Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ioana Dzițac - la cea de-a doua carte...

Trepte matematice (clasa a VI-a)

Ce poți să spui și să crezi despre un copil care la absolvirea clasei a VI-a scoate cea de-a doua carte dintr-o colecție – Trepte matematice!? Pe prima a lansat-o în septembrie 2010 (Trepte matematice - clasa a V-a).

„...îmi propun să scriu lucrări asemănătoare și pentru clasele VII-VIII. Scopul realizării acestei serii de cărți este de a mă ajuta pe mine și pe alți elevi de gimnaziu la recapitulare, în vederea susținerii unor lucrări și examene viitoare.
Am scris prezenta carte de-a lungul anului școlar 2010-2011, în timp ce eram în clasa a VI-a. Zilnic scriam la calculator noțiunile teoretice învățate la școală, probleme rezolvate în clasă, date temă, le completam cu noțiuni teoretice și probleme din alte cărți sau cream eu însămi probleme și jocuri”, scrie Ioana Domnica Dzițac în prefața cărții sale, pe care ne-a dăruit-o zilele trecute ca pe un mare trofeu!
Revin. Ce poți să spui și să crezi despre un copil care are nevoie de șase pagini ca să-și prezinte CV-ul?
Doamna Ioana I. Moisil (profesor universitar la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu) o consideră o tânără de excepție, și adaugă „Ioana are puteri sufletești și speranța că prin cărțile sale ea va deveni un model pentru colegii de generație și le va da și lor din energia și forța sa”.
Roxana Zubcov (cercetător științific, psiholog) scria în iulie 2011: „O privesc pe Ioana și văd un copăcel zvelt și grațios, plin de flori delicate care oferă generos vântului, din când în când, câte o petală gingașă și parfumată. Dar Ioana Dzițac nu este doar o tânără fată frumoasă, grațioasă și cu maniere încântătoare. CV-ul său este deja mai bogat (mutatis mutandis) decât cel (real) al unei persoane mature și cu diverse titluri științifice și cuprinde cărți, articole și numeroase premii la concursuri de matematică, fizică, informatică, ecologie”.
Iar distinsul său profesor de matematică, doamna Dorina Szatmari, coordonatorul cărții (făcând referire la cea de-a doua carte), notează: „Ioana a crescut în profunzime și înțelegere..., în sensibilitate..., a realizat saltul în lumea reală..., a crescut în competențe..., a crescut, dar nu a renunțat la joc. Capitolul „Jocuri și rebusuri” conține materiale originale, create de autoare... Prin cartea ei, Ioana vă invită pe voi, copii de vârsta gimnaziului, să deveniți, asemeni ei, prinți și prințese în regatul matematicii”.
Eu am cunoscut-o pe Ioana ca reporter (aflat pe teren) la Zilele școlii sale (Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea). M-a impresionat prin ținută, maniere, seriozitate, sensibilitate și sclipire inteligentă! După ani, o găsesc la fel de serioasă, motivată și devotată scrisului. Ea denotă maturitate precoce în preocupările unui copil (neobișnuit), care depășește media, care se ridică și ajunge vrând-nevrând un centru, un pisc, o culme în lumea sa. Orice copil visează să devină cineva. Ea a ajuns deja cineva. Copiii sunt niște flori. Florile vieții noastre. Pentru Ioana, florile înseamnă daruri scumpe pe care le oferă celor dragi spre mulțumire și înaltă apreciere prin cartea sa. Ea a creat „o minunată poveste referitoare la trandafiri, sub semnul căreia am înflorit și eu” (ca să o cităm pe Ioana). Mica prințesă (mă refer la frumusețea, gingășia și sclipirea ei) nu poate să nu te cucerească cu zâmbetul său, cu sinceritatea și dezinvoltura sa. Iată, cu performanța sa: de a se adresa în scris colegilor de generație și a le oferi o nouă „ofrandă”.
Ioana se ține de cuvânt! Pentru că are cuvânt. Și un cuvânt greu de spus... într-o lume în care minciuna stă cu cei mari la masă! Dar va veni și lumea Ioanei și atunci matematica va sta... la masă și va conduce, iar prințesa va zâmbi mulțumită de „Treptele matematice” pe care le-a scris în copilărie! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:43:22 Ora de vară a Europei de Est