Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea

Marți, la școlile „Dimitrie Cantemir” și „Dacia”

Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea

Foile de parcurs împărțite directorilor de către inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, au ajuns marți și la consfătuirile învățătorilor (respectiv institutorilor și profesorilor pentru ciclul primar) din școlile orădene, consfătuiri găzduite de școlile „Dimitrie Cantemir” și „Dacia”.

Profesorii metodiști coordonatori, inspectorul școlar de specialitate, prof. Violeta Taichiș, reprezentantul CCD Bihor (Rodica Popa), precum și directorii celor două școli (prof. Teodora Codău și prof. dr. Florian Hava) au adus în atenția dascălilor problemele cuprinse în Foaia de parcurs a anului școlar 2011-2012, Strategia „Europa 2020”; cele trei acțiuni prioritare: Reducerea absenteismului, Evaluarea cu scop de orientare și optimizare a învățării, respectiv Îmbunătățirea competențelor de lectură; obținerea gradației de merit; programul „Școala altfel”, analiza Swot a învățământului primar; programul „Școala după școală”; aspecte legislative - articole din Legea Educației Naționale care se referă la învățământul primar; cele două proiecte ale I.S.J. Bihor (Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii și Educatori pentru societatea cunoașterii); aspecte din programul „A doua șansă” și evaluarea inițială...
Foaia de parcurs
La nivelul celor două școli, consfătuirile s-au desfășurat în cadrul comisiilor metodice ale celor patru clase ale ciclului primar, fiind conduse de profesorii metodiști ai I.S.J. Bihor, responsabili de comisie la nivelul respectivelor centre (Stelieana Cîrciumaru, Felicia Ianța, Simona Vancea și Domnica Nan - în centrul de la „Dimitrie Cantemir”; respectiv: Georgeta Tifor, Corina Gârba, Maria Donca și Florica Hava – în centrul de la școala „Dacia”).
Revenind la „Foaia de parcurs” (din anul școlar 2011-2012), trebuie să spunem că România și-a asumat, pentru anul 2020: *Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii la 11,3%, cu ținte intermediare de 14,8%, în 2013 și 13,8%, în 2015 *Creșterea procentului de absolvenți de studii universitare din totalul populației în vârstă de 30-34 de ani la 26,74% (ținte intermediare: 20,25%, în 2013 și 22,75%, în 2015). În educație au fost agreate două ținte: Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii sub 10% și Creșterea la 40% a procentului de absolvenți de studii universitare din totalul populației în vârstă de 30-34 de ani. Strategia „Europa 2020” propune trei axe importante pentru UE la orizontul anului 2020: *Creșterea economică inteligentă (consolidarea cunoașterii, inovație, educație, societate digitală) *Creștere economică durabilă (creșterea eficienței în producție și a competitivității) și *Creștere economică incluzivă (participarea sporită pe piețele muncii, dobândirea de noi abilități profesionale și diminuarea sărăciei).
Cele trei priorități
Ca un fir roșu, pentru toate cadrele didactice, inspectorul școlar de specialitate, dna prof. Violeta Taichiș, a subliniat cele trei priorități: 1.Reducerea absenteismului 2.Evaluarea (inițială) cu scop de orientare și optimizare a învățării și 3.Îmbunătățirea competențelor de lectură.
1.Prin desfășurarea de lecții bine proiectate, interesante și atrăgătoare pentru elevi...; înregistrarea în documentele școlare și monitorizarea absențelor elevilor, analiza cauzelor și stabilirea, în cel mai scurt timp, a unui dialog cu părinții, dar și pentru a-i consilia și responsabiliza. Inspectoratul școlar va organiza acțiuni de monitorizare și control; va colecta lunar (în format electronic) numărul de absențe (până la data de 5 a lunii următoare).
2.Scopul evaluării (inițiale) este acela de a orienta și optimiza învățarea; toate evaluările se realizează pe baza standardelor naționale  de evaluare pentru fiecare disciplină; controlul utilizării și respectării standardelor se realizează prin inspecția școlară.
Art. 72 Evaluarea se centrează pe competențe (oferă feed-back real elevilor) și stă la baza planurilor individuale de învățare; un elev cu deficiențe de învățare beneficiază, în mod obligatoriu, de educație remedială.
Evaluările inițiale devin reper pentru adaptarea procesului de învățare la particularitățile beneficiarului direct (Măria sa, Elevul). La clasa I, evaluarea urmărește dezvoltarea fizică, socio-emoțională, cognitivă a limbajului și comunicării, precum și dezvoltarea capacităților și atitudinilor în învățare, asigurând toate punțile către dezvoltarea celor opt competențe-cheie; la clasa a II-a, evaluarea se va face la limba și literatura română și matematică; la clasele III-IV, la limba și literatura română, matematică și științe; subiectele sunt elaborate la nivel local, de către comisiile metodice/catedrele de specialitate, respectând singurul element egal depărtat de fiecare elev – programa școlară. Scopul evaluării nu este ierarhizarea elevilor, a profesorilor sau a școlii, ci cunoașterea nivelului real al elevilor, pentru a stabili un parcurs individualizat al acestora și pentru a măsura progresul real realizat; testarea inițială se desfășoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare; este interzisă comunicarea publică a rezultatelor individuale; calificativele obținute de elevi la aceste evaluări nu se trec în catalog; în ultimele săptămâni ale semestrului al doilea se vor organiza testările finale.
3.La clasele I-IV, se alocă o oră de lectură distinctă în orarul săptămânal; la clasele I și a II-a, citirea zilnică a diferitelor texte de către cadrul didactic alternează cu citirea independentă a elevului; în clasele a III-a și a IV-a, elevii sunt încurajați să citească atât texte literare, cât și texte nonliterare. Lectura este exersată atât în mod tradițional, cât și la fiecare disciplină de studiu (matematică, istorie, geografie...) în diferite registre: citirea tabelelor, a graficelor, schemelor, hărților...
Obținerea gradației de merit
Obținerea gradației de merit se realizează în baza unui proiect specific. Proiectul fiecărui candidat dezvoltă cel puțin un obiectiv din proiectul de dezvoltare instituțională al unității de învățământ. Tema proiectului vizează, în exclusivitate, îmbunătățirea activității la clasă, în specialitatea predată.
Programul „Școala altfel”
Săptămâna 2-6 aprilie 2012 va fi dedicată activităților educative extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Școala altfel”. În această săptămână nu se organizează cursuri conform orarului obișnuit al unității de învățământ, programul se va desfășura după un orar special. Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor (preșcolari/elevi) și cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul național și să stimuleze participarea la acțiuni variate, în contexte nonformale; în această perioadă, MECTS organizează etapele naționale ale olimpiadelor școlare pe discipline de învățământ, și, după caz, ale concursurilor școlare. Absențele vor fi înregistrate în catalog, la rubrica Purtare... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (81 de poze), accesați Galeria foto: Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 07:48:52 Ora standard a Europei de Est