Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Să predăm engleza jucându-ne!

Curs de formare continuă Comenius

Să predăm engleza jucându-ne!

Numele meu este Violeta Roman și sunt profesoară de limba engleză la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea.

În perioada 18 - 29.07.2011 am participat la un stagiu de formare în Anglia, în cadrul Programului Sectorial Comenius - Mobilități individuale, participare care a fost posibilă cu sprijinul financiar oferit de cele două surse de finanțare: Comenius-Life Long Learning, LLP, respectiv  FSE-POSDRU, alături de alte 15 cadre didactice din Spania, Turcia, Grecia, Lituania și România. Cursul a fost organizat de Combining Learning Acting and Playing din Madrid.
Stagiul Comenius „Let’s teach by playing!” a totalizat un număr de 60 de ore și a avut un program diversificat.
Obiectivele cursului de formare au fost: dezvoltarea interesului elevilor pentru limba engleză prin joc; îmbunătațirea calității procesului de predare – învățare; prezentarea sistemului de educație din Marea Britanie profesorilor participanți la curs; asimilarea unor metode și tehnici variate de predare a limbii engleze.
În prima săptamână accentul a fost pus pe dezvoltarea limbajului nonverbal, a imaginației, atenției, gândirii, memoriei și spontaneității. Abilitățile de a transmite prin gesturi, expresia feței, limbajul corpului, au fost exersate în cadrul a numeroase jocuri de mimă, dramatizarea unor povești cunoscute, cântece, jocuri de concentrare și atenție. În fiecare zi se schimba componența echipelor/grupelor pentru a oferi șansa de a lucra cu toți participanții, în vederea socializării, a schimbului de idei, cu persoane diferite, și pentru a împărtăși din propria experiență, de a învăța din cunoștințele celorlalți.
Programul din săptămâna a doua a fost axat pe dezvoltarea abilităților de comunicare. Am avut prezentări individuale pe diverse teme în funcție de imaginația și personalitatea fiecăruia, dar și activități în grup, de regizare și montare a unui film și a unei reclame TV. 
În calitate de profesor de limba engleză, consider că participarea mea la acest curs, într-o țară cu vorbitori nativi ai acestei limbi străine m-a ajutat în primul rând în îmbunătățirea cunoștințelor lingvistice și culturale. În urma acestui stagiu am dobândit  următoarele competențe: capacitatea de a folosi noi metode de predare, de a aduce o dinamică diferită clasei, de a dezvolta eventuale proiecte europene; o mai bună capacitate de a organiza sarcinile de îndeplinit pe parcursul stagiului: identificarea priorităților, întreținerea relațiilor cu membrii unei echipe; perfecționarea nivelului limbii engleze.
Recomand tuturor profesorilor să aplice pentru stagii de formare profesională prin intermediul Programului Sectorial Comenius - Mobilitati individuale.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:13:33 Ora de vară a Europei de Est