Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ioana Dzițac - la cea de-a doua carte...

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ce poți să spui și să crezi despre un copil care la absolvirea clasei a VI-a scoate cea de-a doua carte dintr-o colecție – Trepte matematice!? Pe prima a lansat-o în septembrie 2010 (Trepte matematice - clasa a V-a).

„...îmi propun să scriu lucrări asemănătoare și pentru clasele VII-VIII. Scopul realizării acestei serii de cărți este de a mă ajuta pe mine și pe alți elevi de gimnaziu la recapitulare, în vederea susținerii unor lucrări și examene viitoare.
Am scris prezenta carte de-a lungul anului școlar 2010-2011, în timp ce eram în clasa a VI-a. Zilnic scriam la calculator noțiunile teoretice învățate la școală, probleme rezolvate în clasă, date temă, le completam cu noțiuni teoretice și probleme din alte cărți sau cream eu însămi probleme și jocuri”, scrie Ioana Domnica Dzițac în prefața cărții sale, pe care ne-a dăruit-o zilele trecute ca pe un mare trofeu!
Revin. Ce poți să spui și să crezi despre un copil care are nevoie de șase pagini ca să-și prezinte CV-ul?
Doamna Ioana I. Moisil (profesor universitar la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu) o consideră o tânără de excepție, și adaugă „Ioana are puteri sufletești și speranța că prin cărțile sale ea va deveni un model pentru colegii de generație și le va da și lor din energia și forța sa”.
Roxana Zubcov (cercetător științific, psiholog) scria în iulie 2011: „O privesc pe Ioana și văd un copăcel zvelt și grațios, plin de flori delicate care oferă generos vântului, din când în când, câte o petală gingașă și parfumată. Dar Ioana Dzițac nu este doar o tânără fată frumoasă, grațioasă și cu maniere încântătoare. CV-ul său este deja mai bogat (mutatis mutandis) decât cel (real) al unei persoane mature și cu diverse titluri științifice și cuprinde cărți, articole și numeroase premii la concursuri de matematică, fizică, informatică, ecologie”.
Iar distinsul său profesor de matematică, doamna Dorina Szatmari, coordonatorul cărții (făcând referire la cea de-a doua carte), notează: „Ioana a crescut în profunzime și înțelegere..., în sensibilitate..., a realizat saltul în lumea reală..., a crescut în competențe..., a crescut, dar nu a renunțat la joc. Capitolul „Jocuri și rebusuri” conține materiale originale, create de autoare... Prin cartea ei, Ioana vă invită pe voi, copii de vârsta gimnaziului, să deveniți, asemeni ei, prinți și prințese în regatul matematicii”.
Eu am cunoscut-o pe Ioana ca reporter (aflat pe teren) la Zilele școlii sale (Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea). M-a impresionat prin ținută, maniere, seriozitate, sensibilitate și sclipire inteligentă! După ani, o găsesc la fel de serioasă, motivată și devotată scrisului. Ea denotă maturitate precoce în preocupările unui copil (neobișnuit), care depășește media, care se ridică și ajunge vrând-nevrând un centru, un pisc, o culme în lumea sa. Orice copil visează să devină cineva. Ea a ajuns deja cineva. Copiii sunt niște flori. Florile vieții noastre. Pentru Ioana, florile înseamnă daruri scumpe pe care le oferă celor dragi spre mulțumire și înaltă apreciere prin cartea sa. Ea a creat „o minunată poveste referitoare la trandafiri, sub semnul căreia am înflorit și eu” (ca să o cităm pe Ioana). Mica prințesă (mă refer la frumusețea, gingășia și sclipirea ei) nu poate să nu te cucerească cu zâmbetul său, cu sinceritatea și dezinvoltura sa. Iată, cu performanța sa: de a se adresa în scris colegilor de generație și a le oferi o nouă „ofrandă”.
Ioana se ține de cuvânt! Pentru că are cuvânt. Și un cuvânt greu de spus... într-o lume în care minciuna stă cu cei mari la masă! Dar va veni și lumea Ioanei și atunci matematica va sta... la masă și va conduce, iar prințesa va zâmbi mulțumită de „Treptele matematice” pe care le-a scris în copilărie! (Ovidiu DAN)

Trimite email

marţi, 20 aprilie 2021