Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ioana Dzițac - la cea de-a doua carte...

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ce poți să spui și să crezi despre un copil care la absolvirea clasei a VI-a scoate cea de-a doua carte dintr-o colecție – Trepte matematice!? Pe prima a lansat-o în septembrie 2010 (Trepte matematice - clasa a V-a).

„...îmi propun să scriu lucrări asemănătoare și pentru clasele VII-VIII. Scopul realizării acestei serii de cărți este de a mă ajuta pe mine și pe alți elevi de gimnaziu la recapitulare, în vederea susținerii unor lucrări și examene viitoare.
Am scris prezenta carte de-a lungul anului școlar 2010-2011, în timp ce eram în clasa a VI-a. Zilnic scriam la calculator noțiunile teoretice învățate la școală, probleme rezolvate în clasă, date temă, le completam cu noțiuni teoretice și probleme din alte cărți sau cream eu însămi probleme și jocuri”, scrie Ioana Domnica Dzițac în prefața cărții sale, pe care ne-a dăruit-o zilele trecute ca pe un mare trofeu!
Revin. Ce poți să spui și să crezi despre un copil care are nevoie de șase pagini ca să-și prezinte CV-ul?
Doamna Ioana I. Moisil (profesor universitar la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu) o consideră o tânără de excepție, și adaugă „Ioana are puteri sufletești și speranța că prin cărțile sale ea va deveni un model pentru colegii de generație și le va da și lor din energia și forța sa”.
Roxana Zubcov (cercetător științific, psiholog) scria în iulie 2011: „O privesc pe Ioana și văd un copăcel zvelt și grațios, plin de flori delicate care oferă generos vântului, din când în când, câte o petală gingașă și parfumată. Dar Ioana Dzițac nu este doar o tânără fată frumoasă, grațioasă și cu maniere încântătoare. CV-ul său este deja mai bogat (mutatis mutandis) decât cel (real) al unei persoane mature și cu diverse titluri științifice și cuprinde cărți, articole și numeroase premii la concursuri de matematică, fizică, informatică, ecologie”.
Iar distinsul său profesor de matematică, doamna Dorina Szatmari, coordonatorul cărții (făcând referire la cea de-a doua carte), notează: „Ioana a crescut în profunzime și înțelegere..., în sensibilitate..., a realizat saltul în lumea reală..., a crescut în competențe..., a crescut, dar nu a renunțat la joc. Capitolul „Jocuri și rebusuri” conține materiale originale, create de autoare... Prin cartea ei, Ioana vă invită pe voi, copii de vârsta gimnaziului, să deveniți, asemeni ei, prinți și prințese în regatul matematicii”.
Eu am cunoscut-o pe Ioana ca reporter (aflat pe teren) la Zilele școlii sale (Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea). M-a impresionat prin ținută, maniere, seriozitate, sensibilitate și sclipire inteligentă! După ani, o găsesc la fel de serioasă, motivată și devotată scrisului. Ea denotă maturitate precoce în preocupările unui copil (neobișnuit), care depășește media, care se ridică și ajunge vrând-nevrând un centru, un pisc, o culme în lumea sa. Orice copil visează să devină cineva. Ea a ajuns deja cineva. Copiii sunt niște flori. Florile vieții noastre. Pentru Ioana, florile înseamnă daruri scumpe pe care le oferă celor dragi spre mulțumire și înaltă apreciere prin cartea sa. Ea a creat „o minunată poveste referitoare la trandafiri, sub semnul căreia am înflorit și eu” (ca să o cităm pe Ioana). Mica prințesă (mă refer la frumusețea, gingășia și sclipirea ei) nu poate să nu te cucerească cu zâmbetul său, cu sinceritatea și dezinvoltura sa. Iată, cu performanța sa: de a se adresa în scris colegilor de generație și a le oferi o nouă „ofrandă”.
Ioana se ține de cuvânt! Pentru că are cuvânt. Și un cuvânt greu de spus... într-o lume în care minciuna stă cu cei mari la masă! Dar va veni și lumea Ioanei și atunci matematica va sta... la masă și va conduce, iar prințesa va zâmbi mulțumită de „Treptele matematice” pe care le-a scris în copilărie! (Ovidiu DAN)

Trimite email

sâmbătă, 29 ianuarie 2022