Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea

Marți, la școlile „Dimitrie Cantemir” și „Dacia”

Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea

Foile de parcurs împărțite directorilor de către inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, au ajuns marți și la consfătuirile învățătorilor (respectiv institutorilor și profesorilor pentru ciclul primar) din școlile orădene, consfătuiri găzduite de școlile „Dimitrie Cantemir” și „Dacia”.

Profesorii metodiști coordonatori, inspectorul școlar de specialitate, prof. Violeta Taichiș, reprezentantul CCD Bihor (Rodica Popa), precum și directorii celor două școli (prof. Teodora Codău și prof. dr. Florian Hava) au adus în atenția dascălilor problemele cuprinse în Foaia de parcurs a anului școlar 2011-2012, Strategia „Europa 2020”; cele trei acțiuni prioritare: Reducerea absenteismului, Evaluarea cu scop de orientare și optimizare a învățării, respectiv Îmbunătățirea competențelor de lectură; obținerea gradației de merit; programul „Școala altfel”, analiza Swot a învățământului primar; programul „Școala după școală”; aspecte legislative - articole din Legea Educației Naționale care se referă la învățământul primar; cele două proiecte ale I.S.J. Bihor (Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii și Educatori pentru societatea cunoașterii); aspecte din programul „A doua șansă” și evaluarea inițială...
Foaia de parcurs
La nivelul celor două școli, consfătuirile s-au desfășurat în cadrul comisiilor metodice ale celor patru clase ale ciclului primar, fiind conduse de profesorii metodiști ai I.S.J. Bihor, responsabili de comisie la nivelul respectivelor centre (Stelieana Cîrciumaru, Felicia Ianța, Simona Vancea și Domnica Nan - în centrul de la „Dimitrie Cantemir”; respectiv: Georgeta Tifor, Corina Gârba, Maria Donca și Florica Hava – în centrul de la școala „Dacia”).
Revenind la „Foaia de parcurs” (din anul școlar 2011-2012), trebuie să spunem că România și-a asumat, pentru anul 2020: *Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii la 11,3%, cu ținte intermediare de 14,8%, în 2013 și 13,8%, în 2015 *Creșterea procentului de absolvenți de studii universitare din totalul populației în vârstă de 30-34 de ani la 26,74% (ținte intermediare: 20,25%, în 2013 și 22,75%, în 2015). În educație au fost agreate două ținte: Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii sub 10% și Creșterea la 40% a procentului de absolvenți de studii universitare din totalul populației în vârstă de 30-34 de ani. Strategia „Europa 2020” propune trei axe importante pentru UE la orizontul anului 2020: *Creșterea economică inteligentă (consolidarea cunoașterii, inovație, educație, societate digitală) *Creștere economică durabilă (creșterea eficienței în producție și a competitivității) și *Creștere economică incluzivă (participarea sporită pe piețele muncii, dobândirea de noi abilități profesionale și diminuarea sărăciei).
Cele trei priorități
Ca un fir roșu, pentru toate cadrele didactice, inspectorul școlar de specialitate, dna prof. Violeta Taichiș, a subliniat cele trei priorități: 1.Reducerea absenteismului 2.Evaluarea (inițială) cu scop de orientare și optimizare a învățării și 3.Îmbunătățirea competențelor de lectură.
1.Prin desfășurarea de lecții bine proiectate, interesante și atrăgătoare pentru elevi...; înregistrarea în documentele școlare și monitorizarea absențelor elevilor, analiza cauzelor și stabilirea, în cel mai scurt timp, a unui dialog cu părinții, dar și pentru a-i consilia și responsabiliza. Inspectoratul școlar va organiza acțiuni de monitorizare și control; va colecta lunar (în format electronic) numărul de absențe (până la data de 5 a lunii următoare).
2.Scopul evaluării (inițiale) este acela de a orienta și optimiza învățarea; toate evaluările se realizează pe baza standardelor naționale  de evaluare pentru fiecare disciplină; controlul utilizării și respectării standardelor se realizează prin inspecția școlară.
Art. 72 Evaluarea se centrează pe competențe (oferă feed-back real elevilor) și stă la baza planurilor individuale de învățare; un elev cu deficiențe de învățare beneficiază, în mod obligatoriu, de educație remedială.
Evaluările inițiale devin reper pentru adaptarea procesului de învățare la particularitățile beneficiarului direct (Măria sa, Elevul). La clasa I, evaluarea urmărește dezvoltarea fizică, socio-emoțională, cognitivă a limbajului și comunicării, precum și dezvoltarea capacităților și atitudinilor în învățare, asigurând toate punțile către dezvoltarea celor opt competențe-cheie; la clasa a II-a, evaluarea se va face la limba și literatura română și matematică; la clasele III-IV, la limba și literatura română, matematică și științe; subiectele sunt elaborate la nivel local, de către comisiile metodice/catedrele de specialitate, respectând singurul element egal depărtat de fiecare elev – programa școlară. Scopul evaluării nu este ierarhizarea elevilor, a profesorilor sau a școlii, ci cunoașterea nivelului real al elevilor, pentru a stabili un parcurs individualizat al acestora și pentru a măsura progresul real realizat; testarea inițială se desfășoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare; este interzisă comunicarea publică a rezultatelor individuale; calificativele obținute de elevi la aceste evaluări nu se trec în catalog; în ultimele săptămâni ale semestrului al doilea se vor organiza testările finale.
3.La clasele I-IV, se alocă o oră de lectură distinctă în orarul săptămânal; la clasele I și a II-a, citirea zilnică a diferitelor texte de către cadrul didactic alternează cu citirea independentă a elevului; în clasele a III-a și a IV-a, elevii sunt încurajați să citească atât texte literare, cât și texte nonliterare. Lectura este exersată atât în mod tradițional, cât și la fiecare disciplină de studiu (matematică, istorie, geografie...) în diferite registre: citirea tabelelor, a graficelor, schemelor, hărților...
Obținerea gradației de merit
Obținerea gradației de merit se realizează în baza unui proiect specific. Proiectul fiecărui candidat dezvoltă cel puțin un obiectiv din proiectul de dezvoltare instituțională al unității de învățământ. Tema proiectului vizează, în exclusivitate, îmbunătățirea activității la clasă, în specialitatea predată.
Programul „Școala altfel”
Săptămâna 2-6 aprilie 2012 va fi dedicată activităților educative extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Școala altfel”. În această săptămână nu se organizează cursuri conform orarului obișnuit al unității de învățământ, programul se va desfășura după un orar special. Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor (preșcolari/elevi) și cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul național și să stimuleze participarea la acțiuni variate, în contexte nonformale; în această perioadă, MECTS organizează etapele naționale ale olimpiadelor școlare pe discipline de învățământ, și, după caz, ale concursurilor școlare. Absențele vor fi înregistrate în catalog, la rubrica Purtare... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (81 de poze), accesați Galeria foto: Consfătuirile învățătorilor din școlile municipiului Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:40:22 Ora de vară a Europei de Est