Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Speranța ta, în mâinile tale”

„Nu e de vânzare – alege pentru binele tău!”

„Speranța ta, în mâinile tale”

Reprezentanți ai Centrului Rațiu pentru Democrație din Turda, județul Cluj, s-au întâlnit, marți, 4 octombrie 2011, în sala mare a I.P.J. Bihor, cu 17 liceeni din șapte școli bihorene în cadrul unui parteneriat derulat cu I.P.J. Bihor – Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității (coordonat de comisarul de poliție Ioana Indrieș).

Acțiunea face parte din cadrul unui proiect preventiv derulat de Centrul Rațiu pentru Democrație în perioada august – octombrie 2011, proiect intitulat „Speranța ta, în mâinile tale”, derulat în cadrul programului „Nu e de vânzare – alege pentru binele tău!”, program care a debutat în 2006.
„Întâlnirea de marți de la Oradea este cea de-a cincea din cadrul acestui proiect. Primul atelier de lucru pentru prevenirea traficului de persoane s-a desfășurat în 21 septembrie la Cluj-Napoca, al doilea, în 23 septembrie, la Zalău (județul Sălaj), al treilea, în 27 septembrie, la Baia Mare (jud. Maramureș), iar al patrulea, în 29 septembrie, la Bistrița (jud. Bistrița-Năsăud). După Oradea, în 6 octombrie, vom mai avea un atelier, ultimul, la Satu Mare (județul Satu Mare). Trebuie să precizăm faptul că proiectul regional se desfășoară în cele șase județe ale regiunii de Nord-Vest a României”, a declarat Grațiela Angheluș, managerul de proiect de la Fundația (respectiv Centrul) Rațiu pentru Democrație din Turda, județul Cluj.
Povestea Elenei
Cei 17 liceeni (de la C.N. „Mihai Eminescu” Lic. T. „Onisifor Ghibu”, C. Ec. „Partenie Cosma”, C.T. „D. Leonida” din Oradea, Lic. T. „P. Sandor” din Săcuieni, C. T. Vadu-Crișului și C.N. „Octavian Goga” din Marghita) au urmărit „Povestea Elenei”, un film pe tema traficului de persoane.
„Mi s-a oferit un loc de muncă în Grecia. Mi-au spus că vor plăti ei pentru cheltuielile mele și că voi câștiga mulți bani ca să trimit familiei mele în România. Dar când am ajuns în Grecia, am fost vândută unui bărbat care m-a obligat să lucrez  într-un bordel mizerabil. Trebuia să muncesc 18 ore pe zi chiar și atunci când eram bolnavă. Trebuia să îi dau bărbatului toți banii pe care îi făceam. De multe ori am fost foarte bolnavă, iar o dată am rămas însărcinată și m-a obligat să fac avort. Deseori mă bătea sau mă amenința că voi fi arestată. Nu mai pot da ochii cu familia mea după tot ce s-a întâmplat”.
Elevii participanți la atelierul de lucru au aflat metodele de recrutare a victimelor: prin promisiunea unui loc de muncă bine plătit, prin metoda „Lover boy” – victima se îndrăgostește de traficant, prin promisiunea asigurării unor servicii medicale pentru persoanele cu dizabilități, prin anunțuri matrimoniale etc. Elevii au aflat apoi cine sunt traficanții de persoane și care sunt persoanele expuse riscului, formele de exploatare, tipurile de trafic, etapele traficului... În intervenția sa, invitatul special al întâlnirii, dl comisar Gheorghe Ungur, de la Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Centrul Regional Oradea, avea să ne dea o veste deloc îmbucurătoare, faptul că județul Bihor ocupă primul loc în ceea ce privește numărul victimelor identificate ale traficului de persoane. Celălalt invitat al reuniunii, gojdista Sînziana Jurău, avocat stagiar și lector jurnalist la Facultatea de Științe Politice Administrative și ale Comunicării, a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, le-a prezentat (liceenilor jurnaliști, redactori ai revistelor școlare din liceul pe care îl reprezintă) genurile de presă (știrea, interviul și reportajul). În urma acestei experiențe, ei vor trebui să scrie articole pe tema traficului de persoane (până în 18 octombrie – Ziua Europeană de Luptă Împotriva Traficului de Persoane). Articolele vor fi publicate pe blog-ul www.nuedevânzare.blogspot.com
Tot pentru elevii claselor IX-XII din cele șase județe, se organizează un concurs de desene „YH”, pe tema traficului de persoane, în perioada 19 septembrie – 14 octombrie, câștigătorii urmând să fie premiați în 18 octombrie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Speranța ta, în mâinile tale”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 16:21:20 Ora de vară a Europei de Est