Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 44 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 44 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu Consfătuirile învățătorilor din municipiul Oradea, găzduite de școlile „Dimitrie Cantemir” și „Dacia”. Vineri (23 septembrie) a debutat festivalul „Toamna orădeană”. Onoarea de a deschide această manifestare cu tradiție, ajunsă la cea de-a XX-a ediție, au avut-o doi dintre membrii grupului „Vivere”, Roxana Mureșan și Ovidiu Lazăr. În pagina Eveniment, am inserat un fotoreportaj de la Ziua Internațională a Păcii, eveniment sărbătorit în stradă de preșcolarii și școlarii mici ai Liceului (particular) „Don Orione” din Oradea. La Colegiul Tehnic „Transilvania” am găsit tineri dornici de afirmare. În pagina Noutăți, juristul I.S.J. Bihor, dna consilier juridic dr. Ramona Bacter ne-a prezentat Structura anului școlar 2011-2012, iar domnii profesori Ramona și Florin Iștoc s-au oprit la rezultatele obținute de elevii Liceului Teologic Baptist „Emanuel” la concusurile naționale (legate de protecția mediului). Sâmbătă, 24 septembrie, la Școala nr. 11 din Oradea, clasele secției maghiare au invitat părinții și preșcolarii de la opt grădinițe orădene la sărbătoarea strugurilor – o distracție pe cinste! Bunii samariteni de la C.T. „Ioan Ciordaș” din Beiuș au participat cu succes la proiectul național de parteneriat comunitar „Pentru noi oamenii”. La Salonta, Voluntariat și nu prea în „Let’s do it Romania”, ne scrie Ioana Bădiceanu. În paginile 8-9 din mijlocul revistei, continuă fotoreportajul de la Consfătuirile învățătorilor (cu opt poze). În pagina Florile și cărțile, ne-am ocupat de Ioana Dzițac (din clasa a VII-a C) de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, care a scos cea de-a doua carte din seria „Trepte matematice” (clasa a VI-a), anul trecut a apărut „Trepte matematice” (clasa a V-a), sub coordonarea distinsului său profesor de matematică, dna Dorina Szatmari. Cealaltă carte de care ne-am ocupat este „Mihăiță – eroul din clasa a VI-a”, a dlui Florian Brădeanu, o carte de nota 10 pentru care pledăm să fie cuprinsă în bibliografia școlară obligatorie, fiind o lucrare cu valențe educative certe. Sub genericul „Performanță”, am adus în atenția cititorilor formația de dansuri populare „Dacia”, a Școlii „Dacia” din Oradea, drept un model și pe „ambasadorii” României la Școala de vară SOL din Anglia, i-am numit astfel pe gojdiștii orădeni, cotați de organizatori drept „Cei mai buni vorbitori de limbă engleză”. De Ziua Porților Deschise, elevi și preșcolari de la Sudrigiu și Rieni au fost în vizită la Unitatea de pompieri de la Ștei, după cum aflăm de la prof. Ioana Chiorean. La rubrica intitulată „Cu noi este Dumnezeu”, veți putea lectura versurile cântecului „Slăvit să fie Domnul! (și Versetul de aur). Învățătoarea clasei I E de la Școala „Dacia”, prof. Aurelia Popovici, a adus față în față actuala clasă și fosta sa clasă de-a IV-a E, actualmente a V-a E, care ne-au împărtășit opțiunile lor legate de profesia de credință. De la prof. Daniela Toma am aflat că și elevii din Ianoșda au participat la acțiunea de ecologizare „Let’s do it Romania”. La același eveniment s-au referit în articolele lor și prof. Cătălin Lazăr (de la Curtuișeni) și prof. Florica Anca Șandra (de la Drăgești). Ediția de marți (27 septembrie 2011) a revistei „OviDan” mai cuprinde un fotoreportaj de la întâlnirea de proiect de la Școala din Șumugiu (cu elevii clasei a IV-a C Step by step de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea), precum și un profil din serialul „Cireșarii”: elevul Răzvan Kokovics, de la Școala „Dacia” din Oradea, fostul elev al înv. prof. Aurelia Popovici care a ajuns în Grecia datorită rezultatelor obținute la „Cangurul” matematic. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:27:25 Ora de vară a Europei de Est