală.
„Pentru că valoarea totală nu depășește 15.000 de euro, aceasta ne-a permis să negociem direct cu distribuitorul (firma Derpan). E normal și firesc ca cei îndreptățiți să-și primească produsele încă din prima zi de cursuri”, a ținut să precizeze dl viceprimar Ioan Gligor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Grădinița cu program prelungit din Oșorhei.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:49:37 Ora standard a Europei de Est